Skip to main content

Ik kan de rekening niet betalen.

Allereerst; super goed dat je aanklopt en wat een nare situatie als je je factuur niet kan betalen. Vast en zeker dat u dat niet had verwacht toen u klant werd bij KPN.

Het beste kunt u even een kijkje op de "later betalen" pagina van KPN. Hierin staan enkele optie's waar u mogelijk gebruik van kan maken zoals uitstel of een betalingsregeling treffen. 


Ik heb geen BSN-nummer. Ik heb per ongeluk een simkaart uitgegeven. En toen het tijd was om te betalen, realiseerde ik me dat de enige bankrekening niet werkte: Yoursafe. Omdat ik nieuw ben, wist ik niet hoe het werkte. Ik denk dat ik misleid ben.


Hier is mijn korte verhaal over hoe ik in een bureaucratische val liep.

12 juli 2024

 

Onderwerp: Verzoek om officiële verklaring van weigering om BSN-nummer te verstrekken

Geachte heer/mevrouw,

Ik, Viktor Iovenko, schrijf u in verband met de weigering om een BSN-nummer (Burgerservicenummer) aan mij en mijn familie te verstrekken. Wij hebben op 10 juli 2022 asiel aangevraagd in Nederland. Onze registratie werd voltooid in november 2022 vanwege een groot aantal aanvragen. Tijdens de registratie werd ons meegedeeld dat de Dublin-procedure op ons van toepassing zou zijn, aangezien mijn vrouw een Frans visum had en ik een Pools visum.

Aangezien wij niet vóór 8 augustus 2023 naar Frankrijk konden worden overgebracht volgens de Dublin-procedure, werd deze procedure geannuleerd in overeenstemming met Verordening (EU) nr. 604/2013 van het Europees Parlement en de Raad van 26 juni 2013, bekend als de Dublin III-verordening. Vanaf dat moment wordt onze zaak behandeld volgens de normale procedure, met een geplande afronding op 8 november.

Vandaag, 12 juli 2024, heb ik het COA en de Gemeente Hengelo bezocht op het adres Burgemeester Van Der Dussenplein 1, 7551 EB Hengelo, waar mij werd geweigerd een BSN-nummer te verstrekken, met het argument dat dit niet mogelijk was vanwege mijn W-document.

Volgens de Wet basisregistratie personen (BRP), artikel 2(17), heeft iedere ingezetene van Nederland die is ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP) recht op een BSN-nummer. De wet zegt specifiek:

"Artikel 2(17). In deze wet en de daarop berustende bepalingen wordt verstaan onder: burgerservicenummer: het nummer, bedoeld in artikel 2, eerste lid, van deze wet."

Daarnaast, volgens de Vreemdelingenwet 2000, artikel 9, hebben personen die in afwachting zijn van de behandeling van hun asielaanvraag recht op een tijdelijk verblijf en inschrijving bij de gemeente. De wet stelt:

"Artikel 9. De verblijfsvergunning asiel voor bepaalde tijd wordt verleend aan de vreemdeling die voldoet aan de voorwaarden van het Vluchtelingenverdrag."

Verder, volgens het Asylum Information Database (AIDA), kunnen asielzoekers worden geregistreerd in de BRP-straat van de gemeente zodra hun identiteit is vastgesteld en zij niet onder de Dublin-procedure vallen. Dit betekent dat mijn registratie in de BRP en mijn recht op een BSN-nummer volledig in overeenstemming zijn met de Nederlandse wetgeving en praktijken.

In dit verband verzoek ik u om een officiële schriftelijke verklaring van de redenen voor de weigering om een BSN-nummer aan mij en mijn familie te verstrekken, met vermelding van de specifieke wettelijke gronden voor dit besluit.

Het is voor ons van groot belang om de redenen voor dit besluit te begrijpen en te weten welke stappen wij kunnen ondernemen om dit probleem op te lossen. Ik hoop op uw begrip en medewerking in deze kwestie.

Ik verzoek u om binnen de wettelijke termijn te antwoorden overeenkomstig de Algemene wet bestuursrecht (Awb).

Met vriendelijke groet,


Even kijken, voor een bsn moet u niet bij KPN zijn maar bij een overheidsinstantie. Over de simkaart; er is u een simkaart uitgegeven? Alleen daar gaat u niet zomaar een abonnement mee aan, een abonnement kan enkel als u een contract aan bent gegaan en dit kan niet zonder de juiste documenten. Weet u zeker dat u een abonnement heeft bij KPN?


