Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb op 17 november 2022 bij KPN via de telefonische klantenservice een verlenging van mijn glasvezelabonnement besproken waarbij ik een extra korting zou krijgen van 10 euro per maand voor het kijken met interactieve TV.

Toen ik het overzicht kreeg bleek hier een foute datum op te staan bij deze korting (2021 in plaats van 2022). Ik heb toen direct de klantenservice gebeld en dit besproken. De meneer van de klantenservice verzekerde mij dat dit een typefout was en dat de korting wel gewoon zou worden toegepast. Hier is een notitie van gemaakt in het systeem van KPN.

Nu blijkt bij het ingaan van het contract dat deze korting inderdaad niet verwerkt is. Ik heb direct contact opgenomen met de klantenservice om dit te bespreken op 5 december 2022. De klantenservice gaf aan dat ik geen recht op die korting heb en dat de collega van de klantenservice dit nooit had mogen aanbieden.

Ik heb een mondelinge overeenkomst gesloten waarbij ik zes maanden het bedrag van 41,99 euro ga betalen en daarna zes maanden 51,99 euro.  Ik heb meerdere keren aangegeven bij de klantenservice dat de datum bij de korting niet klopte, en de collega’s van de klantenservice hebben mij verzekerd dat dit geen probleem zou zijn en dat het bedrag van 41,99 euro zou kloppen.

Ik vind dit echt geen manier van het binden van vaste klanten, en ik ga ervanuit dat jullie dit alsnog netjes oplossen. Zo niet, dan ga ik via mijn rechtsbijstand stappen ondernemen

Ik heb nogmaals met KPN contact gehad, het is uiteindelijk netjes opgelost.