Skip to main content

Hoi allemaal,

 

In juni heb ik mijn account losgekoppeld van het account van mijn toenmalige vriend. Dit zou allemaal goed zijn gegaan, helaas ontving mijn ex alsnog een mail van kpn.

Vanmiddag heb ik via de chat contact gehad en zijn email adres zou opnieuw worden verwijderd uit mijn account.

Op het moment dat ik de chat sloot kreeg ik weer een mail van mijn ex, hij stuurde de mail door van kpn over het wijzigen van mijn gegevens. 

Hierna heb ik direct met kpn gebeld en ze verzekerden mij dat dit de laatste keer was dat hij een mail zou ontvangen, omdat dit over de wijzigingen ging.

Na dit gesprek ontving ik weer een mail van mijn ex. Weer een mail van kpn maar hierin stonden nergens zijn gegevens. Wel stonden in deze mail ál mijn gegevens. Inclusief mijn nieuwe adres.

Ik snap niet hoe het kan dat al mijn informatie wordt doorgestuurd terwijl dit adres dus tot twee keer aan toe uit mijn account is gehaald.

Ik vind het echt heel naar en onveilig dat al mijn (nieuwe) gegevens naar mijn ex zijn gestuurd.

Ik vraag me ook af wat ik kan doen om dit te stoppen en ik vraag me oprecht af of dit had mogen gebeuren met het oog op mijn privacy.

Groetjes

Hallo @Ydnew, goed dat je hierover contact met ons opneemt! Dit is inderdaad niet de bedoeling, mijn excuses dat het wijzigen van jouw gegevens zo mis gaat. Ik controleer graag of de juiste gegevens bij ons bekend zijn. Zo niet, dan kijk ik natuurlijk ook direct of ik deze voor je kan wijzigen. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, e-mailadres, postcode, huisnummer, geboortedatum, klantnummer(s) en de laatste drie cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Jouw mobiele nummer. e-mailadres en IBAN (alleen de laatste drie cijfers) kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


@Denise_  Ik heb bovenstaande gegevens toegevoegd.


Ik heb op alle plekken gekeken en overal staat jouw e-mailadres. Jouw ex zou vanaf nu dus geen e-mails meer van jou mogen ontvangen.


@Denise_  Ja, en dat heb ik dus nu al vier keer gehoord. 

Dat neemt niet weg dat ik zeer ontevreden ben en dat ik vind dat jullie hierin echt een grote fout hebben gemaakt. En dan even simpel een excuusje en vanmiddag op de chat een ":(" emoticon.

Gelukkig loopt mijn mobiele abonnement binnenkort af en ik voel mij dan ook genoodzaakt om over te stappen op een nieuwe provider.

Daarnaast neemt het ook niet weg dat mijn adres dus is door gemaild naar mijn ex. 

Mijn klacht is inmiddels ook verzonden dus wat mij betreft mag dit topic gesloten worden. Ik vind het walgelijk hoe jullie met mijn gegevens om zijn gegaan.


Ik ben het helemaal met je eens dat dit niet de juiste gang van zaken is; privacy staat bij ons heel hoog. Ik kan je verzekeren dat wij post aan jou echt niet zomaar naar derden sturen. Ergens in het systeem heeft dus het e-mailadres van jouw ex gestaan. Mogelijk is dit bij het loskoppelen van jouw account toch nog ergens blijven staan. Misschien een instelling die je over het hoofd gezien hebt bij het wijzigen van jouw gegevens. Ik kan alleen niet meer inzien welke gegevens er verkeerd stonden waardoor jouw ex toch nog jouw e-mails ontving, dus dit kan ik niet achterhalen.

Dat jouw ex vervolgens nog een e-mail ter bevestiging van de wijziging krijgt, is logisch. Een bevestiging van een wijziging van gegevens wordt gestuurd naar het oude e-mailadres, zoals dat vrijwel overal gebeurt. Dit is om te voorkomen dat derden er met jouw account vandoor gaan zonder dat jij het weet. Stel een derde wijzigt het e-mailadres naar zijn e-mailadres om jou buiten te sluiten. Dan wil jij als eigenaar van het account graag op de hoogte gehouden worden dat iemand anders zijn e-mailadres heeft ingevuld. Je kunt daarop gelijk actie ondernemen. Dat het is deze situatie niet wenselijk was, begrijp ik volkomen, want je wil niet dat jouw ex bij jouw gegevens kan. Ik probeer hiermee alleen te illustreren waarom de wijzigingsmail nog bij jouw ex terecht is gekomen.

Momenteel zie ik alleen jouw e-mailadres op alle mogelijke plekken in het systeem staan. Jouw ex zou geen e-mails meer van ons op jouw naam mogen ontvangen.