Skip to main content

Onderstaand bericht kreeg ik gisteren per mail (persoonlijke gegevens verwijderd): 

 

Beste meneer Xxxxx,

Deze maand is het totaalbedrag van uw factuur € 35,00. Deze factuur hoort bij klantnummer xxxxxx482. Het bedrag bestaat uit deze kosten:

Abonnement 35,00
Totaal 35,00

 

Aanpassing van uw maandbedrag voor Thuis

 

Vanaf juli 2023 gaat u 4,- meer betalen per maand. Dit komt omdat we een inflatiecorrectie doen. Dit doen we op basis van het CBS inflatiecijfer van vorig jaar. De prijzen zijn afgelopen jaar gestegen met 10,0%. We doen er alles aan om de prijsstijging zo laag mogelijk te houden voor u. Daarom verhogen we onze prijzen met een lager percentage van 6,4%. U ziet uw nieuwe maandbedrag automatisch terug op uw volgende factuur.

 

Mijn vraag: 

Als je een bedrag van EUR 35,- verhoogt met 6,4% dan komt daar volgens mij echt een ander bedrag uit dan de EUR 4,- die wordt aangekondigd.  Een verhoging van EUR 2,24 (indexering verloopt over de prijs ex BTW) per maand zou kloppen.  Hoe komt men tot de EUR 4,- als verhoging?

@Faust71 kan het zijn dat je voor x maanden 35 euro betaald (actie) en dat je originele abonnement rond de 65 euro is. Ik denk dat er gekeken wordt dus naar je originele abonnementsprijs. Of de verhoging welke aan je berekent wordt zo goed is kan ik niet zeggen. 


Het betreft inderdaad een actietarief voor 1 jaar. Na dat jaar loopt het contract (en actietarief) af.  Daarom klopt m.i. de gecommuniceerde berekening niet :)

 

Edit: ik denk dat je gelijk hebt @Hoopvol .  Het zal er idd wel op neer komen dat de eigenlijke abboprijs EUR 65 oid was incl BTW en dat ik op die prijs 30 EUR korting krijg.

Abboprrijs verhoogt met 6,4% maar kortingbedrag blijft gelijk.  Dan kom je inderdaad op die 4 EUR uit.

Wat mij betreft case closed, dank voor het meedenken :)