Skip to main content

Hallo allen,

 

Wij naderen de pensioen leeftijd en willen een aantal maanden gaan reizen. Ik heb nu een vast abonnement KPN incl. TV. Ik wil graag de kosten drukken gedurende de afwezigheid aangezien we dan de KPN voorzieningen nagenoeg niet gebruiken (nagenoeg geen internet en geen TV). Kan ik bijvoorbeeld nog een 10MB abo afsluiten  (ipv 100 Mb zoals nu) zodat mijn netwerk wel benaderbaar blijft. Gebruik een domotica systeem dat wel gemonitord moet worden dat heeft niet zoveel bandbreedte nodig. Of zit er niets anders op dan opzeggen en een 4G alternatief neer te zetten?

 

Suggesties?

Hoor graag.

Wat een spannende avontuurlijke reis.

4G is over het algemeen duurder dan vast internet. 

Het ligt eraan welk abonnement je nu hebt.

Bij Alles in één valt er weinig te veranderen. Behalve dan naar het nieuwe abonnement. Dat is met alleen 100 Mb/s internet à € 42,50 per maand het minimum. Lager dan 100 Mb/s kan niet meer. Nota Bene: voorheen was er 50 Mb/s voor de prijs van … € 47,50.

Als je weer thuis bent kun je KPN TV à € 12,50 toevoegen.

Heb je “internet+tv”, Hussel of Propositie 2023 met TV+ dan kun je de opties eruit halen die je niet gebruikt. En internet op zijn laagst.

Internet+TV uitgegeven 2017 - 2019
Hussel uitgegeven 2019 - januari 2023
Propositie 2023 (met TV+) uitgegeven vanaf 23 januari 2023 tot heden.


Hallo @AapjeNooitgedac, wat een mooi vooruitzicht. Als je wel een internetverbinding in stand wil houden kun je het abonnement downgraden naar de goedkoopste internet only variant. Dat is dan de 100mbit variant voor €42,50 per maand. Goedkoper qua internet only is er niet bij KPN.
TV kun je altijd bij terugkomst van het reizen weer aanzetten. 


Er zit kennelijk wat ‘ruis’ in de communicatie ;-)

Als ik, in ‘Mijn KPN’ mijn internetsnelheid naar 50 Mbit Up/Down zet en alle TV/extra opties uit kom ik nog steeds op Euro: 48,60 uit ipv 42,50.. Enig idee waar die afwijking door ontstaat?


Er zit kennelijk wat ‘ruis’ in de communicatie ;-)

Als ik, in ‘Mijn KPN’ mijn internetsnelheid naar 50 Mbit Up/Down zet en alle TV/extra opties uit kom ik nog steeds op Euro: 48,60 uit ipv 42,50.. Enig idee waar die afwijking door ontstaat?

Dat komt omdat u waarschijnlijk een oud abonnement heeft waar al meerdere jaren inflatiecorrectie overheen gegaan is.

Laat uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan betaalt u € 42,50. 


Reageer