Skip to main content

Vorige maand facturatie HBO max omgezet naar PayPal, is ook gelukt en nu factureert KPN het ook nog eens..... Maar hoe dan? En uitzetten? Succes, nergens te vinden! Ik verneem graag van KPN wanneer ze mijn teveel onterecht ingehouden bedrag terug betalen.....

Hi @Adje1971 en welkom op het forum! 

Er is niet toevallig een nieuw account aangemaakt, waardoor je nu zowel via Paypal als KPN betaalt?
Zo nee, dan kun je HBO Max opzeggen via je MijnKPN account. Dan zou de facturering via Paypal door moeten lopen, maar mocht je dit zeker willen weten dan kun je dit het beste bij HBO zelf navragen. 😬
Ik weet immers niet zeker hoe hun systeem daarmee omgaat.


Nope, geen dubbele account bij HBO. Alleen de betaalwijze gewijzigd omdat ik wegga bij KPN. Maar die hebben nu dus een betaling ingehouden terwijl dat niet meer hoefde…

Zal wel tijdje duren voor ik m terugkrijg....


Als je hem opzegt via je MijnKPN dan krijg je later een factuur waarop je de teveel betaalde kosten weer terug krijgt. Wellicht zitten daar ook de kosten van afgelopen maand bij, omdat de factuur net de wisseling naar Paypal heeft gemist. 

Zo niet, dan kun je ook met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 of op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kunnen mijn collega's te teveel betaalde kosten ook voor je vergoeden. 🙂
Of mocht je contact via het forum prettiger vinden, vul dan na die factuur je forumprofiel aan en geef in dit topic een seintje, als je nog kosten mist. 


Laat dat nou net het issue zijn, HBO weet dat mijn betalingswijze aangepast is: de betaling is door hen 3 weken eerder allang op de juiste wijze verwerkt.

Maar ik kan nergens, echt nergens bij KPN op welke wijze dan ook mijn betaling of abonnement inzake HBO stopzetten, terugboeken of wat dan ook. En een mail sturen met de uitleg kan ook niet alleen bellen. Maar dan hang ik, welk moment van de dag ook, gewoon meer dan een kwartier in de wacht voor ik überhaupt iemand aan de lijn krijg. 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik dat de grootste flauwekul vind: als je als organisatie het je klanten dermate moeilijk maakt best simpele fouten opgelost te krijgen snap je het echt niet.

Als komende maand mijn hopelijk laatste factuur binnen komt en het is weer ingehouden storneer ik gewoon en ga vragen om een correcte factuur.

KPN mag die € 3,99 ergens steken waar het licht nooit schijnt: moest pas aangeven of ik over een mogelijke terugkeer naar KPN na zou kunnen/willen denken... Nou niet dus...


Inderdaad niet de bedoeling dat je zo moeilijk contact krijgt. Het rechtzetten hiervan zou ook niet zoveel moeite moeten kosten.

Dank voor het aanvullen van je profiel! Ik zie dat HBO op je mobiele abonnement actief is als online aankoop, aan de kosten van de online aankopen daar te zien. Dat zou betekenen dat via de App of Google Play store is ingesteld dat je dit abonnement met de KPN factuur betaalt. Als je naar de betaalgeschiedenis daar kijkt, zie je de aankopen daar dan ook terug? Zo ja, dan kun je KPN Pay daar uitzetten. Dit doe je als volgt: 

App Store (iOS)

- Open je instellingen
- Klik op je naam met Apple ID
- Klik vervolgens op ‘Betaling en verzending’
- Druk op ‘bewerk’ en daarna op ‘mobiele telefoon’
- Druk daarna op ‘verwijder’

Google Play Store (Android)

- Open de Play Store app
- Klik op het menu linksboven
- Kies ‘betaalmethoden’ en dan op ‘Meer betalingsinstellingen’
- Log in als daarom wordt gevraagd.
- Tik onder de betaalmethode die je wilt verwijderen en daarna nogmaals op Verwijderen

Via de App/Google Play store kun je dan ook een terugbetaling van je abonnementskosten aanvragen. Wij zijn in deze alleen een doorgeefluik voor de kosten, het abonnement zelf e.d. hebben we niet in beheer. Dat gaat via de store op je toestel. Hopelijk lukt het zo wel!

 


Allemaal al gedaan. Zoals ik al aangaf heb ik tijdig de betaalwijze richting HBO aangepast en toch houdt KPN 2 à 3 weken later nog in..... HBO geeft zelf ook aan dat zij de betaling via de andere partij al veel eerder binnen hebben gehad dan dat KPN dit normaliter deed..... maar laat maar, de tijd die ik er hier nu weer aan besteed maakt het hele geval al duurder dan het laten zitten zo. 


Helder. Mocht je het toch nog voort willen zetten, heb je dan de betaalwijze in je HBO account zelf aangepast of via de app store?

Als het via de app store was, kun je dan een foto sturen van het overzicht van je huidige betaalwijze in de app store en in HBO, en de bevestiging van het veranderen van de betaalwijze die je destijds hebt ontvangen? Poets hierbij eventuele privégegevens wel weg. 

Mocht je het niet meer voort willen zetten, dan is dit natuurlijk ook prima. Houd dan je slotfactuur in de gaten die je na je opzegging krijgt. Hopelijk zijn de kosten daar dan wel in verwerkt.Â