Skip to main content

KPN wilt hier zo te lezen gewoon geen verantwoordelijkheid in nemen. ook ik ben gefactureerd door sora stream zonder hier eerder iets van gehoord te hebben. na wat googelen en het lezen van een sms (waar ik overigens anders dan het lezen niet mee geinteract heb) gaat het hier om het aangemaakt hebben van een account. Wat naar mijn weet niet iets is wat iemand zomaar perongeluk zou doen. 

Ook heeft kpn pay nog nooit bij mij aangestaan. Vind het zeer zorgwekkend dat knp ondanks meerdere mensen die hetzelfde zeggen toch het probleem bij de klant neerlegt erg jammer dit. En zo veel mogelijk afatand van het isseu neemt. 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic aangemaakt

Beste Giheroca,

Spijtig dat dit jou ook moest overkomen .

Volg de stappen die reeds eerder zijn genoemd en je zult de onterechte afschrijving terug krijgen en vergeet niet deze mogelijkheid te blokkeren door met de klantenservice te bellen. 

De reacties van de Kpn zijn ronduit belachelijk.

Als klant voelt dit zo onterecht en fout, in de steek gelaten, niet serieus genomen en in de zeik genomen. 

Als je leest hoeveel mensen hierover klagen kun je na gaan dat dit slechts het topje van de ijsberg is en dat hier kapitalen mee worden verdiend.

Misschien buiten de buiten de schuld van Kpn maar wel met hun medeweten.

Slaap lekker,  grt Christiaan 

 


Goedemiddag @Giheroca en welkom hier op ons forum :)

Allereerst betreur ik het om te lezen dat je de indruk hebt dat we hier afstand van nemen. Uiteindelijk zijn we als provider in dit geval niet meer dan een 'doorgeefluik'. Via een mobiel apparaat kun je online aankopen (een app) of een in-app aankoop (een in-app aankoop is een aankoop die je binnen een app doet. Bijvoorbeeld reclame verwijderen, een upgrade naar een pro editie van een app, munten voor een game etc.) doen. Je kunt dit soort aankopen betalen via verschillende betaalmogelijkheden, bijvoorbeeld via een creditcard, of via KPN Pay.

KPN Pay is een standaard functionaliteit op een mobiele aansluiting en deze betaalmethode moet je zelf instellen in de (app)store van het mobiele apparaat. Bij het instellen van KPN Pay vindt er een verificatie van het mobiele nummer plaats en je krijgt een bevestiging van je aankoop per e-mail. De bevestigingsmail gaat naar het e-mailadres dat je zelf hebt opgegeven.

Zodra KPN Pay als betaalmethode is ingesteld, wordt het aankoopbedrag op de volgende factuur (online aankopen) van het mobiele abonnement meegenomen. Meer informatie over het instellen van KPN Pay is te vinden onder de vraag Hoe wil je een aankoop betalen?

In een eerder topic zie ik dat @Chris35 een mail heeft gestuurd naar help@contentformobile.net met daarin het verzoek om dit stop te zetten en de afschrijvingen terug te boeken. Mijn advies zou zijn om hetzelfde te doen. 


@JanZ_ het punt wordt hier hellemaal genegeerd het punt is dat deze aankopen gedaan zijn zonder dat ik ooit kpn pay ingesteld heb. dit heeft bij mij altijd uitgestaan. er wordt nu door meerdere mensen genoemd dat deze afschrijvingen gedaan zijn zonder kpn pay in te stellen, de vraag is hoe dit kan? En waarom het uberhaupt voor zoveel mensen mogelijk is dat dit het geval is. Of beweert kpn dat iedereen hier achtelijk is en per ongeluk accounts aanmaakt waar ze niks van weten? (Het geld heb ik inmiddels al terug maar dat was in dit geval niet het punt dat ik wou maken) 


Allereerst fijn om te lezen dat je het geld inmiddels terug hebt gekregen. Uiteraard kunnen wij niet in detail meekijken wat een klant allemaal doet op internet of via zijn/haar telefoon.  Dat is privé, we zien alleen een aankoop. Meer niet. Dit kun je zelf ook terugzien op de factuur. KPN doet alleen maar de facturatie in opdracht van de betreffende dienst/app. De stap ervoor (het activeren van) staat volledig los van KPN.  Waarom deze opdracht vanaf jouw nummer gedaan is? Ik weet het oprecht niet. Die kwestie zal je met de dienst zelf moeten bespreken. 