Het probleem is. Dat u alleen betalingen accepteert via het Ideal-systeem. En dit discrimineert mensen! Er zijn operators zoals Lucamobile, dat is wat ik nu gebruik. Ik kan betalen op een manier die voor mij handig is. Maar andere exploitanten houden zich bezig met opzettelijke discriminatie.


Translated: Of course! You can check it, I'm registered here through a KPN account. And I'll show you my problem. It turns out that I can't pay for KPN services. Although I have money. Isn't that strange?

Yes but everyone can make an KPN account, or 100. You don’t have to be a customer to do that. My question is did you sign something like an contract? Because then you would have to give up an IBAN bank number and then you should be able to pay.

 

 


Ik ben vaak in KPN-winkels geweest. Niemand kan mij helpen. Hoe kan ik Iban weigeren? Ik heb het KPN op de hoogte gesteld van mijn probleem, maar ik zie nog steeds geen oplossing.


Zonder BSN nummer, Verblijfsdocument of bankrekening kunt u geen abonnement afsluiten in Nederland.
U kunt alleen een prepaid kaart halen in de winkel.


Bedankt! Maar ik heb het nog steeds! En nu kan ik het niet betalen. Wat moet ik doen? Ik kan geen hulp krijgen. Indien u zich per abuis bij mij heeft aangemeld, dan verzoek ik u deze fout recht te zetten. Zeg het contract op, of zet het op pauze totdat ik het BSN heb


Kunt u een screenshot maken en hier plaatsen van wat er precies wordt gevraagd door KPN ?
Het is belangrijk om te weten welke afdeling en voor wat precies KPN dit vraagt, anders kan een moderator u niet helpen.

Vergiet niet uw persoonsgegevens zwart te maken, zodat deze informatie niet op het forum openbaar staat.


KPN vraagt ​​mij de rekening voor de eerste gebruiksmaand te betalen. Niemand persoonlijk en geen enkele afdeling neemt contact met mij op. Hoewel ik nu al een week over mijn probleem praat! Begrijp alsjeblieft het punt! Ik heb een simkaartcontract voor 2 jaar. Toen de eerste betaling begon, kwam ik erachter dat ik technisch niet in staat was om te betalen. Daarom vraag ik ofwel om het contract op te zeggen en op te schorten totdat ik de mogelijkheid heb om ervoor te betalen.


@ViktorIovenko Je kan betalen via de volgende link

https://www.kpn.com/service/facturen/st-betaal

Of  betalen via internetbankieren? Zorg er dan voor dat je jouw debiteuren- of klantnummer bij je betaling zet. Die vind je op je factuur

  • Mobiel: rekeningnummer NL83INGB0000325513 ten name van KPN B.V.


Zonder BSN nummer, Verblijfsdocument of bankrekening kunt u geen abonnement afsluiten in Nederland.
U kunt alleen een prepaid kaart halen in de winkel.

Maar toch lijkt hij een contract te hebben afgesloten. Hoe, is mij een raadsel.


Zonder BSN nummer, Verblijfsdocument of bankrekening kunt u geen abonnement afsluiten in Nederland.
U kunt alleen een prepaid kaart halen in de winkel.

Maar toch lijkt hij een contract te hebben afgesloten. Hoe, is mij een raadsel.

Moet man een BSN nummer hebben? Ik kan me niet herinneren dat gevraagd wordt bij afsluiten van een mobiel abo. Hij heeft wel een verblijfsdocument en bankrekening (yousafe). Alleen hij is in uitzetprocedure, een BSN nummer is volgens mij nodig voor werken, voor andere zaken heeft hij niet nodig (verzekering, energie...) worden toch betaald door COA.


@TDN Maar een BSN is volgens mij ook nodig voor een Nederlandse bankrekening toch? Blijft vreemd dat hij een contract heeft kunnen afsluiten, want als de bankrekening (Yousafe) niet in orde is, kan je geen abo afsluiten. Yousafe wordt dus blijkbaar niet geaccepteerd, want anders zou KPN automatisch kunnen incasseren.

Blijft voor mij een wazig verhaal en een wazig gebeuren.


