Skip to main content

Ik heb een onjuiste factuur voor mobiel bellen voor nov. ontvangen. ESR TV via e-bill.mobi wordt nog steeds in rekening gebracht (€ 10,-) terwijl mijn per ongeluk afgesloten abonnement op die troep al op 14 okt is stopgezet. Ik heb de automatische incasso voor nov. ongedaan gemaakt. Graag ontvang ik een correcte factuur voor € 40,70.  

Twee uur later.  Reageert hier de KPN nu op of niet? Wat is dit voor klantenservice?


Een klantenservice die het ontzettend druk heeft 😅.

Het KPN Forum is een klant-helpt-klant platform en daar waar nodig springen KPN moderators bij om te helpen. Reactietijd vanuit een moderator is sowieso 1 a 2 werkdagen. Nu is het heel erg druk, waardoor de reactietijd is langer dan gewenst is.

Ik begrijp dat je per ongeluk een abonnement op ESR TV hebt afgesloten en dat deze op 14 oktober is stopgezet. Nu heb je een factuur voor november ontvangen en staan er kosten voor het abonnement op ESR TV berekend.
Op de factuur van november, zullen de abonnementskosten van november berekend zijn en de verbruikskosten van oktober. We kunnen pas achteraf nagaan wat je verbruikt hebt, daarom wordt dit achteraf berekend.

Zijn de kosten voor ESR TV nu vóór of na 14 oktober in rekening gebracht? Heb je dat al nagekeken op de factuur? 
Je kunt dit zien in de specificatie van de factuur, onder het kopje “Online aankopen”: daar zal de aankoop, datum, tijdstip + bedrag vermeld staan. 

Als de kosten berekend zijn voor 14 oktober, dan zijn de kosten terecht. Zijn de kosten berekend na jouw opzegging, dus na 14 oktober, dan zijn de kosten onterecht.
Het is dan goed om contact op te nemen met ESR TV, zodat zij een correctie van de kosten in orde kunnen maken. In een ander topic van een klant, las ik de contactgegevens van ESR TV.

Ik wil het uiteraard ook voor je nakijken. Vul dan jouw klantgegevens in, in jouw forum profiel. Als je hier een seintje geeft als je de gegevens ingevuld hebt, dan weet ik dat ik je gegevens erbij kan pakken.

Wat nog goed is om te weten: als een factuur gecorrigeerd moet worden, dan doen wij dat altijd via een correctiebedrag op een volgende factuur. Het terugboeken van een factuurbedrag is om die reden niet handig en kan voor onnodige extra administratieve rompslomp zorgen. 
Mijn advies is om de factuur alsnog zo snel mogelijk te betalen.

Check de factuur of laat het door mij checken en van daaruit kunnen we kijken of de kosten terecht of onterecht berekend zijn.


Dank voor de reactie. Ik heb mijn klantgegevens ingevuld in het forumprofiel.  

€ 10,- voor de door mij ongewenste ESR-TV is gefactureerd in: sept. , okt. en dus ook nog nov.

Het is fijn dat je dit wil checken.
Ik heb ook ERS-TV geïnformeerd.

Ik zal op jouw advies de onjuiste factuur dan toch maar betalen. Maar dit systeem is bijzonder klantonvriendelijk, want je moet maar weer afwachten of KPN juist corrigeert.                  


Bedankt voor jouw gegevens!

Ik zie dat er inderdaad driemaal €10,- berekend is voor een abonnement op ESR TV. Blijkbaar is het abonnement gestart op de 8e van de maand: de kosten zijn berekend op 08 augustus + 08 september + 08 oktober.
Ik begrijp van jou dat het abonnement is stopgezet per 14 oktober: dan zullen deze kosten vanaf de volgende factuur (december 2022) er niet meer op mogen staan.

Heb je een bevestiging ontvangen van ESR TV dat het abonnement stopgezet is?
Goed dat je contact hebt opgenomen met ESR TV: hopelijk willen ze een correctie / creditering van €30,- toekennen voor het per ongeluk afgesloten ongewenste abonnement.

Als een correctie terecht is, krijg je het gecorrigeerd: linksom of rechtsom.
Online aankopen vergoeden wij sowieso niet: correcties voor online aankopen moet de aanbieder van de dienst aan ons doorgeven: in dit geval dan ESR TV / E-Bill.mobi.

Laat je het weten als je een terugkoppeling hebt gekregen vanuit hen?


Shyrin, ERS TV  reageerde als volgt: 'Klanttevredenheid is belangrijk voor ons daarom zullen we u in rekening gebrachte bedrag terugstorten (30 euros). Deze terugbetaling kunt u binnen twee maanden op uw KPN factuur terugvinden.'
 

 


Nou, wat top, ik ben blij dat ze dit zo afhandelen en jij €30,- gecrediteerd krijgt. Dat zal dan uiterlijk op de factuur van januari gebeuren, als ik het zo lees.

Even in de gaten houden en als er nog vragen of onduidelijkheden zijn: 💁🏾!