Skip to main content

Hallo forum-leden 

💡

Ik ben op zoek naar informatie  over wat en hoe loopt de overstapservice  (Glasvezel) achter de schermen  af . Globaal  tussen de deelnemende ISP .. kan mij er iemand  lectuur  of een site noemen  waar dat omschreven  staat  . Dus de action  stap voor stap  tussen de ISP - glasvezelnetwerk verhuurder - ISP en huisaansluiting . Uitgaande  van een bestaande  werkende situatie. 

Ik weet het is een gekke vraag  maar... 

Alvast  bedank voor het lezen  van mijn vraag. 

Hallo @Loupus zie de rubriek "kennisbank' binnen dit forum, daar wordt e.e.a duidelijk uitgelegd.

 


Bedankt  JanD

Klopt maar niet duidelijk voor mij . Ben op de zoek naar de exacte  afloop. 

B.v.

Klant vraagt  overstapservice  service bij nieuwe  ISP

Nieuwe  ISP  geeft door aan oude ISP  dat klant overstap heeft aangevraagd 

Tot daar is het mij duidelijk  maar nu wie en wanner huurd de nieuwe Isp een lijn bij de netwerkbeheerder en tot  wanner huurd de oude de lijn . Wie doet het overschakelen.  Blijft de lijn gewoon  open en ISP's zeggen tegen elkaar nu mag jij . Is de netwerkbeheerder  actief  of passief  bij het overschakelen.  ( netwerkbeheerder ziet dat ISPxxx over de lijn gaat dus nu moet ISP xxx betalen ) 


Hoi @Loupus, de nieuwe provider geeft een seintje aan de oude provider op het moment dat de verbinding actief is. De oude provider zal het contract per die datum stoppen, mits er geen lopend contract meer is. Het dan gewoon over naar de nieuwe provider. Als klant sta je helemaal los van de netwerkbeheerder bij de overstapservice, daar hoef je niets mee.