Skip to main content

Goedeavond,

Wij zijn een tijd geleden verhuisd en overgestapt naar een andere provider omdat KPN maar 37mbit op ons nieuwe adres kon leveren.

De overstap is geregeld en we hebben geen retourdoos van KPN ontvangen op het nieuwe adres. Hierdoor hebben wij alles zelf naar de milieustraat gebracht.

Nu krijgen we een herinnering van KPN over het terugsturen van de artikelen, maar we hebben deze niet meer in ons bezit.

Iets naar het milieustraat brengen dat niet van jouw is. Op de achterkant stond een retouradres. Een oude schoenendoos en opsturen was geen optie?


De overstap is geregeld en we hebben geen retourdoos van KPN ontvangen op het nieuwe adres. Hierdoor hebben wij alles zelf naar de milieustraat gebracht.

Nu krijgen we een herinnering van KPN over het terugsturen van de artikelen, maar we hebben deze niet meer in ons bezit.

De apparaten zijn in bruikleen en moet teruggestuurd worden, zo staat ook in de contract voorwareden.

https://www.kpn.com/service/administratie/terugsturen.htm#/kz-ser-terugsturen/ser-terugsturen-huur-bruikleen-opzeggen-annuleren

Hoe terugsturen

Na afloop van je abonnement of annulering van je bestelling moet
je de ontvangen apparatuur terugsturen naar KPN.

Stuur de apparatuur binnen 14 dagen terug.
Gebruik hiervoor de originele- of een eigen doos.

De doos geef je af bij een PostNL locatie of in een KPN winkel bij jou in de buurt.
In de winkel kunnen we gelijk registreren dat je onze spullen hebt teruggebracht.  

Geen retourdoos ontvangen?

Dan kun je gewoon een doos van jezelf gebruiken voor oude apparatuur en modems. Het retouradres is:

KPN

Antwoordnummer 10119

2400 VB Alphen aan den Rijn

Algemene Voorwaarden voor vaste en mobiele telecommunicatiediensten

22.2 Gehuurde of geleende apparatuur
teruggeven bij beëindiging van uw abonnement
Is uw overeenkomst beëindigd? Dan moet u de gehuurde
of geleende apparaten binnen een maand onbeschadigd
aan ons teruggeven. Hoe u apparatuur terugstuurt, vindt
u op de website als u zoekt op ‘apparatuur terugsturen’.
Stuurt u de appratuur niet terug, dan kunnen we u de
maandelijkse huurkosten in rekening brengen totdat u
de apparatuur alsnog hebt teruggestuurd. Hebt u de
apparaten 3 maanden na beëindiging van de overeenkomst
nog steeds niet teruggestuurd? Dan kunnen we de
vervangingswaarde in rekening brengen.


Hallo @Linda.vdb ,

Tsjaa, dan kun je morgen het beste vanaf 8.00 bellen met 0800-0402. De kans is groot dat je een bedrag aan KPN moet betalen (de vervangingswaarde). Hou daar alvast rekening mee. 


Uw leaseauto brengt brengt u aan het einde van de leaseperiode ook bij de oudijzerboer?


Hoe ziet een opzeg mail van kpn er eigenlijk uit? Iemand een voorbeeld?

 

Ziggo doet het bijv, zo, vermeld gelijk bij opzegging wat er mee moet gebeuren,…

 


Nee, geen voorbeeldmail, maar wel de regels : 

Hoe stuur ik apparatuur in bruikleen retour naar KPN?

Heb je jouw abonnement opgezegd of heb je jouw bestelling geannuleerd? Dan krijg je van ons een retourdoos, inclusief retoursticker en instructies voor het terugsturen. De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je veertien dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

 

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

  • De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

  • De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

Ben vooral benieuwd of mensen dan gewoon de bevestigingsmail niet goed lezen, lijkt mij dat kpn hierin ook wel vermeld of er apparatuur terug moet,...


Ben vooral benieuwd of mensen dan gewoon de bevestigingsmail niet goed lezen, lijkt mij dat kpn hierin ook wel vermeld of er apparatuur terug moet,...

Dat zal er ook in gestaan hebben want TS wist van een retourdoos. En dan nog naar de milieustraat brengen. Dan bel je toch even dat de doos er niet is…. Gratis nummer. Of ben ik nou…. Mis ik iets?

Voor de v10, v10a, box12 zal kpn zéker een vergoeding rekenen bij niet retour. Want deze worden gewoon ingezet als omruil indien bij bestaande klanten modems echt stuk gaan.


Ja, is ook heel logisch. Van odido had ik ook 2 emails zelfs. 1 bevestiging van opzeggen met een gedeelte over terugsturen van apparatuur en 1 extra email over terugsturen van apparatuur. KPN doet zeker ook niet anders.


Maar, heeft iemand ooit een boete moeten betalen? Beetje zielig doen hier en KPN ziet het wel weer door de vingers toch?

Iemand toevallig zo'n opzeg mail van KPN waarin wordt verteld wat retour moet en wat de consequenties zijn wanneer dit niet gebeurd?


Er staat helemaal niets in zo'n mail over retourneren van de spullen:

 

 

Ook in de bevestiging van de opzegging (1ste mail die je krijgt net na opzeggen) staat niets in de mail over retour sturen van de apparatuur.


Er staat helemaal niets in zo'n mail over retourneren van de spullen:

 

 

Ook in de bevestiging van de opzegging (1ste mail die je krijgt net na opzeggen) staat niets in de mail over retour sturen van de apparatuur.

In de opzegmail eerder staat wel dat je een retourdoos krijgt en de spullen terugmoeten.

Dus als je die doos niet krijgt dan bel je of op of pak je zelf een doos en stuur je het terug naar het adres wat op het modem of ontvanger staat? Daar staat gewoon een retouradres op namelijk.  En er staat op dat het niet van kou is, zou al voldoende moeten zijn. Bij het afsluiten krijg je ook te horen dat het in bruikleen is.

 

Als ik een huurauto huur en kom voor een dichte deur dan breng ik die auto ook niet naar de autosloop...


@daveytje  In 2023 stond het er niet in, als dat er nu wel in staat is dat prima.

 

Ik zeg toch niets over dat ze het niet moet retourneren ook al zou het niet in de mails staan.

Er werd gevraag om een voorbeeld mail, die heb ik geplaatst, die mail van jou waar het wel in staat heb ik nog niet gezien dus plaatst die dan ook even.


Dit was wel 2022.

De mail die jij hebt ontvangen heb ik ook, dat is op de dag als de opzegging verwerkt is.

Deze mail is op de dag dat je opzegt. Heb hem voor een deel gekopieerd. 


Dit was de bevestiging via online opzeggen, daar staat het niet in, vreemd toch?

 

 


Dan versturen ze dus wisselende mails, maar dan nog. Bij de overeenkomst wist je het. En zij wist van een retourdoos dus heeft ze het toch ergens gelezen.


Februari 2024 online opgezegd, zelfde dag bevestiging ontvangen,  waarin al meteen vermeld wordt dat ik een  retourdoos ontvang voor apparatuur.

April 2024 na de daadwerkelijke overstap opnieuw bericht van KPN met opnieuw de mededeling dat ik een retourdoos ontvang voor apparatuur.


Het mag wel wat duidelijker vermeld worden vind ik ipv "waarin u het kunt terugsturen ". Benoem gewoon dat het om apparatuur gaat die eigendom is van KPN en retour moet.

En bereken die niet teruggestuurde apparatuur maar gewoon door, anders komen deze kosten gewoon weer op het bordje van de overige klanten.


Reageer