Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik compensatie aanvragen voor de mobiele storing die sinds 07-09 duurt?

  • 7 September 2024
  • 16 reacties
  • 154 keer bekeken

Beste sinds 28/08 ondervindt ik problemen met jullie netwerk. Vandaag 7/9 ondervindt ik nog steeds problemen ik leid hierdoor schade als bedrijf zijnde. Ik wordt totaal niet geholpen door jullie en wordt gezegd er wordt aan een oplossing gewerkt maar het kan wel tot 2 weken duren. 
- Internet werkt niet na behoren op de telefoon
- Gesprekken komen niet of worden meteen door gezet naar nummer niet ingebruik
- 4G verbinding valt weg zodra ik wil gaan bellen 
- Tijdens bellen valt spraak en geluid weg 

Door deze storing valt heel onze bedrijfsvoering uit. Graag zsm een oplossing wat dit kost elke dag klanten en leveranciers die ons niet kunnen bereiken en weer omdraaien en vervolgens weer een nieuwe afspraak maken en tevens extra transport kosten in rekening brengen. 

 

Ook hier een Iphone 11

 

Heb je eerder al gebeld en is er een ticket gemaakt? Dat is de route. 

Heb je een zakelijk contract bel dan 0800-0403.

Consument 0800-0402. 


Ja er is meerdere keren gebeld maar er moet specefiek een ticket aangemaakt worden ? 


Ja. Zodra het voor jouw is opgelost heb je recht op compensatie maar alleen voor vanaf het moment van het ticket. Dit is gedaan omdat niet iedereen op hetzelfde moment last kreeg van de storing. Soms pas weken later.


Het is gewoon dramatisch heel de bedrijfsvoering ligt stil op deze manier over 2 weken bellen ze n keer terug 


Het is gewoon dramatisch heel de bedrijfsvoering ligt stil op deze manier over 2 weken bellen ze n keer terug 

Neem dan gewoon zelf actie. En koop bijvoorbeeld een refurbished, of nieuwe, iPhone 13. Dan ben je weer online.


Bestel er meteen als kpn deze vergoed zou blijf je aan de gang 


Okee. Je bedrijfsvoering staat bij jou dus niet voorop. Erg Hollandsche instelling. Kan ik slecht tegen. Maar modder vooral door.

Heb je een zakelijk contract dan kom je via 0800-0403 volgens mij wel sneller in aanmerking voor een vervanging dan via een consumentencontract. Apple heeft voor zakelijk wel wat iPhones 13 beschikbaar gesteld. 

Mijn neef, een arme consument, heeft zelf onlangs een refurbished 13 gekocht. Werkt op kpn als een trein.

Dat Apple de iPhone 11 al zo'n 2 jaar problematisch heeft op het kpn netwerk vind ik wel een zwaktebod van dat merk. 


Mensen die Apple produkten kunnen kopen en gebruiken zijn in mijn opinie per definitie geen arme mensen @PeterG 😎😉


Ik kan je verzekeren dat mijn neef dat wel is, @JanD .  Ik kan je vooringenomen opmerking dan ook niet waarderen.
Hij had ooit een iPhone 6 (geloof ik) maar daar werkte 3 jaar geleden bijna niks meer op. Die oude iPhone ooit cadeau (om niets) gehad van zijn neef. Om z'n contacten en foto's te houden moest ie wel door met een iPhone. Deels door mijn moeder gesponsord toen. Maar die SE2020 had ook last van deze Apple problemen. En omdat ook het scherm craquelé was nu dus een refurbished 13. Want een nieuwe iPhone was niet te betalen voor hem. 

Oh ja, hij heeft een bloedhekel aan het merk. Maar ja, alles staat in de cloud bij meneer Apple, hè. En dan heb je geen vrije merkkeuze meer. Leuk hoor, (cr)apple. Eenmaal gehad hebben ze je in de klauwen.


Zie ook mijn emojis @PeterG , niet alles zo serieus oppakken


Als je zakelijk hierdoor schade oploopt, snap ik niet dat je nog geen ander toestel hebt aangeschaft. Die aanschaf is wisselgeld vergeleken met je schadepost zakelijk..


