Skip to main content

Hallo, over de lopende periode ontvang ik een foutieve factuur: het abo bedrag dat wordt afgeschreven is hoger dan mijn contract. Op 3 augustus gebeld > medewerker gaat navragen > na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan wordt de verbinding verbroken. Ik heb geen tijd om iedere keer tot 30 minuten in de wacht te staan om een fout van KPN te laten herstellen

@BSO Heeft u rekening gehouden met de prijsverhogingen per 1 juli jl.? Prijswijzigingen KPN & XS4ALL 2022 | KPN Community


Dank voor dit antwoord, maar het contract is afgesloten (nieuw gewijzigd abo) na 1 juli. De bedragen op de factuur zijn absoluut niet herleidbaar.


Ter completering: de medewerker van KPN gaf al aan dat het fout was, maar moest hulp vragen hoe dit op te lossen. Na 20 min. wachten werd de verbinding verbroken. Een paar keer geprobeerd KPN te bellen maar voor wachttijden van 16-30 minuten heb ik geen tijd.


Hallo @BSO , gaat het dan over de eerste factuur van dit gewijzigde abonnement?
Gaat het over Internet thuis of een KPN Mobiel?

Kijk eens op pagina 2 van de factuur, zie ook de factuuruitleg op de KPN website.
De eerste factuur van een nieuw abonnement bevat vaak wat eenmalige kosten.


Het gaat niet om eenmalige kosten: de kosten van de nieuwe abo zijn bijna 2x die van het oude en 2,2x die van het nieuwe. Wel wordt er een bedrag verrekend, maar het totaal komt nog steeds uit boven het vorige en nieuwe abo. Zoals geschreven gaf de KPN medewerker al aan dat het fout was, maar heeft dus niets opgelost, maar na enige tijd gewoon opgehangen.


Kunt u een schermafdruk plaatsen van pagina 2 van de factuur? 


Daar staan privé-details op, dus dat gaat niet.


Hallo @BSO 

 

Dan bewerk je die schermafdruk en verwijder je de privé gegevens voor je hem hier plaatst.


Over wat voor abonnement gaat het eigenlijk? Een mobiel abonnement? Of een thuis abonnement? 


Mobiel abo


Voor de periode 17.07-16.08 zou het abo €20-€5=€15 moeten zijn, maar de factuur toont 42,41-14,84-5,00=€22,57. Gaat me niet direct om €7,57, maar dat de abo verkeerd in het systeem zit.


Heeft u er een toestel bij? Dan zitten er misschien toestelkosten bij?


Lijkt erop dat ik zo niet verder kom. Ga wel weer in de wacht bij de “service desk”.


Hoi @BSO, ik zie dat je inmiddels al wat collega's gesproken hebt. Gezien de complexiteit is het denk ik toch het handigst om even te bellen.
Je kunt ons hierover bellen op 0800-0402