Skip to main content

Bij mijn overstap naar KPN kreeg ik een contract aangeboden voor €12,50 per maand. Een paar week later kreeg ik een overzicht daar stond opeens een bedrag van €15,00. Ik heb er toen over gebeld met klantenservice (45 minuten). Kon toen niet worden opgelost. Nu een factuur gekregen van €15,50.

Dus 3 verschillende bedragen. Als ik met klantenservice bel ben ik zo lang aan de telefoon dat dat meer kost dan deze bedragen en wordt er nog niks opgelost. 

Kan iemand mij hier uitleggen hoe dit kan?

Hallo @Wilfred Mensinga 

Gaat het hier om een mobiel abonnement 0 GB? Heb je ook een KPN Internet Thuis abonnement?

Plaats hier een afdruk van pagina 2 van jouw factuur. Poets privégegevens weg (zoals 06-nummer, simkaartnummer e.d.). Dan kunnen we meekijken en waarschijnlijk e.e.a. wel verklaren.

Mogelijk mis je een Combivoordeel van € 2,50 en gaat de 1e factuur over een periode iets (één dag) langer dan 1 maand.


Volgorde van de afbeeldingen: eerste aanbod is afbeelding 2, toen later contract aanbod is afbeelding 1. Afbeelding 3 is van de factuur. 

Is het misschien dat het combivoordeel nog niet is ingegaan, aangezien mijn glasvezelcontract nog niet loopt? Dan zou het verschil €0,50 zijn en dat zou de inflatiecompensatie kunnen zijn van juli.


@RBxx thx, ik dacht net hetzelfde toen ik de reactie plaatste maar had jouw berichtje maar half gelezen. Denk idd dat het de combivoordeel is. Maar waarom weten ze dat dan niet bij de klantenservice als ik dar over bel. Zal jij ook niet weten. In elk geval bedankt voor het meedenken, thx.


Hallo @Wilfred Mensinga , graag gedaan .

Als jouw internet abonnement nog niet actief is, betekent dat inderdaad dat ook het Combivoordeel nog niet actief is. Het heet (niet voor niets) een combi voordeel. Je hebt de mobiele factuur pagina 1 laten zien, maar ik ben meer geïnteresseerd in pagina 2. Daarop staat de specificatie van de opbouw van het totaalbedrag, waarmee ik het beter kan verklaren. Denk wel weer aan de poetslap 😉 voor 06-nummer en simkaartnummer. De inflatiecorrectie speelt zeker geen rol. Die is van toepassing op het internet abonnement, niet de mobiel.


@RBxx  Pagina 2 is een akkoortverklaring, wil je deze graag zien?

Of is het deze pagina 2?

 


Die eerste "pagina 2” is de achterkant van je contract.
Die bedoelde ik niet, maar de tweede pagina (je factuur) wel. Het bevestigt mijn vermoedens.

Ten eerste zie ik geen Combivoordeel. Wel zie ik kosten van 1 maand á €15,00 plus 1 dag á €0,50.
Je abonnement is begonnen op 21 juli en van 22 juli t/m 21 augustus is de eerste reguliere factuurperiode. Vanaf de volgende factuur zie je alleen een maand á €15,00.

Zodra het Combivoordeel actief wordt bij de start van jouw internet abonnement gaat daar €2,50 af.


Ik ben sinds kort ook over, en bij mij was die 2.50 euro er niet af omdat de abonnementen nog niet gekoppeld waren aan een “gezin” of zoiets. Alle orders stonden wel op mijn naam, inclusief zelfde gegevens.

Die beste medewerker heeft alle orders aan een “gezin” toegevoegd, en toen werden de voordelen ook zichtbaar. Volgens mij kan je dat ook hier zelf aanvragen:

https://www.kpn.com/combivoordeel/aanmelden.htm

En dat ging pas lopen toen thuis + eerste mobiel abonnement actief stonden.

 


Welkom op het forum @Wilfred Mensinga. je screenshots geven inderdaad het vermoeden dat het CombiVoordeel nog niet actief is. Heb je de link van Jeff al kunnen gebruiken? Dat is de snelste manier om de voordelen te activeren.