Skip to main content

In april 2023 heb ik mijn contract vernieuwd. Sinds die tijd verschijnt op mijn factuur een bedrag met online-aankopen. Aangezien het totaalbedrag wel ongeveer klopte, heb ik daar tot op heden niet zo veel aandacht aan geschonken. Nu het deze maand nog verhoogd is, ben ik verder gaan kijken en constateerde dat dit het Spotify-abonnement betreft en dat dit loopt via het zogenaamde KPN Pay, een dienst waarmee je met je telefoon kunt betalen. Begrijp ik het goed dat ik met het voortzetten van mijn Spotify-abonnement ongevraagd ben opgezadeld met een dienst die mij ook nog een extra risico oplevert?

Wanneer dat laatste zo is, begrijp ik dan goed uit mijn contract van 10 april 2023 dat Spotify geen onderdeel van het contract uitmaakt (er staat tenslotte ‘extra dienst’) en dat ik dit ook voor 11 april 2025 buiten KPN kan voortzetten?

F.P.J. Hoedemakers

Het staat je inderdaad vrij om de wijze te kiezen voor het betalen van je Spotify abonnement. Je kan dit beëindigen en opnieuw aanvragen direct bij Spotify zelf. Het gaat dan inderdaad om een extra dienst en niet een onderdeel van je abonnement. Waarschijnlijk is dit dan geactiveerd via de betreffende app store van jouw telefoon.


Dank voor het antwoord, maar kom ik daarmee ook van het ongevraagde KPN Pay af?


@fhoedemakers Je kan zelf KPN Pay weer uitschakelen op de app store van jouw telefoon:

https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/uitleg-factuur-kpn-mobiel/online-aankopen-via-kpn-factuur.htm#:~:text=Hoe%20kan%20ik%20KPN%20Pay%20weer%20uitzetten%3F


Dank voor de snelle reactie, maar ik heb dat niet op mijn telefoon staan; het wordt gebruikt op mijn KPN-factuur! Uit genoemde pagina blijkt mij wel dat het (wanneer iemand toegang weet te krijgen tot je telefoon) relatief eenvoudig is om die betaalmethode toe te voegen. Het opzeggen van mijn Spotify-abonnement zal mij dus waarschijnlijk niet vrijwaren van elk risico dat mijn telefoon in geval van diefstal als betaalmiddel gebruikt kan worden en dus nog eens een extra verlies kan opleveren van €?

Jammer dat je blijkbaar niet gewoon een bel- en data-abonnement kan afsluiten zonder dit soort toeters en bellen.