Skip to main content

Dag,

internet abo opgezegd 25 maart, 25 april effectief gestopt, 17 april electronica geretourneerd,

factuur voor periode 12 april t/m 11 mei was betaald,

vandaag (13 mei) eindfactuur ontvangen met restitutie van 3 dagen (9 t/m 11 mei), zou 17 dagen moeten zijn (25 april t/m 11 mei).

In afwachting van een correcte eindfactuur is de factuur van 12 april gestorneerd.

Graag een correctie, alvast bedankt.

Aanvullend:

  • klantnummer ***
  • factuurkenmerk ***

 

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy


Hallo @JVH4515 ,

Storneren werkt alleen maar averechts. 

Weet je zeker dat je een bevestiging hebt ontvangen van het stopzetten van jouw abonnement per 25 april 2024? Zo te zien is KPN van mening dat jouw abonnement per 9 mei is opgezegd.

 

Mijn advies : Rekening gewoon betalen, maar daarnaast morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402 bellen. Spreek in "Collections", dan krijg je "meteen" de juiste afdeling aan de lijn.   

 

 


Dag Noordzee,

Dank voor je advies, maar...waarom zou storneren averechts werken?

Per mail van KPN op 25 april, 09:04 u.,  "Je opzegging is gereed, je diensten zijn offline",

Storneren lijkt me juist, in afwachting van een correcte eindfactuur.


Allemaal een hoop gedoe.  Er komt geen mens meer aan te pas bij de fakturatie. Daarom is storneren vaak onverstandig. Het helpt namelijk niets. 


Dag Noordzee,

Dank voor je advies, maar...waarom zou storneren averechts werken?

Per mail van KPN op 25 april, 09:04 u.,  "Je opzegging is gereed, je diensten zijn offline",

Storneren lijkt me juist, in afwachting van een correcte eindfactuur.

Gewoon morgen bellen (zie eerdere reactie) en daar dan de zaak bespreken. 

Als je alleen storneert en afwacht, wordt het alleen maar erger. 

 


@Joep1965 : juist daarom, mensen…

@Noordzee Nogmaals 20 minuten bellen zoals bij het opzeggen?, Nee dank je. Hoezo erger?

 

In goed vertrouwen maand vooruit af laten schrijven en dan twee weken teveel betaald, aan KPN om te corrigeren. Had gehoopt op een reactie van KPN zelf hier.


Een reactie van KPN krijg je ook wel, maar het is geen chat, @JVH4515. Leden van de KPN Community reageren vaak sneller dan wij moderators. Maar ik ben er, hoor.

Zoals je ook al is gezegd, is storneren geen goed idee. Ik snap heel goed dat je niet teveel wil betalen. Maar het storneren van facturen kan tot grotere problemen leiden. Wij kunnen een bestaande factuur namelijk niet corrigeren, zoals jij hoopt. We kunnen bij fouten op de factuur alleen zorgen dat deze op een volgende factuur of op een andere manier alsnog opgelost worden. Maar de factuur die je nu al hebt ontvangen, zal zo blijven. En zal dus ook zo betaald moeten worden.

Afijn, zoals ik al zei, snap ik heel goed dat je niet te veel wilt betalen. Daarom wil ik je vragen om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800 0402. Mijn collega kan dan samen met jou kijken naar de slotnota. Ik vertrouw erop dat jullie er samen uit zullen komen.


Dag Denise van KPN, blij dat KPN ook meekijkt.

Storneren is o.k. als er onterecht teveel is afgeschreven, KPN maakt de fout, is daarop gewezen middels dit medium, moet dus corrigeren maar dat kost even een paar minuten mensenwerk…niet mijn probleem. Ik ga daar verder niet achteraan.

Hiervoor zijn alle feiten vermeld (admin heeft factuurnr.  en klantnr., wat m.i. niet privacygevoelig is, verwijderd) en ik weet dat KPN-ers zoals jij hier ook voor oplossingen zorgen, dus als je even zin en tijd hebt...

Is meer het principe dan het bedrag.

 


Oké, laten we dan dit afspreken. Als jij zorgt dat de factuur weer betaald wordt, dan wil ik wel naar de slotnota kijken voor je. Ik wil namelijk voorkomen dat jij in de problemen komt. 

Daarnaast heb ik dan ook nog meer informatie van je nodig. Ik wil je vragen je forumprofiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer en de laatste 3 cijfers van jouw IBAN. Jouw IBAN kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.


@Denise van KPN Dank je, maar vanmorgen gebeld met 0800-0402 (34 minuten, met overigens een vriendelijke Iwan), met als resultaat dat de slotnota inderdaad fout is en gecorrigeerd wordt bij een volgende factuurdatum op 12 juni. Daarom de gestorneerde nota weer betaald en afwachten maar...


@Denise van KPN Dank je, maar vanmorgen gebeld met 0800-0402 (34 minuten, met overigens een vriendelijke Iwan), met als resultaat dat de slotnota inderdaad fout is en gecorrigeerd wordt bij een volgende factuurdatum op 12 juni. Daarom de gestorneerde nota weer betaald en afwachten maar...

 

Mooi zo @JVH4515 

En verstandig. Door zelf te bellen met 0800-0402 komt de oplossing vanzelf binnen bereik.👍🏽

 

Hallo @JVH4515 ,

Mijn advies : Rekening gewoon betalen, maar daarnaast morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402 bellen. Spreek in "Collections", dan krijg je "meteen" de juiste afdeling aan de lijn.   

 

 


Goed om te horen dat het is opgelost, @JVH4515!


Reageer