Skip to main content

Dat je bij Simyo dubbele data en belminuten voor het zelfde geld krijg, als  je op het zelfde adres internet van KPN hebt, zal algemeen bekend zijn. Sinds vanmorgen heb ik van KPN het Pluspakket gratis omdat ik twee sim-only (één is al voldoende!) abonnementen op mijn adres heb. Ik had vanmorgen om een andere reden contact met de klantenservice van XS4ALL en men maakte mij hierop attent. Wist het niet en heb het ook nooit ergens gelezen. Indien van toepassing doe er je voordeel mee! Mijn Simyo sim-only kost € 7,00 p/m., minus het Pluspakket van € 6,99 maakt netto € 0,01 p/m., ‘t is te doen 😉.

Zou je niet voor die 0,01 een financiering aanvragen @Berrie_Kaas ?
Lijkt me wel verstandig.


Zou je niet voor die 0,01 een financiering aanvragen @Berrie_Kaas ?
Lijkt me wel verstandig.

Geen bank die daaraan mee wil werken @huistijger , men vindt het risico onaanvaardbaar groot. 😂


Tja dat is pech, 1 cent weg


@huistijger, nu even zonder gekheid: Dat het gratis Pluspakket gekoppeld kan worden aan een mobiel abonnement van KPN op het zelfde adres, is genoegzaam bekend. Dat dit ook geldt voor een abonnement bij Simyo wordt bij mijn weten niet of weinig gecommuniceerd. 


Simyo is van KPN @Berrie_Kaas 


Simyo is van KPN @Berrie_Kaas 

Weet ik @huistijger : https://www.kpn.com/compleet/simyo.htm

Dat er omgekeerd ook voordeel te behalen valt wordt bij mijn weten nergens genoemd maar mogelijk lees ik er over heen.   


Is wel eerder sprake van geweest op dit forum


Kan een moderator s.v.p. bevestigen dat je als Simyo-klant het Pluspakket van KPN gratis krijgt?

Of geldt dat alleen bij XS4ALL-klanten.?

Als je als KPN-klant daar ook voor in aanmerking komt bij welke provider moet ik daarvoor dan stappen ondernemen?

 

 


@JanD en @huistijger, deze ‘knip’ is afkomstig uit een vandaag ontvangen e-mail van XS4ALL nadat de klantenservice mijn Simyo 06 nummer had gekoppeld aan mijn KPN Thuis abonnement. Een bevestiging van een moderator lijkt zeer welkom, ik neem aan dat dit niet alleen XS4ALL abonnementen betreft. 

 

 


Hallo @Katana321 bij Simyo is hier niets over bekend, zie hun reactie naar mij toe daar s.v.p.

Ik hoop snel iets van het KPN moderatieteam te horen.

 


Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat bij een Simyo abonnement het pluspakket ook gratis zou zijn.

De site van Simyo vermeldt daar ook niets van.

Een tip voor iedereen die een Simyo abonnement heeft.

Kijk goed of je niet over jouw databundel heengaat want daar waar andere providers dan de snelheid terugschroeven en geen kosten in rekening brengen gaat Simyo vrolijk door met "snel" Internet maar wel tegen buitenbundel tarieven en die liegen er niet om.


Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat bij een Simyo abonnement het pluspakket ook gratis zou zijn.

Het blijkt dus van wel @wjb , want @Berrie_Kaas heeft dat sinds gisteren en vandaar mijn vraag aan KPN en Simyo of dat ook voor KPN-klanten geldt

Simyo reageerde hier (nog) niet bekend mee te zijn

en van KPN verwacht ik en anderen met mij, nog een reactie.

 


JanD schreef:

Het blijkt dus van wel @wjb , want @Berrie_Kaas heeft dat sinds gisteren en vandaar mijn vraag aan KPN en Simyo of dat ook voor KPN-klanten geldt

Ik denk dat dit de zoveelste administratieve tekortkoming is van KPN. En ik ben dan ook bang dat dit (op termijn) weer gecorrigeerd zal moeten worden. KPN en Simyo zijn natuurlijk geen filantropische instellingen en dus zou het wel heel vreemd zijn dat je door €7,- te betalen €6,99 korting zou krijgen.

