Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds 5 maart ben ik verhuisd naar een nieuwbouwwoning en heb ik geprobeerd om een verhuizing door te geven. Daarbij kon ik ook geen aansluiting in het nieuwe adres vinden, anders dan het mooie Giganet van Ziggo (met poster en wel). Online kreeg ik foutmeldingen, dus ging ik dit maar via de klantenservice doen. Voordat je iemand van de klantenservice daadwerkelijk te pakken hebt, ben je wel een tijdje verder…. Maar dat is een ander verhaal.

De eerste medewerker aan de telefoon wilde dit wel even doen, maar kreeg diverse foutmeldingen. Nadat hij “even moest overleggen” en ik een minuut in de wacht had gestaan gooide hij hem op de hoorn en werd ik niet teruggebeld. De tweede medewerker bood hier netjes excuses voor aan en kreeg vervolgens ook een foutmelding bij het doorvoeren. Deze zou het nader uitzoeken en mij terugbellen. Ook hierna heb ik niks meer gehoord. De volgende dag bleek bij een andere medewerker vervolgens dat er, ondanks dat er staat dat er een koperverbinding is, waarschijnlijk geen aansluiting is…. DIt is vervolgens via Reviva gegaan en die meldden mij een aantal dagen later dat er inderdaad geen aansluiting was. Op de vraag of mijn contract dan nu werd beëindigd kreeg ik: “Nee, we kunnen alleen de bestelling niet uitvoeren"…… Welke bestelling? 

 

Wederom met de klantenservice gebeld en die deelde mij mee dat ik het contract kon opzeggen via opzeggen@KPN.com met diverse gegevens, bewijs van overschrijving etc.. Die zouden dan binnen 14 dagen erop terugkomen. Ondertussen zijn de 14 dagen alweer gepasseerd, maar heb ik nog altijd geen reactie ontvangen…. Toch gek: want ik betaal nu voor een dienst die helemaal niet aan mij geleverd kan worden en waar ik zelf achter moet komen dat dit het geval is. 

 

Dus….. nu maar eens via dit forum proberen. 

 

 

Hallo @RobbertK , vul s.v.p. in het privédeel van je profiel je NAW-gegevens, klantnummer(s) IBAN laatste 4 cijfers in, dan komt een moderator er op terug.

 


Hoi, welkom op het forum van kpn.

Het lijkt inderdaad wel of woningstichtingen en bouwbedrijven aandelen Ziggo hebben. Een aansluiting (punt) voor het KPN netwerk, waar nota bene zo'n 10 providers op leveren, is er nooit. Niet bij nieuwbouw en niet bij verbouw (ook bij soc. huurwoning).

Overigens is het (vaak) wel mogelijk om dit nog naar binnen te laten brengen. Je kunt dan bij mijnaansluiting terecht.

Is je profiel hier al ingevuld? A.d.h.v. die gegevens kan de KPN Moderator, die hier nog komt, je gegevens opzoeken. Deze zal dit verder oppakken.


Dank! Ik heb zojuist de gegevens aangevuld.

 

Klopt inderdaad. Ik was zelf eigenlijk verrast dat complete wijken worden afgekocht en dat slechts 1 provider de dienst kan aanbieden daar. Je hebt inderdaad ook gelijk dat KPN een aansluiting kan maken, maar dan kan ik al gauw €300-600,- betalen… Lijkt me niet de juiste oplossing :) 


Ach. Als de aanvraag van een aansluit punt via de aannemer had gelopen waren die kosten via zijn factuur gegaan. Het was dan waarschijnlijk niet eens gespecificeerd en had je er niet bij stilgestaan dat je er voor betaalde. 


Hi @RobbertK, welkom op het forum. 

Zou je mij het mailtje dat je naar opzeggen@kpn.com hebt gestuurd willen doorsturen? Ik neem aan dat je als bewijslast ook een bewijs van inschrijving op je nieuwe adres hebt toegevoegd? Dit heb ik namelijk nodig omdat het contract op je oude adres nog 6 maanden doorgaat. 

Ik heb je een privébericht gestuurd. 


@RobbertK, dankjewel voor je gegevens en het bewijs. Ik ga het voor je verwerken vanaf 5 maart. 

Voor ik dat doe nog even voor de zekerheid en te bevestiging: je verbinding op je oude adres gaat per direct offline. Je e-mailadressen van KPN zullen ook worden verwijderd. Hier ben je van op de hoogte en je gaat er ook mee akkoord? 


Hallo @Alex_P 

Je e-mailadressen van KPN zullen ook worden verwijderd.

Die blijven toch maximaal 6 maanden actief volgens een bepaalde providers-overeenkomst?

CC: @RobbertK 


Hallo @Alex_P 

Je e-mailadressen van KPN zullen ook worden verwijderd.

Die blijven toch maximaal 6 maanden actief volgens een bepaalde providers-overeenkomst?

CC: @RobbertK 

Klopt, ik bedoelde ook niet per direct. Maar als ik nu een opzegging invoer zullen ze na die 6 maanden niet meer behouden kunnen worden. Dat hoor nu al in orde te maken, vandaar zo geformuleerd. 


Geen probleem, ik gebruik die accounts niet! Dank!


Top, dan is het bij deze geregeld. Je ontvangt binnen enkele uren ook nog een bevestiging. De vergoeding vanaf 5 maart voor de openstaande factuur heb ik handmatig ingevoerd, dat komt dus ook helemaal goed.