Skip to main content

Ik ben teleurgesteld in dit verhaal 'je krijgt gratis glasvezel'. Werd mij ook zo gepresenteerd. 

Nu is het zover: sprietje komt huis in en kast zit aan de muur. 

Maar nu blijkt dat wanneer ik deze gratis voorziening ook daadwerkelijk wil gaan gebruiken, €18 per maand meer ga betalen. 

Ik voel me misleid. 'Gratis' betrof dus slechts aanleg van de infrastructuur, niet het gebruik van de voorziening. 

Spijtig. Zal ik maar gewoon opzeggen en bij een concurrent verder gaan? Scheelt me bakken met geld!

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Dat kan ik goed begrijpen. Dat moet dan een concurrent zijn die niet over glasvezel levert. Ziggo bijvoorbeeld. 

U kunt ook besluiten voorlopig nog op koper te blijven. Volgens mij…

Ik vind 18 euro wel veel. Welk gebied of regio gaat het hier over?

Kan je hier meer over vertellen? KPN heeft geen glasvezel of koper abonnementen. U kunt uw huidige abonnement behouden en daarom blijft de prijs hetzelfde. 18 euro meer klinkt dus erg gek. Waar haalt u die informatie vandaan?

€18 is het resultaat als ik bij KPN opteer voor de upgrade naar 1 of 4 Gb/s verbinding. Datgene waar glasvezel voor bedoeld is. 

Als ik het houd zoals het is, blijf ik de bestaande lijn gebruiken. Die is van koper, vandaar wellicht de verwarring rondom 'koper abonnement' wat inderdaad niet als zodanig bestaat. 

€18 is het resultaat als ik bij KPN opteer voor de upgrade naar 1 of 4 Gb/s verbinding. Datgene waar glasvezel voor bedoeld is. 

Hallo @Meeuw010 ,

Je kunt prima gebruik maken van internet op bv 100 Mbit/s. Of eventueel 200 Mbit/s. 

Als jij jouw huidige abonnement ongewijzigd laat, blijf je met glasvezel evenveel betalen als je nu doet. 

@Meeuw010  Neem even contact op met de klantenservice en geef duidelijk aan dat je de “drager” gewisseld wil hebben van DSL naar Glas. Dit kan gedaan worden zonder meer kosten.

Let op!

Op het moment dat je gelijktijdig een verandering aan brengt aan je abonnement dan krijg je wel extra kosten, dus alleen “drager” wisselen kan zonder extra kosten

Ok, uit jullie reacties maak ik op dat ik naar glasvezel kan overstappen zonder meerkosten, maar dan wel op de huidige snelheid (100Mb/s). 

Ik zal contact opnemen met klantenservice en vragen om de drager te veranderen. 

Resultaat van die actie zal ik hier weer delen.

Dank voor de hulp, so far!

En als je meer wilt dan zul je meer moeten betalen, hier gewoon dezelfde snelheid als koper behouden en geen prijsverschil.

Na wat vertraging (ditmaal door mijn toedoen) uiteindelijk de klantenservice gesproken; werd prima geholpen en nu inderdaad op glasvezel overgegaan. 

Klap op de vuurpijl: medewerker wees mij op de mogelijkheid om zelfs iets te besparen op mijn abo! Top!

Thnx @Speedmaster voor de tip!

Reageer