Dus in het kort het is dus schijnbaar mogelijk voor een bedrijf (mischien een kleine kans) om authenticatie te omzijlen en met mensen hun nummers betalingen te maken? En kpn heeft als oplossing: Das balen man niet ons probleem. Daarnaast als bovenstaande geval nier waar is misschien nogak zorgwekkend dat het dan blijkbaar zo makkelijk is per ongeluk je ergens aan te koppellen en in dat geval itereseert het kpn ook geen ene reet?


Het interesseert ons wel degelijk, laat daar vooral geen misverstand over bestaan @Giheroca

Pas na verificatie van het mobiele nummer kunnen online aankopen op de mobiele factuur gefactureerd worden: dus er moet op een moment, via een mobiel apparaat, verificatie/ toestemming gegeven zijn voor deze kosten. Er is niemand anders thuis die toegang heeft tot je toestel die deze toestemming gegeven zou kunnen hebben? Daarnaast gok ik dat KPN Pay bij jou actief staat, waardoor dit soort kosten gemaakt kunnen worden. Ik raad je aan om doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 of op zaterdag tussen 9:00 - 17:00 contact met ons op te nemen via 0800-0402. Als je daar aangeeft dat je KPN Pay stop wilt zetten, dan zou dit in de toekomst in elk geval niet meer moeten gebeuren!

 


Het punt sat ik probeer te maken is dat ik kpn pay nooit aangezet heb ik heb net (zoals ik in een eerder forum gelezen) de playstore gechekt hier staat het nog uit. En heb het ook nooit aangehad. Verder heeft niemand tot mijn toestel toegang gehad op deze manier. Dus kpn pay zou dan aangezet moeten zijn zonder mijn toestemming of dat ik ditzelf geverifieerd heb.


Heb ook net contact gehad met de klantenservice zoals u gesuggereerd heeft. ten eerste was er nogal veel verwarring omdat de mensen daar niet wisten wat kpn pay is. vervolgens nagevraagd en hier wordt gezegd dat de mogelijkheid voor factureren standaard aanstaat en dit pas uitgezet wordt nadat de klant hierover gebeld heeft. wat ik nog steeds nergens te horen heb gekregen is hoe het mogelijk is dat deze kosten gemaakt kunnen worden zonder dat ik deze ooit geverifieerd heb en zoals eerder aangegeven niemand anders toegang heeft tot mijn apparaten.

daarnaast wil ik nogmaals aangeven dat het hier om een maandelijks abonnement gaat waarvoor een account aangemaakt moet worden. en ik neem aan dat u niet suggereert dat ik zonder daar zelf bewust van te zijn een account aanmaak vervolgens een betaal methode gebruik die ik nooit eerder heb gebruikt en niet eens van wist dat dit nog bestond. en dan ten slotte even onwetend deze aankoop geverifieerd heb? Ik wil graag weten hoe het mogelijk is dat ik dan nog steeds deze kosten ontvang. 


Totaal mee eens, zelf ook al geschreven. 

Roepende in de woestijn.…

Grt,  Christiaan 


U zult wel een of ander dom spelletje.op die telefoon spelen. En dan aankopen doen in de app. Zo tuinen er wel meer in.


U spreekt uit ervaring?

Succes, grt Christiaan 


U zult wel een of ander dom spelletje.op die telefoon spelen. En dan aankopen doen in de app. Zo tuinen er wel meer in.

het gaat hier om een subscriptie service van sora stream waarvan ik hiervoor nooit heb gehoord. het is dus buiten de playstore om gebeurt. daarnaast gebruik ik mijn telefoon niet om spelletjes op te spelen. het gaat hier ook om het aanmaken van een geheel account dat ik niet aangemaakt heb en dat vervolgens zonder mijn weet geverifieerd is. 


U spreekt uit ervaring?

Succes, grt Christiaan 

Ik lees dit soort klaagzangen vaker op dit forum.


Als je het stoort zou ik het niet lezen mits je niks beters hebt te doen natuurlijk.

Grt,  Christiaan 


Als KPN dit standaard aan heeft staan, en er afgeschreven kan worden zonder toestemming, dan zou ik het volgende stappenplan volgen:

https://www.consumentenbond.nl/internet/klagen-bij-de-internetprovider

de geschillencomissie zal zeker reageren.

 

Ik zie toch te veel signalen dat er blijkbaar wegen zijn om betalingen te laten verrichten die niet terecht zijn.