Skip to main content

Heb een maand geleden de overstap gemaakt naar een andere leverancier tbv internet. Dit zou per 9 oktober ingaan. De andere partij kan kunnen tot de dag van vandaag nog steeds hun diensten niet leveren omdat er iets met de lijn zou zijn. Dit probleem dient door jullie opgelost te worden maar er is vanuit jullie geen enkele haast bij waardoor ik al ruim 3,5 wk zonder internet zit. Daarbij ben ik ook sinds 9 oktober door jullie afgesloten van de diensten maar wordt ondertussen nog wel gefactureerd. Als ik vraag om mij weer aan te sluiten tot de overname dan krijg ik enkel te horen dat jullie niks kunnen betekenen hierin, want het kan niet worden teruggedraaid (vreemd verhaal) maar het contract loopt wel door zolang de andere provider nog niks levert. Zoiets vreemds heb ik nog nooit vernomen. Een contract komt tot toch stand door middel van aanbod en aanvaarding van dat aanbod. En in dit geval is dit het leveren van een dienst? Dus waarom kan dit niet worden teruggedraaid maar blijven jullie wel door facturen?

@Cill heb je bij de nieuwe provider gebruik gemaakt van hun overstapservice?


Dat heb ik zeker gedaan. Ik werd aanvankelijk in het begin voortdurend wijs gemaakt er niks bekend zou zijn en dat terwijl het middels een mail bevestigd was vanuit kpn. Ineens was de opzegging zichtbaar en kreeg vervolgens het antwoord dat het contract pas definitief wordt beëindigd als de nieuwe provider daadwerkelijk gaat leveren, om die reden de facturatie. Echter is er tot de dag van vandaag nog steeds geen enkele levering. De netwerkbeheerder van kpn is al meerdere malen benaderd hierover maar om de eea reden wordt het maar niet opgelost. Ik ben al 3 wk met jullie klantenservice aan de lijn maar krijg diverse antwoorden. Om moedeloos van te worden. 


De overstap heb ik inmiddels beeindigd. En heb direct een glasvezel aangevraagd bij dezelfde provider, enkel om van dit probleem af te zijn. Ook dit is wederom door de nieuwe provider opgezegd en wederom nog steeds geen levering van diensten vanuit kpn.


Hoi @Cill, welkom hier. Jammer te horen dat de overstap niet soepel verloopt. 

Als je bij ons weggaat met overstapservice, dan zeggen wij het abonnement op, op het moment dat wij van de nieuwe provider het signaal krijgen dat het abonnement bij hen is gestart. Dat signaal hebben wij blijkbaar nog niet gekregen, want anders zou de facturatie ook al gestopt zijn. Maar, er is wel iets gebeurd, want anders stoppen we het signaal ook niet zomaar. Ik vermoed dat jouw nieuwe provider gebruik maakt van dezelfde kabel als wij gebruiken. En dat zij op de 9e geprobeerd hebben het abonnement te laten ingaan. Er kan maar één signaal tegelijk over de kabel. Dus zodra zij dat initiëren, moet ons signaal stoppen. Maar blijkbaar is het activeren aan hun kant ook niet gelukt, waardoor jouw daadwerkelijke abonnement daar ook nog niet gestart is. En wij dus ook niet het signaal hebben gekregen dat het abonnement bij ons moet stoppen.

Waardoor jij nu in een vervelende situatie ziet.

Problemen met het netwerk moet jouw nieuwe provider oplossen met KPN Netwerk. Dat is een aparte tak binnen KPN. En staat ook los van KPN de internetprovider (waar je nu bent). Jouw nieuwe provider heeft een eigen ingang bij KPN Netwerk en moet op die manier de problemen met de levering op zien te lossen.

Wij, KPN de internetprovider, kunnen niets doen met jouw abonnement bij de nieuwe provider. Daarvoor moet je bij hen zijn.

 

We kunnen wel dingen doen met jouw abonnement bij ons. Dat is over het algemeen het abonnement handmatig beëindigen, of een nieuw abonnement bij ons. Specifieker kan ik op dit moment niet zijn want jouw forumprofiel is niet ingevuld. Wil je hierover meer weten, dan is de snelste manier even bellen. Of alsnog je forumprofiel invullen en dat even laten weten hier.