Goedendag,
Dit lijkt de enige plek te zijn waar je, anders dan telefonisch, in contact kan proberen te komen.
Onlangs heb ik wat aan mijn abonnement gewijzigd (toevoegen 06-nummer), en keek toen ook naar de verschillende prijzen voor de mogelijke internetsnelheden.
Mijn conclusie was dat ik inmiddels een hele tijd betaal voor een snelheid die ik niet krijg. Namelijk 18 maanden lang € 5,71 te veel.
Dat is als volgt tot stand gekomen (daar zijn ook oude emails over).
In 2019 ben ik ingegaan op het aanbod om gratis de snelheid te verdubbelen. Dat bleek gerealiseerd te worden door twee telefoonlijnen te combineren (pairbonding).
Aanvankelijk werkte het niet omdat de FritzBox-modems niet om bleken te kunnen gaan met de apparatuur in wijkcentrale waar ik op aangesloten ben.
Toen ik een jaar later eens informeerde, bleek de software van de FrizBox aangepast, dus vanaf dat moment had ik die dubbele snelheid.
Maar in maart 2023 viel de hele internet-verbinding steeds vaker uit. Daarna zijn er twee keer monteurs langs geweest, maar de conclusie was dat één van die twee lijnen te veel storing vertoonde, en dat de oplossing was die weer uit te schakelen.
Vanaf dat moment had ik dus weer de oorspronkelijke snelheid.
En de mededeling was dat met de aanstaande komst van glasvezel er niet meer naar de oorzaken van die storing gezocht zou gaan worden, die 'ergens' tussen de wijkcentrale en mijn huis moest zitten.
Dat vond ik op zich begrijpelijk (al wordt de toen al aangekondigde glasvezel nú nog steeds door KPN aangekondigd voor 'ergens in de komende twee jaar').
Omdat er geen kosten verbonden waren met de verdubbeling, ging ik er van uit dat er nu ook geen financieel verschil zou zijn met deze halvering.
Maar nu constateer ik dat al die tijd betaal voor een download-snelheid van 100 MB (Smart), terwijl ik nog geen 50 MB haal.
En dat die snelheid als Compact voor € 5,71 minder wordt aangeboden.
Ik heb mijn contract inmiddels daarin gewijzigd.
Mijn conclusie is dat ik dus anderhalf jaar 5,71 te veel betaald heb.
Graag krijg ik dat gecompenseerd.
Vriendelijke groet,
Frank Poppe