Skip to main content

Ik ben op 26 oktober een abonnement afgesloten bij naar een nieuwe provider ( 50+ aanrader!)

Deze heeft mijn abonnement opgezegd bij KPN. Op 27 november wordt mijn abonnement door KPN beëindigd.  Ik krijg vervolgens een factuur voor de maand december en deze wordt ook afgeschreven.

Ik meld bij KPN dat deze factuur onterecht is en laat het bedrag storneren.

KPN blijft herinneringen sturen en dreigt met extra kosten.

Volgens medewerker KPN ben ik fout omdat je bij KPN vooraf moet betalen, maar ik heb  geen abonnement meer in december. Hoezo dan toch betalen?

Kpn heeft twee maanden de tijd om de slotnota te maken. De opzegging en de factuur hebben elkaar gekruist.  De volgende faktuur is de slotnota.  Het is inderdaad onverstandig om te storneren want eventuele daaruit voortkomende kosten zijn terecht en zullen betaald moeten worden. Eén en ander staat ook in de voorwaarden. 


In de voorwaarden die ik van KPN heb gekregen toen ik “verplicht” over ben gezet van Telfort naar KPN staat niets over twee maanden voor een slotfactuur.

Wat er wel staat, en daar heb ik naar verwezen: Als u bezwaar maakt tegen de factuur mag u alleen het gedeelte waar u het niet mee eens was tijdelijk niet betalen. De rest van de factuur moet u op tijd betalen.

Ik heb natuurlijk bezwaren tegen de betaling voor de maand december omdat mijn abonnement toen al was afgelopen.