Skip to main content

Ik heb gratis het pluspakket van jullie gekregen maar ik krijg deze niet uitgezet. Eerst klik ik op: pluspakket uitzetten waarna er een tekst komt dat ik het kan bevestigen in mijn winkelmand, maar die is vervolgens leeg. Nu heb ik in dit forum gekeken of dit bij anderen ook voorkomt en blijkt dit al ruim een jaar problemen te geven 🫣

Hallo @Fred O ,

Aangezien je het pluspakket automatisch gratis krijgt, kun je het niet uitzetten. 
 

Wil je bepaalde zenders niet zien? Dan kun je ze verbergen in jouw zenderlijst. 


Hallo Noordzee, als het niet mogelijk is om het gratis pluspakket uit te zetten, dan is het wel zo netjes/handig wanneer KPN dat meldt op het moment dat je een poging doet. Nu is het gissen naar de reden waarom het niet lukt. 
Daarbij komt dat mij pluspakket nu nog gratis is, maar binnenkort niet meer. Dus eigenlijk wil ik het pakket uitgezet hebben vóórdat ik er voor moet betalen. Kan dat op een makkelijke manier?


Ik ging er eigenlijk vanuit dat je het pluspakket gratis hebt i.v.m. een mobiel abonnement bij KPN.

Maar OK, ik zou morgen vanaf 8.00 dan bellen met 0800-0402. Misschien lukt het via hun wel.  


Maar OK, ik zou morgen vanaf 8.00 dan bellen met 0800-0402. Misschien lukt het via hun wel.  

@Fred O 

Is het uitzetten gelukt via 0800-0402?  


Hi @Fred O, welkom hier. 

Ik gok ook dat het Pluspakket is inbegrepen in je pakket. Wat zie je op je factuur bij de specificatie? Dit kun je zien in Mijn KPN, daar je pakket selecteren en daarna naar facturen gaan. 

Ik hoor graag van je. 


Het is gratis totdat m’n kpn mobiel abonnement eindigt …… ik wil het NU stopzetten, maar dat lukt niet via ‘mijn KPN’. 
Daarnaast heb ik afgelopen week een buitenland  bundel aangeschaft en daarvan vrijwel direct de bevestiging gehad dat deze actief is en gebruikt kan worden. Helaas  werkt dat niet en heb ik géén mobiel internet. Ik heb KPN een sms gestuurd op hetzelfde nummer als waar ik de bevestiging op kreeg én een nieuw item op dit forum geplaatst. Géén reactie daarop helaas. Ik denk er serieus over om een andere provider te zoeken 😕


Het is gratis totdat m’n kpn mobiel abonnement eindigt …… ik wil het NU stopzetten, maar dat lukt niet via ‘mijn KPN’. 

Zolang het gratis is kan het niet uitgezet. Vanaf het moment dat je mobiele abonnement is geëindigd wordt ook het pluspakket beëindigd. Het loopt dus sowieso niet betaalt door.

Want daarvoor moet je weer toestemming geven door… het weer te activeren.


Daar hoef je je inderdaad geen zorgen te maken, het Pluspakket gaat niet zomaar doorlopen in een betaalde versie. Dat wordt vanzelf uitgezet als je met je mobiele nummer overstapt of dat abonnement beëindigt. 

Wat je andere topics betreft, de topics worden op volgorde van binnenkomst opgepakt, het kan dus enkele dagen duren. Voor direct contact kan je het makkelijkste met ons bellen, het nummer is 0800 0402 of 06 1200 1200.


Ondanks mijn diverse pogingen het pluspakket op te zeggen (bellen, forum) én de toezegging dat ik geen kosten zou hebben (en m’n pakket automatisch zou worden stopgezet op het moment dat m’n mobiele abonnement stopt), heb ik toch de rekening gepresenteerd gekregen. Slechts een paar euro, dus niet de moeite om er nogmaals achteraan te bellen. Maar het gaat om het principe …… de klantenservice is dramatisch slecht bij KPN.Â