Overigens heb ik precies hetzelfde gehad met een data only (0970) abonnement van KPN van 1GB die je inclusief Hussel Mobiel korting voor €5,- kon krijgen.

De fout toen was ook dat je dan op je Internet & TV abonnement en €5,- entertainmentkorting en het pluspakket gratis kreeg.

Onder de streep kreeg je dus €6,99 toe op de aanschaf van zo'n data only abonnement.

Uiteraard heeft KPN dat ook teruggedraaid al is daar toen meer dan een jaar overheen gegaan.

 

 


We wachten met smart een reactie van een moderator af wjb.

 


We wachten met smart een reactie van een moderator af wjb.

 

Wanneer mogen we een reactie verwachten?


Hi allemaal! Reactie op dit moment. Een voorlopige reactie. Ik heb dit nagekeken.

In mijn gegevens wordt duidelijk aangegeven: 

  • Dat je met een KPN vast abonnement een Simyo mobiel abonnement kan combineren. Je krijgt dan als voordeel dubbele data en belminuten op je mobiele abonnement van Simyo. Geen gratis zenderpakket.
  • Dat je met een XS4ALL vast abonnement een KPN mobiel abonnement kan combineren. Je krijgt dan een gratis Pluspakket of ESPN, dubbele data en belminuten, onderling gratis bellen en MB's delen. 

Ik heb geen informatie over of een Simyo mobiel abonnement bij XS4ALL wordt gezien als een KPN mobiel abonnement. Als ik dit zo lees @Berrie_Kaas lijkt dit wel zo. Voor KPN vaste abonnementen zonder XS4ALL achtergrond telt dit in ieder geval niet. 

Ik heb verdere navraag gedaan hierover. Zodra hier reactie op komt lees je het hier! 

 


Hi allemaal! Reactie op dit moment. Een voorlopige reactie. Ik heb dit nagekeken.

In mijn gegevens wordt duidelijk aangegeven: 

  • Dat je met een KPN vast abonnement een Simyo mobiel abonnement kan combineren. Je krijgt dan als voordeel dubbele data en belminuten op je mobiele abonnement van Simyo. Geen gratis zenderpakket.
  • Dat je met een XS4ALL vast abonnement een KPN mobiel abonnement kan combineren. Je krijgt dan een gratis Pluspakket of ESPN, dubbele data en belminuten, onderling gratis bellen en MB's delen. 

Ik heb geen informatie over of een Simyo mobiel abonnement bij XS4ALL wordt gezien als een KPN mobiel abonnement. Als ik dit zo lees @Berrie_Kaas lijkt dit wel zo. Voor KPN vaste abonnementen zonder XS4ALL achtergrond telt dit in ieder geval niet. 

Ik heb verdere navraag gedaan hierover. Zodra hier reactie op komt lees je het hier! 

 

@Bram_ , dank voor deze terugkoppeling! Ik heb alle facturen van de laatste 2 jaar (dieper kan niet) nog eens nageplozen, dat is een puzzel op zich, soms zelfs een doolhof! In de tijd dat XS4ALL factureerde via het relatienummer is alles helder. Heb soms een pakket aan- en uitgezet, werd extra F-secure licenties + F Secure KEY in rekening gebracht, had een jaar gratis ESPN compleet (uitgezet net voordat het jaar om was), en had ik een betaald Pluspakket. 

In juni 2022 is de facturatie overgegaan naar KPN. Relatienummer werd Klantnummer, maar verder bleef bijna alles hetzelfde, behalve dat F-Secure werd omgezet naar KPN veilig en een ander rekeningnummer. Op de factuur van augustus '22 had ik 'plotseling' KPN Compleet mét gratis Pluspakket (Compleet voordeel). Heb tussen (ik denk) augustus en november '22 even 'geroken' aan 1 Gb/s, maar dat bleek voor mijn onnodig snel en te duur, was dat mogelijk een KPN Compleet voordeel abonnement? 

Op de factuur van november '22 is (blijkt nu) het Pluspakket verdwenen. Of dit pakket ook werkelijk niet meer te zien was weet ik eigenlijk niet, we maakten er zelden of nooit gebruik van. Tot onlangs, toen bleek dat ik mij via mijn pincode aan moest melden om een film uit het Pluspakket te zien, en dus moest betalen voor het pakket dat ik dacht te hebben. Wel heb ik zo als gemeld in voorliggende periode wat gewisseld met de internetsnelheden (Mb/s), tot ik met de huidige snelheid van 100/100 de voor mij ideale snelheid had, (prijs/snelheidsverhouding).

