Skip to main content

Gisteren, 14-11-2022, is er een monteur geweest ivm uitvallende Wifi-punten. De monteur sloot beide Wifi-punten ruim langer (>30min) aan op het modem omĀ  deze te laten verbinden. Dit is ruim langer dan de helpdesk of de internet-instructie aangeeft. Hierna lijkt de verbinding beter met5 het modem verbetert. Na afloop kreeg ik de monteur bon met de rekening voor ā‚¬ 70,=. Hier ben ik het dus niet mee eens.. M.i. moet deze factuur gecrediteerd omdat nergens de instructie staat van een langer update-tijd vd Wifi-punten. Indien dit duidelijk was, had ik dit zelf ook kunnen proberen. Ook de Helpdesk heeft hierover NIET gesproken als oplossing. Daarnaast gaf de monteur aan dat het uitvallen van deze Wifi-punten een regelmatig terugkerend probleem is. Ook bij de nieuwe Wifi-6 apparaten. Er zit dus blijkbaar een probleem in en derhalve vindt ik het onterecht dat ik daar dan voor moet betalen. Deze factuur zal bij de eerstvolgende vervaldatum wel verrekend worden, tijd genoeg om deze dus te corrigeren/crediteren.

Ā 

Order4nummer TK0000029716839

Ā 

Graag reactie,\

Gr. Ton

Waarom reageert u nu en niet toen de monteur er was? Heeft u getekend voor akkoord?


Goedemiddag @Intruder800, welkom op het KPN Forum en bedankt voor jouw bericht.

Allereerst fijn dat de verbinding met het modem en de versterkers verbeterd is!Ā Ik begrijp dat je het oneens bent met de eenmalige kosten voor een monteursbezoek.

Afhankelijk van waarvoor een monteur langs komt, zitten er wel of geen kosten verbonden aan de monteursbezoek.Ā Onze monteurs sluiten je apparaten aan, lossen storingen op en verbeteren je wifi.Ā 

  • Ben je een nieuwe klant, ga je verhuizen of ga je een glasvezelaansluiting gebruiken en is zelf aansluiten niet mogelijk? Dan sturen wij een installatiemonteur langs op onze kosten.Ā 
    Onze monteur helpt met het aansluiten van het modem. De monteur sluit 1 tv-ontvanger, 1 vaste telefoon, 1 pc of tablet en tot 15 meter kabel aan met aandacht op veiligheid en techniek. Extra wensen zijn mogelijk tegen een meerprijs.
  • Ervaar je een storing of ander probleem? Dan kun je via onze klantenservice een storingsmonteur langs laten komen.Ā De monteur komt gratis langs als de storing bij KPN ligt. Ligt het probleem niet bij KPN, dan worden er eenmalige kosten berekend.
  • Heb je extra hulp of service nodig, bijvoorbeeld met een storing die niet bij KPN ligt? Dan kun je tegen betaling een servicemonteur langs laten komen.

Meer informatie is na te lezen op onze websiteĀ over de monteur.

Je geeft aan dat er een monteur langs is geweest voorĀ uitvallende Wifi-punten: dit is eigen apparatuur en dat is een storing/ probleem wat buiten ons en onze invloedssfeer ligt.
Hier kun je een servicemonteur voor laten langs komen. De kosten voor een bezoek van een servicemonteur zijn ā‚¬70,- inclusief voorrijkosten en staan ook genoemd in de bevestiging van de afspraak met de monteur (en op de monteursbon).Ā 

Een correctie of creditering van deze kosten is helaas niet mogelijk.Ā 


Half uur is wel lang. Na een kwartier doen ze opzich niks interessants meer.

Als dat alles was had iedereen dat wel kunnen doen ipv een monteur speciaal laten komen.

Als alles werkt zoals het hoort, is het ookweinig meer dan bekabeld aansluiten, wachten, en weer loskoppelen.Ā 

Het is inderdaad koop apparatuur, net als DVS. Beide redelijk plug en play. Als er iets mee is betaal je ervoor.

Wat wel beter had gekund is dat de monteur je had laten zien waar je voor tekent.

Ā