Skip to main content

Ik kreeg de factuur over de maand december. Die week af van wat ik verwachtte. Gaat om nog geen 2 euro, maar wel raar dus even gekeken.

 

Ik zie tot mijn verbazing dat alle kosten net iets hoger zijn dan ze horen te zijn: telefoon 2,07 in plaats van 2,00; Opnemen pakket 5,16 in plaats van 4,99; televisie 10,33 in plaats van 10,00, internet 59,42 in plaats van 57,50 euro. Exclusief eventuele kortingen: ik zie dat die ook iets hoger zijn, maar niet genoeg om het verschil te compenseren.

 

Klantenservice gebeld. Die kwamen met de uitleg dat er gefactureerd is tot en met 1 januari in plaats van tot 1 januari waardoor er 1 dag extra in rekening is gebracht. Dat irriteert: je spreekt een contractperiode af, en een facturatieperiode. Waarom besluit de KPN om daar vanaf te wijken? Moet ik er nu vanuit gaan dat dit in januari rechtgetrokken wordt of schuift de KPN dan weer een dagje door met hun facturen waardoor ik een factuur ga krijgen van 2 januari tot en met 2 februari?

 

Ik ben pas anderhalve maand klant bij KPN, maar vraag me af of dit normaal is en ik dus maandelijks dit geschuif met data kan verwachten?

Hi @Pieter_v_S! Ik snap dat je daar vreemd van opkijkt. Naar mijn weten passen we de factuurperiode niet zomaar aan, dus ik ben ook benieuwd waar dit vandaan komt. Je hebt het abonnement voor de thuisdiensten niet onlangs verlengd naar een nieuw jaarcontract toevallig? Dan kan de factuurperiode namelijk af gaan wijken. Daarnaast kun je ook je factuurdatum éénmalig aanpassen. Is dat ook niet toevallig gebeurd? Wellicht door een huisgenoot/familielid thuis? Controleer ook de meest recente e-mails die je van ons hebt ontvangen t/m september. Als daar ergens een bevestiging tussen staat van het wijzigen van de contractperiode, of van de verlenging van het abonnement, dan is het mysterie opgelost. 🙂


Hoi @Sanne_M

dank voor het meedenken.

 

maar nee: abonnement is ingegaan op 28 oktober. Enige mails van voor die tijd zijn ter bevestiging van het abonnement. Ik woon alleen, dus geen huisgenoten die abonnementen aanpassen. Ik heb wel op 28 november dat rare 4K pakket opgezegd (voegt al niks toe en met het verwijderen van 1 zender is dat nog eens 25% minder 🤐 ). Maar dat is gewoon verwerkt op de factuur. 
 

enige dat inderdaad zou kunnen is het wijzigen van de factuurdatum. Niet heel logisch, maar laten we het daar voorlopig even op houden. We zullen het de komende facturen wel zien. 😊

 

met vriendelijke groet,

 

Pieter


Mysterieus dus… 🕵🏻‍♀️

Mocht het toch weer een keer spontaan veranderen, trek je dan aan de bel? Voor nu alvast een fijn weekend gewenst!