Skip to main content

Goedenavond,

Vandaag (27-09-2023) viel er een brief op onze deurmat van Sedgwick. Eerst dacht ik dat het fraude was, na even googlen bleek dit dus niet het geval te zijn. In de brief staat vermeld dat ik op 20-09-2022 een storing heb gemeld. Uit onderzoek is gebleken dat de storing het gevolg was van een toegebrachte schade aan het netwerk van KPN. Deze schade zou zijn toegebracht tijdens werkzaamheden die door mij of in opdracht van mijn bedrijf zijn uitgevoerd. 

Sedgwick stelt mij namens KPN NetwerkNL aansprakelijk voor de toegebrachte schade. Voor een totaal bedrag van totaal 585,12 euro.

  • Kosten herstel door aannemer 334,30 euro
  • Kosten coördinatie schadeherstel aannemer 174,50 euro
  • Kosten vaststelling schade en aansprakelijkheid 76,32 euro

Van 2017 tot 2022 heb ik altijd diensten van Ziggo afgenomen. In September van 2022 ben ik vanuit Ziggo overgestapt naar KPN. KPN heeft zoals afspraak netjes alles aangesloten. Vorige maand kreeg ik een zakelijk abonnement vanuit Ziggo aangeboden met een mooie terugkom bonus. Hier ben ik op ingegaan en dus teruggegaan van KPN naar Ziggo. Tot mijn verbazing ontving ik vandaag opeens de factuur vanuit Sedgwick (meer dan een jaar na dienst). Met het vriendelijke noch dringende verzoek(binnen 28 dagen) het bedrag van 528,12 euro over te maken. 

Ik ben hier niet van gediend, dit omdat ik deze schade niet heb toegebracht en ze mij niet aansprakelijk kunnen stellen.

In het forum zijn er veel berichten van soortgelijke situaties. Ik zou heel graag in contact komen met mensen die dit eerder hebben meegemaakt en hoe dit is afgehandeld. Alvast bedankt voor jullie reacties. 

 

Hallo @Yannick21Elst ,

Er is hier op het forum een medewerker van KPNNetwerk actief en die heeft bij een soortgelijke situatie dit bericht gepost : 

 

KPN heeft als provider de schade doorgegeven aan KPN Netwerk en zij hebben de aannemer aangestuurd. KPN Netwerk is ook de partij die Sedgwick inschakelt voor het verhalen van schades.

Wat nu wel vreemd is: Sedgwick behoort jouw klacht of verweer gewoon te behandelen en eventueel door te zetten naar hun opdrachtgever, KPN Netwerk. 

Mocht je bovenstaand verhaal bij KPN Netwerk willen leggen om zodoende toch de kortste weg te nemen, dan kan je dat hier doen:

https://www.kpnnetwerk.nl/klachtformulier/#klacht

 

 

 


Hoi @Yannick21Elst en welkom hier op ons forum!

Hallo @Yannick21Elst ,

Er is hier op het forum een medewerker van KPNNetwerk actief en die heeft bij een soortgelijke situatie dit bericht gepost : 

 

KPN heeft als provider de schade doorgegeven aan KPN Netwerk en zij hebben de aannemer aangestuurd. KPN Netwerk is ook de partij die Sedgwick inschakelt voor het verhalen van schades.

Wat nu wel vreemd is: Sedgwick behoort jouw klacht of verweer gewoon te behandelen en eventueel door te zetten naar hun opdrachtgever, KPN Netwerk. 

Mocht je bovenstaand verhaal bij KPN Netwerk willen leggen om zodoende toch de kortste weg te nemen, dan kan je dat hier doen:

https://www.kpnnetwerk.nl/klachtformulier/#klacht

 

 

 

Hiervoor kun je inderdaad contact opnemen met KPN netwerk. Hopelijk is dit proces inmiddels in gang gezet!


Heb 10 dagen geleden een klacht bij Sedgwick en bij KPN Netwerk neergelegd. Tot op heden nog niks van beide partijen gehoord. 


Hallo Yannick,

Heb je inmiddels al reactie ontvangen en hoe is dit eventueel opgelost?


Dag Alexsander, 

 

Het is een vreemde situatie. Sinds ik in beroep ben gegaan heb ik niets meer vernomen, alleen een bevestiging dat mijn klacht in behandeling is genomen. Het is inmiddels ruim 4 maanden geleden. Heb ondertussen met zowel de klantenservice van sedgewick als kpn contact opgenomen. Sedgewick geeft geen gehoor en kpn geeft hetvolgende aan:

Geachte heer Verhoeven,

Vervelend om te horen dat u nog niks heeft gehoord. Wij hebben uw bezwaar al ingediend. U zult vanuit Sedgwick benaderd worden. Dit loopt niet meer via onze klachtenafdeling. 

Ik adviseer u om dit even af te wachten, maar indien u dit te lang vind duren, kunt u contact opnemen met de contactgegevens op de brief. 

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet,

 

 

image

 

Réka 
Klachtenteam KPN Netwerk


Ik ben benieuwd wat eruit zal komen. Ik ga ieder geval bezwaar maken


Reageer