Skip to main content

Op 8 november heb ik onze mobiele abonnementen gewijzigd, aan ons internet en tv abonnement hebben we niets laten wijzigen, omdat dit duurder uit zou vallen.

Het maandbedrag van ons internet en tv abonnement is € 51,60. Dit bedrag is al maanden zo. 

Nu krijg ik vandaag een factuur van € 58,26. Heel vreemd dat we nu ineens, na de wijziging van de mobiele abonnementen een hogere factuur krijgen dan is afgesproken?!

Er zou niets aan ons internet en tv abonnement gewijzigd zijn, het bedrag van € 51,60 in de app klopt wel nog steeds. Hoe krijg ik het verschil terug?! En hoe weet ik zeker dat het volgende maand wel goed gaat? 

Ben er een beetje klaar mee! Met de wijziging van de mobiele abonnementen gaat ook van alles mis!

Hallo @Rsnnnn 

Een aanpassing aan de mobiele abonnementen kan (tijdelijk) invloed hebben op de kortingen op het Thuis abonnement waarmee ze gekoppeld zijn. Dat wordt dan meestal op de volgende factuur weer rechtgetrokken. Geeft de specificatie op pagina 2 van de Thuis factuur geen duidelijkheid? Leg de factuur van vorige maand er eens naast om te zien waar het verschil zit.


Het gaat om een oud telfort abonnement, volgens mij zijn daar geen kortingen op van toepassing. Het is niet gekoppeld aan de mobiele abonnementen.

Op de factuur van vorige maand zie ik op pagina 2 staan 'TFT internet en interactieve tv' en op mijn factuur van deze maand staat 'internet en interactieve tv'. Dus geen TFT meer.... 

Het lijkt er dus op dat het internet en tv abonnement ongevraagd is gewijzigd?! 😭 Het lijkt me dat dit niet zomaar zonder toestemming gedaan kan worden?


Dan is daar dus wel wat gewijzigd. Dat mag zeker niet zonder jouw toestemming en medeweten gebeuren. Als medeforumlid (en klant) heb ik daar natuurlijk geen inzage in. Een KPN medewerker (moderator) zal hier ook reageren, maar dat kan een aantal dagen duren door de drukte hier. Bellen met KPN via 0800-0402 is daarom toch het snelste. Morgen vanaf 8 uur weer bereikbaar.


Hoi @Rsnnnn, ik zie dat hier al contact over is geweest en dat mijn collega het heeft gecorrigeerd. 

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan weten.