Skip to main content

Ik heb hetzelfde ongeveer… ik huurde voor 7,49 per maand een FritzBox, maar om kosten te besparen heb ik er zelf 1 gekocht (als ‘eigen modem’). Dus ik heb nog steeds een FritzBox in gebruik (mijn eigendom), kreeg een ExperiaBox opgestuurd die nu als backup op zolder ligt, en de oude FritzBox is opgestuurd naar KPN.

Nu heb ik voor het terugsturen een eigen verzenddoos gebruikt (omdat ik geen retourdoos kreeg van KPN), afgegeven bij PostNL, maar ik heb geen verdere gegevens toegevoegd aan de retourzending en ook geen pakketcode meer. Gaat het dan wel goed? Ik heb inmiddels (nu een paar weken later) een herinnering ontvangen per post. Daarin staat dat als ‘t al retour is, ik die herinnering als niet-verzonden mag beschouwen - maar óók dat ik een factuur krijg als ik het niet retour stuur. Ik vind het retourproces heel ondoorzichtig, hoe loopt dit nu en hoe zorg ik ervoor dat KPN mij geen onterechte factuur gaat sturen voor een FritzBox die ik niet meer in gebruik heb?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

Hoi @MarcelB1 

Welkom op het Forum van KPN!

Gehuurde modems staan door middel van het serienummer gekoppeld aan jouw klantgegevens, zodat het magazijn van KPN direct ziet van wie het modem af komt.
Het serienummer van de Fritz!Box staat op het label onderop deze modem/router waar ook het wachtwoord staat voor de WiFi.

Daarnaast heb je ook nog eens het verzendbewijs van PostNL, waarmee je kunt aantonen, dat je de Fritz!Box daadwerkelijk hebt retour gestuurd naar KPN.
Bewaar deze dus goed! 

Maar het kan enkele weken duren, zeker in deze drukke periode, voordat de Fritz!Box in het magazijn wordt retour geboekt en los wordt gekoppeld van je klantgegevens.
Vandaar dat je die herinneringsbrief hebt ontvangen, wat automatisch wordt verstuurd door het systeem van KPN.

Een moderator kan in jouw klantgegevens kijken, voor de status van jouw retour zending.
Vul daarom alvast jouw forum profiel volledig in, denk hierbij aan je klantnummer, 06-nummer, geboortedatum, postcode en huisnummer en in net veld van persoonlijke opmerkingen zet je de laatste vier cijfers neer van je IBAN rekeningnummer.
Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.

Zonder ingevulde forum profiel, kan een moderator je niet helpen, dus vul hem even in.

Hou er wel rekening mee, dat het van enkele dagen tot 8 dagen kan duren voordat een KPN moderator jouw topic gaat behandelen, aangezien het druk is op het forum van KPN.


In telefonisch contact met de klantenservice op 4 december 2023 heb ik kunnen uitleggen hoe het terugsturen is gegaan. Dat was een prettig gesprek, en zowel KPN als ik zijn het er nu (gelukkig) over eens dat de terugzending afgerond is :-)


Hoi @MarcelB1 

Bedankt voor je terugkoppeling!
Fijn om te horen dat het een prettig gesprek was aan de telefoon, en dat daarmee alles omtrent de terugzending van de Fritz!Box is afgerond.


Ik kwam je topic nog even tegen @MarcelB1, fijn dat het dan allemaal op een prettige wijze is afgerond en bedankt @Michel.uit.Arnhem voor alle hulp :-)  . Post gerust nog eens een topic als we je ergens bij kunnen helpen!