Skip to main content

Op 29 januari 2022 heb ik heb mijn factuurdatum (internet / TV aangepast naar de 24e van de maand. En heb daar ook een bevestigings mail van. Nu is het de 26e en er is nog steeds geen factuur. Waarom is die factuurdatum niet gewijzigd ?

Hallo @barts 

Wat was de oorspronkelijke factuurdatum? Heb je de datum vervroegd? Dan was de ‘nieuwe’ factuurmaand al aangebroken bij jouw wijziging en verwacht ik dat de factuurdatum in februari nog ongewijzigd is. Ik denk dat de datumwijziging in maart zal vallen. Het factureringssysteem is geautomatiseerd en reageert ‘rigide’ op wijzigingen.


Hallo @barts 

Wat was de oorspronkelijke factuurdatum? Heb je de datum vervroegd? Dan was de ‘nieuwe’ factuurmaand al aangebroken bij jouw wijziging en verwacht ik dat de factuurdatum in februari nog ongewijzigd is. Ik denk dat de datumwijziging in maart zal vallen. Het factureringssysteem is geautomatiseerd en reageert ‘rigide’ op wijzigingen.

Ach ja… computers. Ga dan maart wel afwachten. Ben (mobiel) lang genoeg klant bij KPN om te weten dat het uiteindelijk goed komt.


Je ziet het vanzelf @barts . Houd wel rekening met het volgende. Je ziet eenmalig verschil in het factuurbedrag. Dit komt omdat de factuurperiode ook eenmalig anders is. De maand erna zie je weer het bedrag wat je gewend bent.


Nou toch nog even een aanvulling. Ik heb vandaag de maandelijkse factuur ontvangen. Echter over de periode 28-1 t/m 23-2 … wat heeft het verzetten van de factuurdatum voor zin als je de factuur toch pas 6 dagen na de factuurdatum krijgt ?

In Januari was de email met de factuur wel op 29 jan, nu is de factuur datum verzet naar de 24e dag van e maand en komt het nog een week later


Nee @barts , zo te zien heb je nu een factuur die begint op de oude factuurdatum en eindigt op de nieuwe factuurdatum. Je betaalt dus eenmalig een kortere periode en dus ook een iets lager bedrag. Dit is dus de overgangsmaand. Ik verwacht dat vanaf volgende maand de factuur op de door jou gewenste datum komt.


We gaan het zien…


Nou… factuurdaum 24e staat dan wel in het KPN systeem, maar nog steeds geen factuur te bekennen.
Schijnbaar kun je dus wel de factuurdatum aanpassen maar blijft de incasso datum gewoon bij het oude.


Ik zie de factuur van gisteren in het systeem staan @barts, die is aangemaakt op de factuurdatum. Als je in MijnKPN kijkt (en het abonnement daar aan is gekoppeld) zal je die zien staan. De afschrijving van het maandbedrag is altijd enkele dagen daarna.

Toen de factuur voorheen op de 28e werd aangemaakt vond de incasso ook enkele dagen daarna plaats. 


@Jasper 

Ik heb vandaag om 13:21 een email gehad dat de factuur er zou zijn.

Net (18:48) in mijnKPN gekeken, en niets… geen factuur

 

 


Dat is gek @barts, MijnKPN haalt de facturen uit hetzelfde systeem als waar ik kijk. Misschien zit we wat vertraging in het verschijnen van de factuur. Ik heb die factuur hierbij naar je gemaild, zodat je 'm zeker hebt.


@Jasper : Ik heb nu net ( 28-03-2022 @ 08:30 )  nogmaals gekeken in de KPN app en ook op de website.

Nog steeds geen factuur. Er is dus schijnbaar iets mis met jullie systeem.


Er zal vast iemand aan de knopjes hebben gezeten bij KPN, want nu (28-03-2022 @ 11:31) staat de factuur eindelijk wél in de app. 4 dagen vertraagd, is toch wel een beetje 1980


Het lijkt erop dat er dan inderdaad een vertraging was. Het kan zijn dat het een eenmalige vertraging was rond het verplaatsen van de factuurdatum. Hou dat voor de zekerheid volgende maand even in de gaten, het kan zijn dat het dan wel direct te zien is. Als dat niet het geval is kunnen we er dan naar kijken.