Skip to main content
Beantwoord

Geboortedatum wijzigen. Hoe doe ik dat?

  • 13 September 2024
  • 3 reacties
  • 40 keer bekeken

Ik wilde zojuist vanuit het buitenland (vakantie) mijn abonnement verlengen door de iPhone 16 pro te bestellen. Bij het bestellen zag ik echter een geboortedatum staan die niet juist is. Hoe kan ik deze wijzigen?

Hoi @Joris Biemans 

Welkom op de community van KPN.

Een geboortedatum wijzigen of aanpassen kun je niet zelf, dit kun je laten doen via de klantenservice van KPN of nog beter via een KPN Winkel bij jouw in de buurt.
Omdat dit privacy gevoelige informatie is, dient de contractant waarmee de overeenkomst is aangegaan zich te kunnen legitimeren, alvorens het aangepast kan worden.

Heb je het ooit per ongeluk een keer fout ingevuld, tijdens een bestelling bij KPN?
Kon je het niet aanpassen tijdens het verlengen van je abonnement?

Het belangrijkste is, dat je het zelf niet kunt aanpassen.
Je bent momenteel op vakantie in het buitenland, dus in dit geval zou je dus even kunnen bellen met de klantenservice van KPN op telefoonnummer +31612001200 (binnen de EU gaan de belminuten vanuit je Nederlandse belbundel of onbeperkt bellen).

Klantenservice is bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Kans bestaat dat je alsnog met een geldige legitimatiebewijs naar een KPN Winkel moet, om jezelf te kunnen verifiëren, zodat ze kunnen zien dat jij de contractant bent.


Beste KPN,

Ik heb dit zelf nooit verkeerd ingevuld. De laatste keer heb ik telefonisch verlengd, dus wellicht is het door de medewerker verkeerd ingevuld. 
Het scheelt echter maar 1 dag. 
 

Ik ben momenteel buiten de EU op vakantie, dus bellen kost veel geld. 
Is er geen andere mogelijkheid om het op te lossen? Ik ben namelijk pas over 2.5 week terug in NL. 
Of kan ik de bestelling doorzetten met de verkeerde geboortedatum (van 1 dag verschil) maar wel de juiste legitimatie gegevens? Die moeten namelijk toegevoegd worden bij verlengen. 
Zelf kon ik de geboortedatum niet aanpassen. 
 

Of kan ik achteraf (na verlengen) bellen met KPN om het telefonisch toe te lichten?

Hopende op een passende oplossing. 
 

Joris


Als je niet wilt bellen, kun je KPN via Facebook en/of X bereiken @Joris Biemans 

 


Reageer