Toen bleek dat ik moest betalen voor een film uit het Pluspakket, heb ik contact gezocht met XS4ALL, die bevestigde dat ik geen Pluspakket meer had. Waarom werd niet duidelijk, evenals het gegeven dat ik maar één TV ontvanger meer zou hebben, hetgeen onjuist is. Al met al een rommelig en ondoorzichtig geheel.

Maar, en nu komt het, ik zou het gratis Pluspakket terug kunnen krijgen als ik een 06 abonnement bij KPN zou hebben. Nee, heb ik niet maar wel twee abonnementen bij Simyo, ook KPN. Dat kan ook, aldus de klantenservice. Heb mijn beide 06 nummers opgegeven en dat klopte, ze bleken beide bij KPN geregistreerd en op hetzelfde adres als mijn internet. 15 minuten later was het pluspakket weer actief en via mail bevestigd dat het gratis was. Wie het weet mag het zeggen, mogelijk zal blijken dat ik er beter geen ruchtbaarheid aan had kunnen geven 😉 😄


Hallo @Bram_ we zien je (spoedige) reactie met belangstelling tegemoet, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.

Voor nu, bedankt voor de reactie zover.

 


Hi allemaal! Ik heb antwoord.

@Berrie_Kaas je hebt een Data Only mobiel abonnement van KPN. Omdat je die hebt krijg je het zenderpakket gratis. 

Simyo heeft er dus niks mee te maken. 🙂

Opgelost!


@Bram_ , dank, dan hou ik verder mijn mond. Aan de telefoon werd mij verteld dat de (gratis) data-only sim (097***) niet mee deed voor het verkrijgen van het Pluspakket. De twee 06 nrs. bij Simyo echter wel! Dat moet  hier het misverstand ontstaan zijn.

Dan toch een opm.: vele XS4ALL'ers hadden een gratis data-only sim die omgezet is naar KPN. Heeft iedereen wel het Pluspakket aangeboden gekregen? Ik heb zo mijn twijfels. Maar nogmaals, voor mij nu einde discussie 😀

 


@Bram_ , dank, dan hou ik verder mijn mond. Aan de telefoon werd mij verteld dat de (gratis) data-only sim (097***) niet mee deed voor het verkrijgen van het Pluspakket. 

Dat klopt, normaliter krijg je met alleen een data-only (0970) abonnement het Pluspakket niet gratis.


@Bram_ , dank, dan hou ik verder mijn mond. Aan de telefoon werd mij verteld dat de (gratis) data-only sim (097***) niet mee deed voor het verkrijgen van het Pluspakket. 

Dat klopt, normaliter krijg je met alleen een data-only (0970) abonnement het Pluspakket niet gratis.

@wjb , ik hou het dan maar op een cadeautje van KPN voor de jaren lange trouw aan KPN èn XS4ALL, sinds 1998 immers een volle dochter van KPN. Bij de laatst genoemde nagenoeg vanaf de oprichting klant, toen enkele jaren eerder 4 mannen XS starten als de eerste internet provider voor de particuliere markt. Ach dan heb je wel een gratis Pluspakket verdient, toch? 😉

cc. @Bram_  


@Bram_ , dan nog wat mij betreft een afsluitende vraag: kan mijn Data-Only sim (zie mijn profiel) ook gebruikt worden om door KPN van een extra bundel te worden voorzien mocht onze XGS-PON verbinding langdurig uit de lucht zijn? in dat geval zou ik mijn OnePlus 9 als hotspot kunnen gebruiken. Ik ga er van uit dat dit niet gebeurt, maar je weet immers maar nooit.


Dit was het mailtje dat ik op 26 november 2021 ontving omdat KPN vond dat ik met mijn data-only abonnement geen recht meer had op combivoordeel.

Ik ben bang dat KPN vroeg of laat ook bij de ex XS4ALL abonnees tot die conclusie zal gaan komen.


Wie het weet mag het zeggen, mogelijk zal blijken dat ik er beter geen ruchtbaarheid aan had kunnen geven 😉 😄. 

En bedankt.........

 


Reageer