Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ook ik had vorig jaar het geluk voor 35 euro per maand een abonnement voor thuis te kunnen afsluiten ongeacht de snelheid die je kiest. Ik heb toen gekozen voor 1GB glasvezel internet only (dus geen tv of bellen).

 

Nu krijg ik als voorstel de komende 12 maanden voor 45 euro. Niet echt een goed aanbod voor alleen internet.  Maar de folder zegt KPN Internet en TV.  Beide diensten dus voor 45 euro. 

Maar ik heb helemaal geen TV van KPN. Staat ook niet als dienst in MijnKPN.

 

Vraag

Heb ik wel het juiste aanbod gehad? En als dat zo is, waarom kan ik dan geen TV kijken van KPN?

(n.b. als ik TV probeer toe te voegen in MijnKPN dan komt er 10 euro in de maand bij, en geen extra korting die dat weer recht zou trekken)

 

Ik ben erg blij met NLziet en liever hou ik dat zo. Heeft KPN ook een beter aanbod voor de mensen die destijds internet only gekozen hebben? Voor 35 euro wil ik best wel een jaar blijven, maar 45 is geen “Goed nieuws” KPN.

 

 

 

 

Dat is anders nog steeds een flinke korting aangezien je Hussel hebt. Want 1 Gb/s Hussel is
normaal € 57,50.  En met de huidige propositie die sinds 23 januari verkocht wordt kost 1 GB/s
€ 52,50.

En 1 Gb/s Hussel mét kpn tv is € 67,50. 

€ 45 voor 1 Gb/s internet only. Prima deal voor een '’tweede'’ jaar lijkt mij. En interessanter om nog een jaar Hussel af te nemen.

Reken voor het derde jaar niet meer op korting maar gewoon het standaard bedrag overigens. Dat is dan € 57,50 als je Hussel blijft nemen.

Zoveel korting als voor een nieuwe klant hoef je nu natuurlijk niet meer op te rekenen.

 

Wat het TV deel betreft… helaas zijn de kleine lettertjes onderaan het screenshot daarover nu niet te lezen voor ons.

 

Psst, heb je zoveel bandbreedte (1000 Mb/s) echt wel nodig? Daarop downgraden kan ook veel schelen. Al loop je dan nu wel het risico die korting kwijt te raken bij een wijziging.

1 HD stream via NLziet bijvoorbeeld = 5 Mb/s.

Een webpagina binnenhalen is zo'n 3 Mb/s gedurende enkele seconden.


Dat is anders nog steeds een flinke korting aangezien je Hussel hebt. Want 1 Gb/s Hussel is
normaal € 57,50.  En met de huidige propositie die sinds 23 januari verkocht wordt kost 1 GB/s
€ 52,50.

En 1 Gb/s Hussel mét kpn tv is € 67,50. 

€ 45 voor 1 Gb/s internet only. Prima deal voor een '’tweede'’ jaar lijkt mij. En interessanter om nog een jaar Hussel af te nemen.

Reken voor het derde jaar niet meer op korting maar gewoon het standaard bedrag overigens. Dat is dan € 57,50 als je Hussel blijft nemen.

Zoveel korting als voor een nieuwe klant hoef je nu natuurlijk niet meer op te rekenen.

 

Wat het TV deel betreft… helaas zijn de kleine lettertjes onderaan het screenshot daarover nu niet te lezen voor ons.

 

Psst, heb je zoveel bandbreedte (1000 Mb/s) echt wel nodig? Daarop downgraden kan ook veel schelen. Al loop je dan nu wel het risico die korting kwijt te raken bij een wijziging.

1 HD stream via NLziet bijvoorbeeld = 5 Mb/s.

Een webpagina binnenhalen is zo'n 3 Mb/s gedurende enkele seconden.

 

Helemaal eens dat ik een goede prijs betaal t.o.v. de huidige KPN propositie. Maar ik heb uitsluitend internet nodig, en dat kan ik elders toch echt goedkoper krijgen.

 

En ik heb inderdaad (net als 95% van nederland mijn inziens) geen 1000Mbit nodig. Hiervoor had ik 100/100 en dat was prima. Maar gezien het aanbod van vorig jaar (35euro ongeacht de gekozen snelheid) was de keuze snel gemaakt 🙂. Als ik mijn snelheid nu terug zet naar 200/200 of 100/100 ga ik gek genoeg meer betalen (resp. 65 tegen 62 euro) dus ik denk dat één en ander niet klopt in de KPN backend. 

 

Los van dit alles: ik wil gewoon zo voordelig mogelijk internet. Heb geen tv, telefonie, mailbox of andere diensten nodig van een internet provider. Onderstaande opties kan ik nu kiezen (via overstap en/of cashback sites) 

 

100/100 (Youfone, glasvezel KPN netwerk) €30

200/200 (Youfone, glasvezel KPN netwerk) €31

400/400 (Odido, glasvezel KPN WBA) €34

(en hier komen vaak nog extra cashbacks bij als je je best doet)

 

Dan is het “Goede nieuws” van KPN in mijn geval niet zo goed vind ik. Voor 35 euro wil ik best blijven, 40 zou ik ook nog kunnen overwegen.

