Skip to main content

Dat je bij Simyo dubbele data en belminuten voor het zelfde geld krijg, als  je op het zelfde adres internet van KPN hebt, zal algemeen bekend zijn. Sinds vanmorgen heb ik van KPN het Pluspakket gratis omdat ik twee sim-only (één is al voldoende!) abonnementen op mijn adres heb. Ik had vanmorgen om een andere reden contact met de klantenservice van XS4ALL en men maakte mij hierop attent. Wist het niet en heb het ook nooit ergens gelezen. Indien van toepassing doe er je voordeel mee! Mijn Simyo sim-only kost € 7,00 p/m., minus het Pluspakket van € 6,99 maakt netto € 0,01 p/m., ‘t is te doen 😉.

@Bram_ , dan nog wat mij betreft een afsluitende vraag: kan mijn Data-Only sim (zie mijn profiel) ook gebruikt worden om door KPN van een extra bundel te worden voorzien mocht onze XGS-PON verbinding langdurig uit de lucht zijn? in dat geval zou ik mijn OnePlus 9 als hotspot kunnen gebruiken. Ik ga er van uit dat dit niet gebeurt, maar je weet immers maar nooit.

Ja. Ook Data Only abonnementen krijgen een 100GB bundel als er sprake is van een storing. 🙂


Dit was het mailtje dat ik op 26 november 2021 ontving omdat KPN vond dat ik met mijn data-only abonnement geen recht meer had op combivoordeel.

Ik ben bang dat KPN vroeg of laat ook bij de ex XS4ALL abonnees tot die conclusie zal gaan komen.

@wjb  en @Bram_ , en daar is de ‘gewraakte’ melding dan:

 

Heb deze mail (half december ‘23) ontvangen en was in eerste instantie onduidelijk wat de wijziging was. Ik had nl. zelf niets gewijzigd. Navraag leerde dat mijn mobile nummer overgegaan zou zijn naar een andere provider en niet meer bij KPN geregistreerd stond. Ja, dank je de koekoek mijn nummer is nooit bij KPN geregistreerd geweest maar is sinds begin ‘23 ondergebracht bij Simyo, ook KPN. Daarom werd mijn Plus pakket, in augustus verkregen, met onmiddellijke ingang gestopt. Wel een beetje kinderachtig om eerlijk te zijn, maar ja. Door maandelijks €6,99 op tafel te leggen kon ik het Pluspakket terug krijgen. Ik twijfel, alles is al duur genoeg tegenwoordig.  


Combivoordeel van KPN werkt alleen maar met een thuisabo van KPN i.c.m. een mobiel abo (uitsluitend 06-nummer) van KPN.

Bij Simyo krijg je dubbele data en dubbele belminiuten als je ook een thuisabo hebt van KPN @Berrie_Kaas 


Combivoordeel van KPN werkt alleen maar met een thuisabo van KPN i.c.m. een mobiel abo (uitsluitend 06-nummer) van KPN.

Bij Simyo krijg je dubbele data en dubbele belminiuten als je ook een thuisabo hebt van KPN @Berrie_Kaas 

Kan zijn @Nomen Nominandum maar in aug '23 heeft een medewerker van KPN/XS4ALL mij het Pluspakket 'toegewezen' omdat de genoemde combinatie daar aanleiding toe gaf. Deze toezegging is door KPN via de aangehaalde mail plotseling herzien, heel jammer. De dubbele data bij Simyo (ook KPN!) heb ik overigens wel omdat ik internet van KPN op het zelfde adres heb. Maar ja, daarmee kun geen programma uit het Pluspakket bekijken, heel jammer.


@Berrie_Kaas schreef " Door maandelijks €6,99 op tafel te leggen kon ik het Pluspakket terug krijgen. Ik twijfel, alles is al duur genoeg tegenwoordig."

Werdt er al veel naar de zenders uit dat pakket gekeken? Nee, dan is het heel simpel niet los afnemen.

Bij twijfel niets doen is mijn stelregel. Anders het best passende meest voordelige KPN mobiel abonnement afnemen. Dat is een kwestie van kosten tegen elkaar afzetten.

 

We weten natuurlijk allemaal dat het beetje korting wat je op een mobiel abonnement krijgt niet echt opweegt, de herintroductie van de dubbele data bij kPN  is natuurlijk wel  mooi meegenomen.

 

Heel bijzonder dat alles wat de KPN mobiel klanten eerst is afgenomen nu weer terug is gedraaid. Zoals het weer gratis zijn van het pluspakket en die dubbele data. 

Maar zelfs dan bljjft KPN mobiel gewoon duur.


Ter afsluiting toch nog even een, in mijn ogen, echte contradictie:

  • We krijgen op onze twee 06 nummers bij Simyo (óók KPN!) dubbele data omdat we Internet én tv van KPN op hetzelfde adres hebben.
  • Ons wordt het Pluspakket (weer) ontnomen omdat we twee 06 nummers bij Simyo (óók KPN!) en niet bij KPN zelf hebben, maar uiteraard net als hier boven, wél op het zelfde adres. 

Wat is (gevoelsmatig) het verschil??


Wat is (gevoelsmatig) het verschil??

De prijs die je betaalt voor dat Simyo abonnement. Die is zo laag dat daarbij uiteraard niet ook nog eens €6,99 korting gegeven kan worden. Die korting moet immers ergens mee terugverdiend worden.


Wat is (gevoelsmatig) het verschil??

De prijs die je betaalt voor dat Simyo abonnement. Die is zo laag dat daarbij uiteraard niet ook nog eens €6,99 korting gegeven kan worden. Die korting moet immers ergens mee terugverdiend worden.

@wjb , je hebt gelijk, ik gooi de handdoek in de ring 😉. Zodra onze overeenkomsten met Simyo aflopen zal ik de calculator er weer eens bij pakken en aan het rekenen slaan. Wie weet, misschien stap ik dan wel met één nummer over 😀. Een veilige jaarwisseling toegewenst! 🍾🍹🍻


Wat is (gevoelsmatig) het verschil??

De prijs die je betaalt voor dat Simyo abonnement. Die is zo laag dat daarbij uiteraard niet ook nog eens €6,99 korting gegeven kan worden. Die korting moet immers ergens mee terugverdiend worden.

Deels mee eens deels onzin want ook Telfort mobiel was standaard al zeker € 5,00 goedkoper dan KPN en destijds koste het pluspakket nog € 9,99. Bij Telfort had je en het pluspakket en dubbele belminuten, dubbele data en je nam alles 2 maanden mee en €5,00 korting op de factuur van vast internet. 

 

Nu had Telfort geen abo's van maar € 7,00 ongeveer 11,00 was het laagste in mijn herinnering.

 


Reageer