Skip to main content

We zijn in Engeland toch heb ik op 1 dag toch opeen 60,50 moeten betalen het gekke is dat op de factuur wel staat dat het uit de bundel gaat en 0,00 maar daarnaast toch 60,50. Mijn man is hier ook en heeft het niet. 

Waarom is dat? Want Engeland zit wel in de bundel staat overal.

Hallo @Irene1980 ,

Mogelijk heeft jouw telefoon verbinding gemaakt met het maritieme netwerk op de veerboot.

En dan gaat het hard. Je bent dan zo heel snel dat bedrag 60,50 kwijt. Gelukkig wordt het internet daarna standaard afgesloten. 
 


Wat je sowieso moet doen: 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Verder kun je hier meer informatie lezen: 

 

uit dat topic: 
 

Let op in grensgebieden

Zoals gezegd, als roaming aan staat op jouw toestel, dan maakt jouw mobiel verbinding met één van de beschikbare netwerken. Als jij in een grensgebied bent, bijvoorbeeld in Griekenland, kan het zijn dat een telefoon automatisch verbinding maakt met een Turks netwerk. Griekenland valt bijvoorbeeld binnen de EU, maar Turkije niet. Zet je toestel dus vast op het EU-netwerk, in dit voorbeeldgeval het Griekse, om te zorgen dat het niet overschakelt naar het Turkse netwerk.

 

Verbinding met satellietnetwerk op een (veer)boot

Pas er ook mee op om verbinding te maken met een zogeheten maritiem netwerk, als je bijvoorbeeld met een veerboot reist. Voor deze satellietnetwerken worden heel hoge tarieven gehanteerd.

 


Hallo @Irene1980 , Engeland valt inderdaad binnen de bundel.

Maar hoe ben je naar Engeland gereisd? Met de veerboot overgestoken?
Dan ben je waarschijnlijk aan boord verbonden geweest met het maritiem netwerk. Dat valt buiten de EU regeling en het heeft een hoog tarief.

Stuur een sms BESCHERMING AAN naar 1266, dan ben je vanaf dat moment beschermd tegen deze hoge kosten en loop je geen risico meer op de terugreis.


Hoi,

Ik heb gekeken naar je oplossing maar krijg melding dat dit bericht 'bescherming aan' kosten mee kan brengen. 

Groeten


Hoi,

Ik heb gekeken naar je oplossing maar krijg melding dat dit bericht 'bescherming aan' kosten mee kan brengen. 

Groeten

Je zou dit als reactie moeten krijgen: 

Beste klant, de bescherming voor internetkosten in het buitenland wordt voor u aangezet. U voorkomt zo onverwachte internetkosten in het buitenland als uw bundel op is. Heeft u geen bundel aangeschaft, dan is nu uw internet buiten de EU geblokkeerd zodat u onverwachte internetkosten voorkomt. Gebruik de MijnKPN app voor het aanzetten van een bundel of kijk op kpn.com/buitenland. Groet, KPN


Hoi,

Ik heb gekeken naar je oplossing maar krijg melding dat dit bericht 'bescherming aan' kosten mee kan brengen. 

Groeten

Als je in de EU of in Engeland bent, dan vallen de kosten voor die sms binnen jouw abonnement.  


Hi @Irene1980,

Als je de 2e en/of 3e pagina van de factuur bekijkt, kan je precies zien waar de kosten voor in rekening gebracht zijn. Zie je daar bij deze kostenpost ‘SAT’ als land staan? Als dat het geval is, dan zal jouw toestel inderdaad verbonden zijn geweest met een satelliet netwerk en dat is erg prijzig 😕 Je hoort een sms van ons ontvangen te hebben op het moment dat je met dit netwerk verbinding hebt gemaakt, en vervolgens nog 2 keer een sms over het bereiken van 80% en 100% van de limiet voor internet buiten de EU. 

Ik zie dat anderen je al aan hebben geraden om de bescherming aan te zetten en dat je dit ook al geprobeerd hebt maar een melding te zien kreeg dat het bericht kosten met zich mee zou brengen. Ik hoop dat je @Noordzee zijn bericht hierover hebt gezien en nog een poging hebt gewaagd om de sms te versturen!


Reageer