 

 

 

 


Als je het goedkoper kan krijgen dan die 45 euro is overstappen zeker te overwegen natuurlijk. 


En ik heb inderdaad (net als 95% van nederland mijn inziens) geen 1000Mbit nodig. Hiervoor had ik 100/100 en dat was prima. Maar gezien het aanbod van vorig jaar (35euro ongeacht de gekozen snelheid) was de keuze snel gemaakt 🙂. Als ik mijn snelheid nu terug zet naar 200/200 of 100/100 ga ik gek genoeg meer betalen (resp. 65 tegen 62 euro) dus ik denk dat één en ander niet klopt in de KPN backend.

Prijzen die in Mijn KPN getoond worden (en dan in het bijzonder op de pagina waar je, je abonnement kunt verhogen en verlagen) tonen de prijzen exclusief acties, kortingen en voordelen.

Sowieso geldt bij de 12 maanden € 35,00 en € 45,00 acties dat je niet tussentijds je abonnement kunt aanpassen tenzij je de hogere (normale) tarieven liever hebt.

 

 


Dank voor de reacties. Maar ik zou ook graag een reactie van KPN zelf willen. Zie nu dat een eerdere reactie ineens gemarkeerd is als antwoord, maar het finale antwoord heb ik nog niet gehad. Geen haast, maar zou fijn zijn als iemand van KPN kan vertellen waarom ik een aanbod krijg mét tv, maar geen tv in mijn abbonement heb zitten op dit moment. Als ik voor die 45 euro ook TV van kpn heb dan is zou dit het overwegen waard kunnen zijn om nog een jaar bij KPN te blijven (en dan NLziet abbo pauzeren)


+1 on the situation and clarification request. Just paid the full invoice price instead of EUR 45 as advertised by KPN. 

 

@Bel81 If you sort out the situation, can you, please, post it here as well to understand how to approach it. thx. 


Zelfde verhaal hier. 
Ik verwacht dus eind van de maand het tv pakket. Ben benieuwd!


Zelfde verhaal hier. 
Ik verwacht dus eind van de maand het tv pakket. Ben benieuwd!

 

Inderdaad, ik ook.

 

KPN webcare / moderators?

Uitgaande van het (automatisch ingaande?) verlengingsvoorstel van KPN zou er dus moeten komen een;

  • TV pakket per verlengingsdatum inclusief KPN TV+ Box

óf

  • Korting omdat tv pakket niet afgenomen gaat worden (en ook nooit afgenomen is)

 

Als beide niet mogelijk is ga ik ervanuit dat ik per eind contractdatum (zonder opzegtermijn) kan overstappen naar Odido? We wachten al even op antwoord…

 

@PeterG Ik las je reactie nog een keer, en zag dat je de kleine letters niet goed kon lezen. Hierbij een betere foto.

 


Ik denk dat dit een algemene berichtgeving is. Veruit de meeste mensen nemen Internet én tv. En niet alleen internet.

Nieuwe klanten krijgen echter het eerste jaar tv gratis. Bij die € 35. Dat betaal je dus alleen voor internet. En nu dus aanbieding voor € 45. 

Maar je zegt zelf dat je elders onder dat bedrag uitkomt nu. Het verplicht je bij kpn tot niets natuurlijk.

Ik neem aan dat je weinig tv krijgt. En dat je nu ook niet een andere tv dienst als NLziet hebt. Want daarmee zou je je het afgelopen jaar dus al in de vingers hebben gesneden om het zo maar even te stellen.


Hi @Bel81

Het antwoord van Peter klopte, daarom was deze ook gemarkeerd als antwoord. 🙂 Het aanbod geldt voor je huidige abonnement, dus wanneer dit alleen internet is dan blijft dit ook alleen internet.
Ik vermoed dat de communicatie ook uitgaat van dat de meeste mensen ook TV hebben, dus ik zal in elk geval de feedback doorgeven dat dit voor verwarring zorgt wanneer er alleen internet in het abonnement zit.

Er is niet meer korting mogelijk wanneer je geen TV hebt. De korting die in de berichten genoemd wordt is de korting waar het om gaat. 
De korting wordt automatisch geactiveerd. Wanneer dat niet gebeurt bij jou, dan kun je met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 
Dan kan mijn collega dit met je doorlopen!


