Skip to main content

Ik ben curator  en ik heb op 7-12-2023 een wijzingen van een abonnement afgesloten maar die wil ik terugdraaien. Ik kom er telefonisch niet uit met KPN. Ze zeggen dat ik dat via dit forum moet aanvragen? 

Groet,

Admin: persoonsgegevens verwijderd uit openbare post

Volgens mij zijn wijzigingen per maand aanpasbaar, dan zou 7 Januari de eerst mogelijke dag zijn.

 


 Ik ben hier naar toe verwezen omdat ik via deze site de wijziging kon annuleren . Hoe vriendelijk bedoeld ook, ik heb niks aan reacties van medeforum gebruikers. 

Mijn zus zou een nieuwe KPN box krijgen maar daar kan ze niet mee omgaan. Ik wil de hele bestelling annuleren en haar oude abonnement behouden 

Ik heb 14 dagen de tijd om mijn bestelling te herroepen. Daar gaat het om


Ai, ze is naar het nieuwe abonnement gegaan. Ook al ben ik niet van kpn, maar ik kan zeggen dat dan terug naar het oude abonnement niet meer mogelijk is. Alleen opzeggen binnen de 14 dagen bedenktijd. Want het oude abonnement is nu beëindigd en die worden niet meer uitgegeven. 

Ik zal deze situatie echter vast voorleggen bij de kpn moderators. De wachttijd is namelijk 3 dagen en dan zijn ze er vast van op de hoogte.

NB Budget Thuis heeft nog wel het oude type, de Arris VIP2952.


Ik heb nu iemand van contracten aan de telefoon gehad en als het goed is wordt het toch terug gedraaid nu…. Ik hoop het maar. 


Ik ben curator  en ik heb op 7-12-2023 een wijzingen van een abonnement afgesloten maar die wil ik terugdraaien. Ik kom er telefonisch niet uit met KPN. Ze zeggen dat ik dat via dit forum moet aanvragen? 

Groet,

Admin: persoonsgegevens verwijderd uit openbare post

Off topic, maar van een curator verwacht toch een beetje minder impuls aankopen.


Je vermeldt: Ik heb nu iemand van contracten aan de telefoon gehad en als het goed is wordt het toch terug gedraaid nu…. Ik hoop het maar

Dat zou in deze situatie heel goed zijn als ze dat doen.

En als terugdraaien niet lukt dan tenminste ook (...) een oud type ontvanger sturen.

We wait and see.


Ik ben curator  en ik heb op 7-12-2023 een wijzingen van een abonnement afgesloten maar die wil ik terugdraaien. Ik kom er telefonisch niet uit met KPN. Ze zeggen dat ik dat via dit forum moet aanvragen? 

Groet,

Admin: persoonsgegevens verwijderd uit openbare post

Off topic, maar van een curator verwacht toch een beetje minder impuls aankopen.


Slaat nergens op… De zus van de curator kan niet overweg met de nwe TV box. Lijkt mij geen impuls aankoop…


Ai, ze is naar het nieuwe abonnement gegaan. Ook al ben ik niet van kpn, maar ik kan zeggen dat dan terug naar het oude abonnement niet meer mogelijk is. Alleen opzeggen binnen de 14 dagen bedenktijd. Want het oude abonnement is nu beëindigd en die worden niet meer uitgegeven. 

Ik heb me hier altijd tegen verzet en ik vind het ook een absoluut belachelijke situatie dat het niet mogelijk is om binnen de bedenktermijn het contract te annuleren en daarbij terug te keren naar het oude abonnement. Daarnaast vind ik sowieso dat er een mixed abonnementsvorm zou moeten komen waarbij, naast een TV+ Box, ook een "oude" TV ontvanger gecontracteerd kan worden.

 

De vraag is nu of "wijzigingen terugdraaien" formeel (juridisch) curator is van de abonnee want als dat niet zo is, dan is die overeenkomst niet rechtsgeldig aangezien de algemene voorwaarden zeggen dat alleen de contractant wijzigingen mag aanbrengen in een lopend contract. Het oude contract had in die situatie dan ook nooit opgezegd mogen worden.