@Autumn Op site https://you.yoursafe.com/register wordt niet gevraagd naar BSN

You can use Yoursafe to receive payments from your customers, business partners or affiliates. And once you have your funds into your account, you can initiate outgoing payments by SEPA, Wire, ACH or US check.

Dus automatisch incasso is ook mogelijk, waarom het niet geaccepteerd wordt door KPN? Het heeft zit in Amsterdam, dus een NL Bank

 


@TDN Ja, dat had ik ook gezien (hoewel ik qua locatie eerder aan een brievenbusfirma denk, ga dit niet uitpluizen), maar daarmee kan hij niet via iDeal betalen. En als hij deze bankrek. heeft ingevuld op zijn abonnementsaanvraag, dan is automatische incasso of mislukt, of gestorneerd. Blijf vinden dat TS niet duidelijk in zijn verhaal.

Probleem kan ook niet opgelost worden op dit forum. Daarvoor zal hij echt KPN moeten bellen.


Beste commentatoren!

Ik heb geen deportatieproces. Ik zit in een juridische herzieningsprocedure. De procedure duurt lang omdat er veel mensen zijn. Momenteel wil Gementa zich niet aan de wet houden. Wie zegt dat ze mij na een half jaar legaal verblijf een bsn moeten geven. In dit geval zijn het de Nederlandse autoriteiten die verantwoordelijk zijn voor het ten uitvoer leggen van hun eigen wetten zoals zij dat willen, en niet zoals zij zouden moeten.

De bankrekening die ik heb is een vluchtelingenrekening waar ik een uitkering ontvang. KOA is verantwoordelijk voor dit account. En dit is niet het account waar ik alle recht op heb. Het probleem is dat dit account beperkte functionaliteit heeft. En ik ontdekte dit nadat ik het contract had getekend.

Ik probeer het al heel lang uit te leggen. Dat mijn situatie niet standaard is. En support biedt mij standaardoplossingen. Wat ik uiteraard heb geprobeerd.


@Autumn Op site https://you.yoursafe.com/register wordt niet gevraagd naar BSN

You can use Yoursafe to receive payments from your customers, business partners or affiliates. And once you have your funds into your account, you can initiate outgoing payments by SEPA, Wire, ACH or US check.

Dus automatisch incasso is ook mogelijk, waarom het niet geaccepteerd wordt door KPN? Het heeft zit in Amsterdam, dus een NL Bank

 

Ze liegen. Werkt niet. Er staat geld op de rekening. Ze kunnen het niet afschrijven. Ondersteuning bevestigd.


@ViktorIovenko Nu weet ik waarom het automatische incasso niet gaat. COA is de eigenaar van de bankrekening, een automatische incasso lukt alleen als de naam, adres en bankrekeningnummer precies kloppen zoals bij de registratie, en deze ken je niet. Bovendien kan de eigenaar instellen dat internetbankeren en incasso niet mogelijk zijn.

Je kan toch geld overmaken op KPN bankrekening met melding van de factuurnummer of jouw klantnummer, bij een Western Union Agent kan je dat doen, b.v. WU in Enschede of Amelo.


Begrijp ik het goed dat ik daar een commissie moet betalen? Het blijkt dat Gementa zal moeten betalen voor het feit dat Gementa niet wil werken? Interessant genoeg blijkt dat Poetin chips kan kopen voor een pakket om Oekraïne te bombarderen. En ik ben tegen Poetin: kan ik de rest van mijn leven betalen voor mobiele communicatie? Goede sancties. Ik zal proberen daar te betalen.


Hoi @ViktorIovenko, welkom op de community. Wat een situatie, het ging niet makkelijk begrijp ik! Met het 06-nummer dat je in het (verwijderde) screenshot had gedeeld heb ik even voor je gekeken naar de situatie. Ik zie het abonnement staan en ik zie dat de betaling inmiddels gelukt is. Het lijkt niet via automatische incasso gedaan te zijn, maar via een handmatige betaling. Ik ben niet bekend met Yoursafe als bank, het kan zijn dat automatische incasso daarbij niet mogelijk is. Met een handmatige betaling kan dat wel, en op die manier kan je het wel betalen zoals de anderen al noemden.

Het forum is niet de beste weg om financiële zaken te bespreken, dit kan beter telefonisch: 0800-0402.


Reageer