Skip to main content

Binnenkort verhuis ik naar een adres op postcode 6866 CN. ( Heelsum )

Bij de bezichtiging met de makelaar zag ik een glasvezel ISRA punt in de hoek van de woonkamer.

Echter, als ik op de KPN website m'n adres invul, krijg ik alleen de koperkabel variant te zien.

Geeft die website soms onjuiste informatie ?

Het hoeft geen netwerk te zijn waar kpn op levert.

Er is ook ODF en Delta Fiber. KPN levert daar niet op.

…

Tijdens typen van dit bericht gezocht. Postcode (Heelsum) heeft alleen glasvezel van Delta Fiber. KPN levert daar dus alleen over de koperkabel. Totdat er een (tweede) net ligt waar KPN wel over levert.


Is het niet zo, dat het voor KPN  veel goedkoper is, om even stevig met Delta te onderhandelen,  in plaats van er een tweede glasvezel netwerk naast te leggen ?  Lijkt me ook beter voor de klantenbinding, want als ik eenmaal bij Delta zit, ben ik als klant voor KPN verloren.

Plus dat KPN dan nog jaren vast zit aan het verouderde koper-netwerk, waar ze zo graag vanaf wilden.   Of het alternatief, dit gehele postcodegebied afschrijven, en daar  als KPN helemaal geen diensten meer leveren.

Maar dit is mijn persoonlijke mening.


Blijkbaar is dat niet goedkoper. KPN verhuurt op hun netwerk KPN Netwerk ook aan tientallen andere providers. Die inkomsten missen ze dan ook. En hier ligt Glaspoort, waarin KPN dan weer een groot aandeel heeft.

Odido levert wel op andere glasvezel netwerken dan hun eigen ODF. Alleen… dan berekenen ze de klant wél € 10 per maand meer dan de prijzen die op de website staan.


@PeterG  Is er bekend hoe KPN hier officieel mee om gaat ?   Blijft op mijn adres altijd het koper netwerk aanwezig, en beschikbaar voor gebruik ?

Of zit het er inderdaad in, dat het koper in de toekomst  gewoon ‘uit’   gaat, KPN glasvezel of niet ?


Het kopernetwerk wordt tzt per adres uitgeschakeld maar alleen als er glasvezel is aangelegd.  Dus geen zorgen. En als ik het goed heb kan je mooie snelheden halen via koper.


Kleine aanvulling op @Joep1965 .

Het kopernetwerk wordt tzt per adres uitgeschakeld maar alleen als er glasvezel is aangelegd waar kpn op levert.