Skip to main content

Uw chat transcript van 9 december 2022

Digitale Assistent: Hoi! Je chat met de digitale assistent van KPN. Digitale Assistent: Waar kan ik je mee helpen?
Ik: Ik heb de eindfactuur gekregen voor mn mobiel abonnement. Ik kan deze factuur alleen inzien op mijn KPN. Maar ik heb geen MijnKPN meer. Digitale Assistent: Bedoelde je dat je hebt opgezegd maar nog een factuur ontvangt?
Ik: Nee, ik bedoel iets anders
Digitale Assistent: Ah, dan begreep ik je niet goed. Kun je jouw vraag anders stellen?
Ik: Ik heb wel een factuur ontvangen maar kan deze niet meer inzien Digitale Assistent: Factuur bekijken? Je vindt facturen van maximaal 20 maanden geleden in de MijnKPN app. Log gemakkelijk in. En je komt gelijk op de goede plek uit.
Ik: Nee, ik heb geen mobiel abonnement meer en kan dus de factuur niet inzien
Digitale Assistent: Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als je op een knop hieronder klikt, kan ik je verder helpen. Factuur bekijken? Je vindt facturen van maximaal 20 maanden geleden in de MijnKPN app. Log gemakkelijk in. En je komt gelijk op de goede plek uit.
Ik: Ik heb geen MijnKPN
Digitale Assistent: Dat is niet erg! Heb je zo geregeld.
Ik: Nee, kan niet want ik heb geen mobielnummer meer van KPN
Digitale Assistent: Sorry, ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als je op een knop hieronder klikt, kan ik je verder helpen. Dat is niet erg! Heb je zo geregeld.
Ik: Stop maar stomme computer, je begrijpt er niks van
Digitale Assistent: Sorry, ik heb je niet goed begrepen.
Digitale Assistent: Bedoelde je iets anders? Stel dan je vraag opnieuw in andere woorden. Misschien begrijp ik je dan beter. Als je wilt dat een medewerker je verder helpt, klik dan op de knop hieronder.
Ik: Ik wil een medewerker spreken
Digitale Assistent: Bel ons hiervoor op 0800-0402. Spreek je vraag in en

Uw chat transcript van 9 december 2022 (vervolgd)

dan helpen we je verder!Helaas kan ik je niet doorverbinden naar een collega op chat.
undefined: Bedankt dat je contact hebt opgenomen met onze klantenservice.

Hallo @Cis Van de Kerkhof ,

Interessante conversatie met zo'n chatrobot. 😪😰

Zoals je al gemerkt hebt, schiet jij er niets mee op. 

 

De snelste manier voor jou is om hiervoor toch te bellen met 0800-0402, spreek in "Collections" en blijf aan de lijn.   

Een alternatief is om langs te gaan bij een KPN-winkel. Twitter en Facebook zijn ook nog mogelijkheden. 


Hallo @Cis Van de Kerkhof ,

Interessante conversatie met zo'n chatrobot. 😪😰

Zoals je al gemerkt hebt, schiet jij er niets mee op. 

 

De snelste manier voor jou is om hiervoor toch te bellen met 0800-0402, spreek in "Collections" en blijf aan de lijn.   

Een alternatief is om langs te gaan bij een KPN-winkel. Twitter en Facebook zijn ook nog mogelijkheden. 

Snap ik, maar ik wilde de problemen met schatrobots aankaarten. KPN zou ook een andere digitale mogelijkheid zoals mail moeten aanbieden. Ik wil niet bellen en 20 minuten in de wacht staan om vervolgens een callcenter aan de lijn te krijgen die ook het antwoord niet weet. En naar een winkel gaan vind ik geen klantvriendelijke optie.


Tsjaa, heel herkenbaar wat je schrijft. De wachttijden zijn de laatste tijd regelmatig ook wel langer dan twintig minuten. Ook KPN heeft grote moeite om voldoende personeel te vinden. Vanwege deze reden is de chat per 1 juli 2022 juist afgeschaft. Want de chat en ook e-mail zijn tijdrovende contactmogelijkheden. Telefoon is de meest effectieve manier voor dit soort zakelijke contacten.

Zelf ga ik ook zeker geen contact aan met een digitale chatrobot.    

