Skip to main content

Hoi,

Ik zit in India en heb een factuur van KPN gekregen met data roaming kosten. 60 euro voor 24 MB in India. Ik heb een eSIM van kon en heb deze bij vertrek in de vliegtuig uitgezet en mijn Indiase sim bij aankomst geactiveerd. Mobiel data stond uit, en ik heb ook op de Airport wifi geconnect.

Toch nog is er op een of ander manier 24 MB door KPN verbruikt.

Nogmaals, De eSIM stond uit. Hoe is dit mogelijk en wat kan ik hieraan doen, ik heb alles gedaan om dit te voorkomen en toch zit ik nu met een zuur gevoel.

Sowieso zo snel mogelijk een sms met BESCHERMING AAN  naar 1266 sturen. Hiermee voorkom je kosten als je buiten de eu bent. Op de één of andere manier heeft een Indiase provider toch contact gehad met jouw telefoon en daarom een rekening gestuurd naar kpn. Hier vind je meer over roaming in het buitenland. 

Hoi @Asdfgasdfg, welkom op onze community! Ik vrees dat je toestel toch verbinding gemaakt heeft met het lokale netwerk. e-sim uitzetten zou dit moeten voorkomen maar dat lijkt niet altijd 100% te werken. Zoals Joep al wel noemt kun met de sms code voorkomen dat er onverwachte kosten zullen zijn. Ook als je een actieve buitenlandbundel hebt staat deze bescherming automatisch aan. 

Ik hoop dat je desondanks dit alles toch een goede reis hebt!

Reageer