Skip to main content

Goeiemorgen,

 

ik heb vrijdag 13 januari een kids Sim abonnement afgesloten. Deze zou met de kortingen € 12,50 per maand kosten. 
Nu krijg ik een factuur van € 13,31. Dit klopt toch niet??? 
 

groetjes Sabine

Hallo @Sabine12 

Heb je al op pagina 2 van de factuur gekeken? Daar wordt het bedrag gespecificeerd. De eerste factuur ziet er vaak een beetje anders uit. Hij gaat meestal over een periode die iets langer is dan één maand, nl. eerst een korte startperiode (een paar dagen) gevolgd door de eerste hele maand die je (gedeeltelijk) vooruit betaalt. Ook kunnen er eenmalige kosten zijn zoals de aansluitkosten. Vanaf de 2e factuur zie je de standaard afrekening.

Zie de factuur uitleg op de KPN website, waar ook voorbeeld facturen staan (eerste factuur).


Bij ons staat er 1 dag en dan een volledige maand. Maar ik sluit toch een abonnement af vanaf 13 januari voor 1 maand? En niet eerst voor een gedeelte? 


De startdatum en de factuurperiode zijn twee verschillende dingen bij KPN.
Jouw abonnement begint op de 13e maar de factuurperiode begint op een willekeurig moment in de maand. KPN verdeelt de abonnementen tegenwoordig over de maand om de belasting van het factuursysteem te spreiden.


De eerste factuur ziet er vaak anders en hoger uit dan verwacht. Op de site van KPN staat een voorbeeld van een eerste factuur met uitleg erbij.

 

Voor alle factuurvragen kan je het best eerst kijken op https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel.htm