Skip to main content

Ik heb mijn factuurdatum veranderd van de 7e naar de 24e van de maand, maar ik kreeg net weer de nieuwe factuur voor de 7e, en dan wordt het bedrag automatisch afgeschreven  Kan dit niet veranderd worden, want de 24e is beter voor mij. En ik had deze wijziging al door gegeven.

Hallo @Thamdee , gaat het om een Internet abonnement? Het wijzigen van de factuurdatum gaat daar vaak in twee stappen. Eerst wordt de factuurperiode aangepast en bij de volgende factuur wijzigt dan ook de factuur/incassodatum. Je betaalt nu waarschijnlijk ook (eenmalig) een hoger bedrag. Eén deel van 7 tot 24 september en tevens de nieuwe maand tot 24 oktober.

bron: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/betaaldatum-wijzigen.htm


Hallo RBxx, Het gaat om een internet en tv abonnement, maar ik moet nu het normale bedrag van 4 september t/m 3 oktober betalen. Doordat ik het had gewijzigd naar de 24e , heb ik gehoopt dat ik de factuur nu op de 24e zou krijgen. Groeten thamdee


Hallo @Thamdee , had je wel een bevestiging ontvangen van jouw verzoek? Waarschijnlijk was dat verzoek dan (net) te laat. De factuur wordt meestal al wat eerder opgemaakt en dan heeft e.e.a. elkaar gekruist.


Hallo RBxx,  Ik heb wel een bevestiging gekregen, maar het er naar uit dat mijn verzoek te laat is geweest, dus mijn fout.  Bedankt voor jouw antwoorden, en nog een prettige dag verder. Groeten thamdee


Hallo RBxx, hierbij nog deze vraag: Het abonnement voor september wordt ny abonnement wordt nu de 7e afgeschreven van mijn bank. Omdat ik de datum gewijzigd heb naar de 24e, hoop ik niet dat deze maand ook nog de abonnement voor oktober wordt afgeschreven op 24e september. Groeten Thamdee


Hallo @Thamdee 
Allereerst: ik ben klant net zoals jij, dus ik heb geen inzicht in de interne processen van KPN. Gebaseerd op eerdere vragen hier op het forum, denk ik niet dat je deze maand nog een factuur krijgt. Je hebt tenslotte tot 4 oktober betaald. Maar houd er wel rekening mee dat je dan eenmalig een hogere factuur krijgt, opgebouwd uit twee delen. De periode van de oude tot de nieuwe factuurdag, gevolgd door de nieuwe ‘vaste’ maand. In november begint dan de facturering op de door jou gewenste dag.


Hallo RBxx, Sorry ik dacht dat jij één van de KPN medewerkers was, omdat jij zulke goede antwoorden en adviezen geeft. In ieder geval bedankt voor jouw antwoorden. Groeten Thamdee


Bedankt voor het compliment @Thamdee , daar hoef je je niet voor te verontschuldigen 😊