Tot slot nog een advies : Bel morgenochtend meteen om 8.00. Moet je eens opletten hoe snel je dan geholpen wordt. 


Tsjaa, heel herkenbaar wat je schrijft. De wachttijden zijn de laatste tijd regelmatig ook wel langer dan twintig minuten. Ook KPN heeft grote moeite om voldoende personeel te vinden. Vanwege deze reden is de chat per 1 juli 2022 juist afgeschaft. Want de chat en ook e-mail zijn tijdrovende contactmogelijkheden. Telefoon is de meest effectieve manier voor dit soort zakelijke contacten.

Zelf ga ik ook zeker geen contact aan met een digitale chatrobot.    

Tot slot nog een advies : Bel morgenochtend meteen om 8.00. Moet je eens opletten hoe snel je dan geholpen wordt. 

Inderdaad de meest effectieve manier voor KPN maar niet voor de klant


Goedemorgen @Cis Van de Kerkhof en welkom hier op ons forum!

De chatbot had zo te zien niet zijn beste dag….Heb je inmiddels contact gehad met 0402 omtrent je slotfactuur? Anders kan ik deze ook voor je achterhalen en je via de mail toesturen. Mocht dit nog nodig zijn, laat me dit dan vooral weten.


Ik heb geen contact gehad, want ik wil niet bellen.

En aangezien het om een creditfactuur van slechts ca 4 euro gaat vind ik het allemaal prima.

Maar het ging mij vooral om een “fout” in de berichtgeving aan de kaak te stellen en de onmacht om daadwerkelijk met iemand via het net te kunnen communiceren.

Een chatbot helpt daar niet bij. 

En het feit dat communicatie met medewerkers via chat is afgeschaft vanwege het feit dat dit teveel tijd kost is ook onzin: deze manier van communiceren met mij heeft meer tijd gekost dan via een chat met levende medewerker.


Ik heb geen contact gehad, want ik wil niet bellen.

En aangezien het om een creditfactuur van slechts ca 4 euro gaat vind ik het allemaal prima.

Maar het ging mij vooral om een “fout” in de berichtgeving aan de kaak te stellen en de onmacht om daadwerkelijk met iemand via het net te kunnen communiceren.

Een chatbot helpt daar niet bij. 

En het feit dat communicatie met medewerkers via chat is afgeschaft vanwege het feit dat dit teveel tijd kost is ook onzin: deze manier van communiceren met mij heeft meer tijd gekost dan via een chat met levende medewerker.

In ieder geval bedankt voor deze terugkoppeling @Cis Van de Kerkhof. Ik zal je feedback intern doorzetten!


 

En het feit dat communicatie met medewerkers via chat is afgeschaft vanwege het feit dat dit teveel tijd kost is ook onzin: deze manier van communiceren met mij heeft meer tijd gekost dan via een chat met levende medewerker.

Het gaat er niet om dat het jou meer tijd kost @Cis Van de Kerkhof .

De reden voor het afschaffen van de chat is dat het veel tijd vergt van de KPN-medewerkers. Het afhandelen van een vraag via de chat kost aanzienlijk meer tijd dan aks die vraag via de telefoon gesteld zou worden. Dus voor KPN is het voordeliger om klanten te helpen via de telefoon. Dat gaat het snelst en is het meest effectief. 


 

En het feit dat communicatie met medewerkers via chat is afgeschaft vanwege het feit dat dit teveel tijd kost is ook onzin: deze manier van communiceren met mij heeft meer tijd gekost dan via een chat met levende medewerker.

Het gaat er niet om dat het jou meer tijd kost @Cis Van de Kerkhof .

De reden voor het afschaffen van de chat is dat het veel tijd vergt van de KPN-medewerkers. Het afhandelen van een vraag via de chat kost aanzienlijk meer tijd dan aks die vraag via de telefoon gesteld zou worden. Dus voor KPN is het voordeliger om klanten te helpen via de telefoon. Dat gaat het snelst en is het meest effectief. 

Het ging er ook niet over dat het mij meer tijd heeft gekost. Deze hele discussie heeft duidelijk KPN veel meer tijd gekost dan een directe reactie via mail of life-chat.