Ik kan je verzekeren dat mijn neef dat wel is, @JanD .  Ik kan je vooringenomen opmerking dan ook niet waarderen.
Hij had ooit een iPhone 6 (geloof ik) maar daar werkte 3 jaar geleden bijna niks meer op. Die oude iPhone ooit cadeau (om niets) gehad van zijn neef. Om z'n contacten en foto's te houden moest ie wel door met een iPhone. Deels door mijn moeder gesponsord toen. Maar die SE2020 had ook last van deze Apple problemen. En omdat ook het scherm craquelé was nu dus een refurbished 13. Want een nieuwe iPhone was niet te betalen voor hem. 

Oh ja, hij heeft een bloedhekel aan het merk. Maar ja, alles staat in de cloud bij meneer Apple, hè. En dan heb je geen vrije merkkeuze meer. Leuk hoor, (cr)apple. Eenmaal gehad hebben ze je in de klauwen.

Het is echt nonsens (of een chronisch gebrek aan kennis van Android) om te beweren dat je geen merkkeuze meer zou hebben, als je ooit een Apple telefoon hebt gehad @PeterG 

In plaats van proberen Apple te bashen door het uitkramen van onzin, zou je je eens wat moeten verdiepen in Android: 

https://www.android.com/intl/nl_nl/switch-to-android/

https://www.samsung.com/nl/samsung-and-you/hoe-zet-je-gegevens-over-van-ios-naar-android/?cid=nl_pd_affiliate_awin_none_launch_im-f2h24-b6q6_multi_none_hot&awc=8330_1725824425_5760a9f591ed06cb1453cd42a470776c

https://support.google.com/android/answer/13626960?hl=nl

Voor mijn werk heb ik een Android telefoon in bruikleen en er is geen enkel probleem om die met iOS te synchroniseren en andersom.

Mocht je je neef overigens een andere telefoon willen aanraden: ook Samsung heeft problemen met het kpn netwerk, terwijl die op andere netwerken geen problemen geven. Net als mijn iPhone 12: bij de conculega’s van Odido geen enkel probleem, terwijl er op het crappe kpn netwerk nauwelijks mee gebeld kan worden. 


Prima. Geen Probleem Berteman. Noem mij één ander merk wat werk met het platform van Apple. Dan hou ik op met domme opmerkingen. Die jij nu overigens wel zelf maakt. Ik blijf uiteraard wel netjes.


Prima. Geen Probleem Berteman. Noem mij één ander merk wat werk met het platform van Apple. Dan hou ik op met domme opmerkingen. Die jij nu overigens wel zelf maakt.

Je kan met Windows & Apple prima je data synchroniseren, zelfs je Apple key change werkt gesmeerd op windows!


Prima. Geen Probleem Berteman. Noem mij één ander merk wat werk met het platform van Apple. Dan hou ik op met domme opmerkingen. Die jij nu overigens wel zelf maakt. Ik blijf uiteraard wel netjes.

Als we het over domme opmerkingen gaan hebben, dan is deze wel het meest treffend:

Maar ja, alles staat in de cloud bij meneer Apple, hè. En dan heb je geen vrije merkkeuze meer. 
 


Hoi @Steve040 , welkom hier! Vervelend te horen dat je problemen ondervindt met het mobiele netwerk. Hiervoor is de cruciale vraag of er al een technische melding is aangemaakt. Als het probleem namelijk niet wordt opgelost met een aantal standaardstappen (herstarten, netwerkinstellingen herstellen, e.d.) dan is een technische melding de volgende stap. Deze kun je laten aanmaken via de telefonische klantenservice. Wel noem je zakelijk, als jij echt een (groot)zakelijk abonnement hebt, dan moet je bij 0800-0403 (gratis) zijn. Heb je een consumenten of kleinzakelijk abonnement, dan kun je bellen naar 0800-0402 (eveneens gratis). Als de melding eenmaal is aangemaakt kijkt de technische dienst ernaar. Alleen kan dit wel even duren. Je krijgt per sms bericht zodra jouw melding in behandeling is genomen.

Compensatie, waar van toepassing, wordt geregeld nadat het probleem is verholpen.

 

Verder lijkt het me goed dat we hier niet verdergaan met de discussie over de (on)mogelijkheden van switchen tussen Apple en Android. Dat voegt in dit geval niet zoveel toe.


Reageer