Skip to main content

Hi, 

Ik heb al even op het forum gezocht, en vindt daar staan dat medewerkers van kpn of kpn netwerk zich kunnen identificeren. Ik wil weten waar aan ik kan herkennen dat een medewerker die zonder afspraak aan de deur komt, inderdaad bij KPN hoort voor bijv. glasvezel aanleggen? Voor mijzelf maar ook voor mijn grootouders, die doelgroep is toch kwetsbaarder.
 

Bij de kennisbank topic “glasvezelaanleg bij KPN: hoe werkt het staat het”, staat ook:

“Er komt een medewerker langs, deze komt zonder bericht vooraf. Het kan dus zijn dat je niet thuis bent. Dat is niet erg, dan komt de medewerker op later moment terug. Of er ligt een brief in je brievenbus zodat je zelf een nieuwe afspraak kunt maken. De medewerker draagt altijd bedrijfskleding van KPN of Glaspoort en kan zich identificeren.”

 

maar waarmee identificeren? Hoe herken ik het dat het legitiem is? Ik weet niet wat Glaspoort is, hoe weet ik wat bedrijfskleding ervan is? Het gaat om mensen die zonder afspraak binnen moeten komen, ik zou daarom graag weten waar mijn opa en oma op moeten letten zodat ik ze kan voorbereiden.Ze hebben een brief ontvangen voor aanleggen glasvezel. 
 

Ze hebben waarschijnlijk geen bedrijfskleding van KPN aan. Het enige wat ze bij zich hebben is een plastic kaartje met hun naam en KPN logo. Iedereen kan dat maken. Maar ja, je moet het er mee doen.


Hallo @Drindel ,

De persoon die aan de deur komt kan heel divers zijn. Bij mij was het een ingehuurde student, maar het ook zomaar iemand zijn die geen Nederlands spreekt. Het enige wat ze doen, is een foto maken van de meterkast. Ze horen zich inderdaad wel te legitimeren met een pasje. 
 

Uit de kennisbank:

Er komt een medewerker langs, deze komt zonder bericht vooraf. Het kan dus zijn dat je niet thuis bent. Dat is niet erg, dan komt de medewerker op later moment terug. Of er ligt een brief in je brievenbus zodat je zelf een nieuwe afspraak kunt maken. 

De medewerker draagt altijd bedrijfskleding van KPN of Glaspoort en kan zich identificeren.

Heb je in deze stap vragen, dan kun je aankloppen bij de netwerkcollega's van KPN of Glaspoort.

Lees meer over de procedure: 

 


@Noordzee dankje, dat had ik idd gelezen en in mijn bericht hetzelfde stuk gequote, mijn vraag is hoe ik dat pasje kan herkennen. Als het is zoals @Nick83 zegt dan lijkt mij dat niet zo handig.
Ik hoop dat iemand mij kan informeren verder?

 


Je kunt dat pasje herkennen aan het KPN-logo: 

Het exacte ontwerp staat nergens, dan is het namelijk ook eenvoudig na te maken. Ik vraag mij verder af hoe jouw opa en oma zo’n pasje gaan beoordelen op echtheid. 


Hoi @Drindel . Ik snap de zorgen.  Een 100% oplossing hiervoor heb ik niet.  Iedereen kan tegenwoordig een id pasje namaken. 

Als je de persoon niet binnen laat krijg je op den duur  vanzelf een brief in de bus en kun je zelf regie voeren over de afspraak.

Dat lijkt me - als je het  niet vertrouwd - dan de beste oplossing. 


Dankjewel voor je reactie. Dat is goed te weten dat automatisch gaat.

 


In het verleden heb ik weleens zo'n kaart gedeeld op het forum maar dat was niet helemaal de bedoeling 😅

Wel wil ik Noordzee even corrigeren, aangezien de pas een X aantal jaar houdbaar is lopen de meeste collega's nog rond met het oude KPN logo op de pas. Dus het kan beide zijn.

 


Reageer