Skip to main content

Toen KPN nog Telfort was heb ik m’n internetabonnement opgezegd. Hiervan heb ik een bevestiging ontvangen van Telfort waarna ook het modem is teruggestuurd. In mijn ongewenste mailbox van een mailadres kom ik nu facturen van kpn tegen. Ik heb deze een keer eerder gezien maar dacht dat dit een fraude mail was omdat ik geen zakelijke relatie met KPN dacht te hebben. Na checken (ik check die rekening niet vaak omdat alles automatisch verloopt) blijkt dat er nog steeds automatisch wordt afgeschreven ondanks de opzegging en bevestiging daarvan. Ik heb contact gezocht met KPN, maar de 1e Lijns(?) dienst kan mij niet verder helpen. De incasseringen zijn nu stopgezet, maar zij kan geen gegevens geven van een afdeling waar ik het verhaal kan doen en de bewijslast naartoe kan sturen. 3x de chat geprobeerd, maar tot 3x toe is de chat door kpn beëindigd. De eerste keer voordat de medewerkster mij de juiste gegevens/formulier zou sturen. De twee anderen keren bleef de chat open maar werd er niet gereageerd en uiteindelijk door de medewerker afgesloten zonder vragen of oplossing. Chatfunctie storing? Heeft iemand gegevens van de administratieve afdeling waar ik het issue kan indienen en waar ik alle bewijslast naartoe kan sturen? Of weet iemand hoe ik rechtstreeks contact krijg met deze afdeling?

Vervelend verhaal. De Nederlandse bank is hier heel duidelijk over. De rekeninghouder wordt geacht de rekening te controleren en om bij misstanden onmiddellijk aktie te ondernemen.  U mag niet verwachten dat u van jaren geld terug gaat krijgen.  Uit coulance zal kpn wel het één en ander doen. Een medewerker gaat hier op reageren.  Vul uw profiel helemaal in met klantnummer etc. Dan kunnen ze meteen aan de slag.


Dank voor je reactie! Ik wacht even een verdere reactie af. Mee eens dat ik niet goed genoeg heb gekeken. Ik ben hierin teveel van goed vertrouwen. Aan de andere kant is iemand op de administratie ook slordig geweest. 


Hallo @HB13, welkom op het KPN forum! Ik kan me voorstellen dat je hier van schrikt. Het is zeker vervelend, maar wat @Joep1965 zegt: er mag van de rekeninghouder verwacht worden de rekening te controleren. Bij een foutieve rekening kan je bij ons binnen een maand bezwaar maken. Maar ik snap ook dat je er op vertrouwt dat het abonnement beëindigd wordt als je een bevestiging van de opzegging krijgt. Nu zie ik in het systeem dat je ook al met onze webcare afdeling in gesprek bent. Ik begrijp van mijn collega dat er een klacht voor je is aangemaakt. Het lijkt me goed om het contact met de klachtenafdeling eerst af te wachten. Hiermee voorkomen we dat zaken door elkaar gaan lopen. Hou je me op de hoogte van de uitkomst van mijn collega's?