 

Ik hoop oprecht dat KPN hier heel serieus naar gaat kijken en ervoor gaat zorgen dat deze overgang naar TV+ teruggedraaid gaat worden.


Ik ben curator  en ik heb op 7-12-2023 een wijzingen van een abonnement afgesloten maar die wil ik terugdraaien. Ik kom er telefonisch niet uit met KPN. Ze zeggen dat ik dat via dit forum moet aanvragen? 

Groet,

Admin: persoonsgegevens verwijderd uit openbare post

Off topic, maar van een curator verwacht toch een beetje minder impuls aankopen.

Dit gaat niet om een inpuls aankoop.  Ik heb haar abonnement verlengd waardoor ik ene korting kon krijgen. Dat doe ik elk jaar na contract afloop.  De medewerker heeft me niet verteld dat er dit jaar een hele andere bediening bij hoort. Waar mijn zus niet mee om kan gaan. Hun fout lijkt me. Slechte informatie verstrekking. 


Ai, ze is naar het nieuwe abonnement gegaan. Ook al ben ik niet van kpn, maar ik kan zeggen dat dan terug naar het oude abonnement niet meer mogelijk is. Alleen opzeggen binnen de 14 dagen bedenktijd. Want het oude abonnement is nu beëindigd en die worden niet meer uitgegeven. 

Ik heb me hier altijd tegen verzet en ik vind het ook een absoluut belachelijke situatie dat het niet mogelijk is om binnen de bedenktermijn het contract te annuleren en daarbij terug te keren naar het oude abonnement. Daarnaast vind ik sowieso dat er een mixed abonnementsvorm zou moeten komen waarbij, naast een TV+ Box, ook een "oude" TV ontvanger gecontracteerd kan worden.

 

De vraag is nu of "wijzigingen terugdraaien" formeel (juridisch) curator is van de abonnee want als dat niet zo is, dan is die overeenkomst niet rechtsgeldig aangezien de algemene voorwaarden zeggen dat alleen de contractant wijzigingen mag aanbrengen in een lopend contract. Het oude contract had in die situatie dan ook nooit opgezegd mogen worden.

 

Ik hoop oprecht dat KPN hier heel serieus naar gaat kijken en ervoor gaat zorgen dat deze overgang naar TV+ teruggedraaid gaat worden.

Ja ik ben formeel juridisch curator. 


Goedemiddag @wijziging terugdraaien!
 

Ze zeggen dat ik dat via dit forum moet aanvragen? 

Helaas heb je hier een fout advies gekregen, @wijziging terugdraaien: wijzigingen van abonnementen gaan via onze telefonische klantenservice, het forum is hier geen geschikte plek voor. 

Als je van mening bent dat er onjuiste en/of onvolledige informatie verstrekt is, dan is onze telefonische klantenservice toch de juiste plek om dit aan te geven en in gesprek te gaan. Kom je er niet uit, dan kan er in het uiterste geval een klacht gemeld worden. In dat geval kijkt onze afdeling Klantenreacties mee en kijkt wat er mogelijk is binnen ons beleid. 

Mijn advies is om er nogmaals achteraan te bellen, ons telefoonnummer is 0800 0402.
Je kunt ook online een annulering van de bestelling doorgeven. Je wordt dan teruggebeld om de annulering in orde te maken.

Onjuist advies is niet de bedoeling en heb ik verwijderd.


Je kunt ook online een annulering van de bestelling doorgeven. Je wordt dan teruggebeld om de annulering in orde te maken.

Dus jullie zijn liever een klant kwijt dan dat je die klant helpt bij een (eenvoudig) probleempje.

Helaas staan jullie juridisch gezien in je recht door binnen de bedenktermijn alleen het kostenloos annuleren van de overeenkomst aan te bieden maar ik vind het persoonlijk niet echt getuigen van klantvriendelijkheid om daarbij niet aan te bieden terug te keren naar de voorgaande overeenkomst.