Hi @Bel81

Het antwoord van Peter klopte, daarom was deze ook gemarkeerd als antwoord. 🙂 Het aanbod geldt voor je huidige abonnement, dus wanneer dit alleen internet is dan blijft dit ook alleen internet.
Ik vermoed dat de communicatie ook uitgaat van dat de meeste mensen ook TV hebben, dus ik zal in elk geval de feedback doorgeven dat dit voor verwarring zorgt wanneer er alleen internet in het abonnement zit.

Er is niet meer korting mogelijk wanneer je geen TV hebt. De korting die in de berichten genoemd wordt is de korting waar het om gaat. 
De korting wordt automatisch geactiveerd. Wanneer dat niet gebeurt bij jou, dan kun je met ons bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. 
Dan kan mijn collega dit met je doorlopen!

 Dear Sanne,

 

Thanks for your reply and to make sure I translated and understood all correctly.

If I have internet only I will not have any discount?

Thanks.


 

Het aanbod geldt voor je huidige abonnement, dus wanneer dit alleen internet is dan blijft dit ook alleen internet.
 

Er is niet meer korting mogelijk wanneer je geen TV hebt. De korting die in de berichten genoemd wordt is de korting waar het om gaat. 
 

 

Hoi Sanne,

Dank voor je reactie! Dus als ik straks ook tv wil, dan valt dit niet binnen de 45 euro, en moet ik dus - als ik tv van kpn wil - 55 euro per maand gaan betalen. Kun je dit bevestigen? En - zo ja - dan neem ik aan dat ik per einde contractdatum weg kan gaan (zonder opzegtermijn) gezien de onduidelijke communicatie vanuit KPN?

Voor de duidelijkheid: ik vind de 45 euro prima als ik ook tv erbij krijg zoals de flyer voorstelt. Dat de communicatie er schijnbaar vanuit gaat dat “de meeste” klanten ook tv hebben - maar sommigen dus niet: daar heb ik natuurlijk niks mee te maken. Jullie aanbod is internet + tv voor 45 euro.  Wil niet irritant doen, maar jullie maken hier een fout, niet ik? 

Alvast bedankt weer.


 

 

 Dear Sanne,

 

Thanks for your reply and to make sure I translated and understood all correctly.

If I have internet only I will not have any discount?

Thanks.

 

Your new price will be 45 euro's just for internet only. It's still a discount (current price for 1000mbit fiber is €57,50 if i'm correct) but slightly less discount then before. In case you have to pay more then 45 the something went wrong on your account. In that case please call KPN servicedesk 0800-0402 i am sure they will help you out.


For those interested: reached the Customer support [0800-0402]. My invoice should be corrected from the next month. Goes automatically. Discount is not yet in the system. 


Dank voor je reactie! Dus als ik straks ook tv wil, dan valt dit niet binnen de 45 euro, en moet ik dus - als ik tv van kpn wil - 55 euro per maand gaan betalen. Kun je dit bevestigen? 

Klopt! 

En - zo ja - dan neem ik aan dat ik per einde contractdatum weg kan gaan (zonder opzegtermijn) gezien de onduidelijke communicatie vanuit KPN?

Je hebt altijd een maand opzegtermijn, ook als je buiten contract bent. Dit is niet aan te passen en staat ook in de voorwaarden van onze diensten. 

Jammer dat je hierdoor opzegt, maar hopelijk heeft je toekomstige provider een aanbod wat beter bij je wensen past. 🙂


Vorig jaar had je voor die 35 euro ook tv erbij kunnen hebben, waarom heb je die ontvanger niet gewoon in ontvangst genomen, dan had je nu als og tv kunnen hebben. Overigens heb je toen ook dus geen extra korting gekregen zonder TV.


Dank voor je reactie! Dus als ik straks ook tv wil, dan valt dit niet binnen de 45 euro, en moet ik dus - als ik tv van kpn wil - 55 euro per maand gaan betalen. Kun je dit bevestigen? 

Klopt! 

En - zo ja - dan neem ik aan dat ik per einde contractdatum weg kan gaan (zonder opzegtermijn) gezien de onduidelijke communicatie vanuit KPN?

Je hebt altijd een maand opzegtermijn, ook als je buiten contract bent. Dit is niet aan te passen en staat ook in de voorwaarden van onze diensten. 

Jammer dat je hierdoor opzegt, maar hopelijk heeft je toekomstige provider een aanbod wat beter bij je wensen past. 🙂

 

Dank voor de terugkoppeling Sanne. Ik ga inderdaad opzeggen, maar niet getreurd, als KPN in de toekomst weer een goede deal heeft dan ben ik zomaar weer terug 🙂


Vorig jaar had je voor die 35 euro ook tv erbij kunnen hebben, waarom heb je die ontvanger niet gewoon in ontvangst genomen, dan had je nu als og tv kunnen hebben. Overigens heb je toen ook dus geen extra korting gekregen zonder TV.

Dat had ik zelf ook al bedacht. En heeft PeterG ook al gezegd. Snap niet zo de toegevoegde waarde van je reactie.