Skip to main content

Ik wil graag officieel een klacht indienen. Ik kan nergens vinden hoe dit kan. Op de website krijg je alleen maar documenten die je verder zouden moeten helpen maar dat doet het natuurlijk niet. Klantenservice hangt of op in het gesprek of kan je niet verder helpen. 

 

 

Hoi @Aanouk 
Hier kun je het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst.

Maar misschien kunnen wij je ook helpen als je verteld wat er aan de hand is?


Welkom bij ons op het forum @Aanouk. Huistijger heeft je al op weg geholpen zo te zien. 

Via het forum kunnen we ook met je meedenken, als je vertelt wat er precies aan de hand is kunnen we dat doen. Nu is het voor ons ook gissen wat er aan de hand is.


Beste Jasper, Hierbij inhoudelijk wat er aan de hand is.

 

Vorig jaar heb ik een contract afgesloten bij KPN met een leuke korting, eerste jaar 35euro per maand. Toen dit contract in juni 2023 bij afliep werd ik gebeld door jullie sales afdeling, ze willen klanten graag behouden en daarom een aanbieding omdat mijn contract bijna afloopt. Nogmaals een jaarlang 35 euro per maand en dan vanaf 16juni 2024 52 euro per maand betalen. 

 

Dit contract heb ik in mijn mail gekregen, hierop heb ik dezelfde dag nog akkoord gegeven. En toen werd er vervolgens 52 euro van mijn rekening geschreven. Ik heb meer dan 25 X gebeld met jullie klantenservice, mijn getekende contract is in jullie systeem achterin ergens blijven hangen, niet mijn schuld dus maar een fout in jullie systeem. Hier kwamen ze na 6 telefoongesprekken achter en werd mij verzekerd dat dit rechtgetrokken zou worden, volgende maand zou ik 35 euro betalen. 

 

Je raad het al, dit gebeurde niet. Jullie blijven 52 euro van mijn rekening schrijven. Deze heb ik teruggetrokken en heb ik 35 euro betaald, zoals in ons contract is afgesproken. Vervolgens kreeg ik een herinnering, toen heb ik gebeld en heeft een mevrouw mij toegezegd dat zij ervoor ging zorgen dat de 17 euro niet in rekening gebracht zou worden en dat ik ook geen 2e herinnering met aanmaningskosten zou krijgen. 

 

En die brief met aanmaning kosten heb ik uiteraard wel gekregen. 

 

Kortom: jullie geven mij een contract van 35 euro per maand, schrijven te veel geld af, jullie klantenservice hangt of op midden in het gesprek, beloofd dingen die ze niet nakomen, er is geen enkele mogelijkheid om schriftelijk in contact te komen met KPN. Je moet bellen met een slechte klantenservice of via een vaag forum en een linkje een klachtenformulier invullen. Vervolgens krijg je nooit feedback over deze klacht wat de status is en wat er mee gedaan gaat worden. 

 

Ik vind het echt schandalig dat een bedrijf dat vorig jaar meer dan 750.000.000 euro winst heeft gemaakt, niet beter investeert in hun eigen klantenservice omdat ik (en volgens internet nog meer mensen) de dupe worden van een fout in jullie systeem en daar dan maar gewoon voor moeten gaan betalen. 

 

 


Dank je voor de toelichting @Aanouk, als je die verlenging toen hebt afgesproken verwacht je natuurlijk ook dat die uitgevoerd wordt. Dat kan ik me goed voorstellen. Het snelste voor zulke dingen is om ons te bellen (0800-0402), maar dat heb je al meerdere keren gedaan begrijp ik.

Wat precies de situatie is kan ik nog niet zien, doordat er geen gegevens op je profiel staan, Je kunt die volledig invullen en een seintje geven, dan kan ik kijken wat ik hierover voor je kan zien.