Ik ben curator  en ik heb op 7-12-2023 een wijzingen van een abonnement afgesloten maar die wil ik terugdraaien. Ik kom er telefonisch niet uit met KPN. Ze zeggen dat ik dat via dit forum moet aanvragen? 

Groet,

Admin: persoonsgegevens verwijderd uit openbare post

Off topic, maar van een curator verwacht toch een beetje minder impuls aankopen.


Slaat nergens op… De zus van de curator kan niet overweg met de nwe TV box. Lijkt mij geen impuls aankoop…

De aaanvraag is gisteren gedaan, en nog voordat hij binnen is zijn er de twijfels en de wens om te annuleren. Dat is
in mijn beleving een impulsaankoop. Die ook wel eens heb natuurlijk,


Ik ben curator  en ik heb op 7-12-2023 een wijzingen van een abonnement afgesloten maar die wil ik terugdraaien. Ik kom er telefonisch niet uit met KPN. Ze zeggen dat ik dat via dit forum moet aanvragen? 

Groet,

Admin: persoonsgegevens verwijderd uit openbare post

Off topic, maar van een curator verwacht toch een beetje minder impuls aankopen.


Slaat nergens op… De zus van de curator kan niet overweg met de nwe TV box. Lijkt mij geen impuls aankoop…

De aaanvraag is gisteren gedaan, en nog voordat hij binnen is zijn er de twijfels en de wens om te annuleren. Dat is
in mijn beleving een impulsaankoop. Die ook wel eens heb natuurlijk,

Zo zou je het kunnen noemen. Behalve als je de hele context kent. Na afsluiten van de nieuwe overeenkomst kreeg ik pas bericht dat er een nieuwe tv box aan vast zat met een hele andere bediening van de tv. Dat wist ik niet bij aankoop. Ik heb vaker abonnementen op deze manier verlegd en dit ging tot nu toe met behoud van dezelfde apparatuur. Maar ik weet wel dat mijn zus niet met veranderingen om kan gaan en deze niet zal kunnen bedienen. Het zal haar hee veel stress bezorgen en ze zal haar zelfstandigheid in de tv bediening kwijt raken. Ik heb genoeg gezien op de website van KpN over deze nieuwe vorm van tv kijken om te weten dat mijn zus dit niet kan.  Was mij meteen verteld dat dit de verandering was dan zou ik de aankoop niet hebben gedaan. Dus NEE dit is geen impuls aankoop. Dit was onvolledige voorlichting bij aankoop. Ik hoop dat u nu ophoudt me ergens van te beschuldigen terwijl u de situatie niet kent. 


Bij deze excuses. Ik kende inderdaad maar een deel van het verhaal, en vulde de rest zelf in.

Sorry.

Tot slot: @wijziging terugdraaien : bedankt voor de duidelijke, en toch ook vriendelijke manier waarop je me duidelijk maakt dat ik het fout had.


Je kunt ook online een annulering van de bestelling doorgeven. Je wordt dan teruggebeld om de annulering in orde te maken.

Dus jullie zijn liever een klant kwijt dan dat je die klant helpt bij een (eenvoudig) probleempje.

Helaas staan jullie juridisch gezien in je recht door binnen de bedenktermijn alleen het kostenloos annuleren van de overeenkomst aan te bieden maar ik vind het persoonlijk niet echt getuigen van klantvriendelijkheid om daarbij niet aan te bieden terug te keren naar de voorgaande overeenkomst.

Ik heb nogmaals contact gehad met de afdeling contracten en het lijkt er op dat het nu echt geregeld is: dat KPN het  bij uitzondering toestaat dat mijn zus haar oude apparatuur blijft gebruiken. Ik kan de nieuwe apparatuur terugsturen en de oude verbinding blijft in stand. Na vele telefoontjes is dit dan toch een mooi resultaat. 


Fijn dat het gelukt is ..


Inmiddels is ‘wijziging terugdraaien’ uitgeschreven uit het forum. Case closed.🔒 en afgehamerd.🔨