Skip to main content

Ik heb zojuist een nogal betweterige en onbeschofte medewerker van 08000402 gesproken over het opzeggen van mijn internet en televisie aansluiting.

Ik zit aan een contract vast dat nog loopt tot mei 2026. Ik kan niet zomaar opzeggen volgens deze nogal betweterige medewerker, dit is het protocol heb ik 18x gehoord.

Ik vertrek naar het buitenland en wil en kan geen gebruik meer maken van jullie diensten. 

Maximaal 5 dagen voor de definitieve vertrekdatum kan ik bij de gemeente een bewijs van uitschrijving krijgen, dat gaat helaas niet eerder, zijn de regels van de overheid.

Dit bewijs van uitschrijving moeten jullie hebben zodat het contract kan worden ontbonden, gaan jullie hier niet mee akkoord moet ik ruim 1800 euro afkoop kosten betalen.

Wat is dit voor iets belachelijks? Ik heb alle reden om het contract in Nederland te beëindigen als ik hier niet meer woon en geen gebruik maak van jullie diensten.

Daarnaast is het uiterst vreemd dat ik een zogenaamde misleidende korting van 5 euro heb gekregen op mijn abonnement om vervolgens na 20 jaar 5 euro extra te gaan berekenen voor een 3e tv ontvanger.

Ik zit dus nu 2 jaar aan een duur contract vast en de korting wordt op een valse manier van mij afgepakt, zo zie ik dat

Vreemde en vooral misleidende manier van klanten binding.

Ik hoor graag een reactie 

Heel raar. Bij emigratie moet je je vaste abonnement gewoon tussentijds kunnen opzeggen. Wat de persoon aan de telefoon zegt klopt niet volgens mij. 

Er is inderdaad wel bewijs van uitschrijven nodig.

Alle informatie en het doorgeven van je emigratie via http://kpn.com/emigreren.

Hallo @Marleen02 

Je kan het gelukkig ook online doorgeven, zie de pagina https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren

Het hoeft niet perse een bewijs van uitschrijving te zijn, als je een arbeidscontract of verklaring van een studie instelling in het buitenland hebt dan kan je dat ook als bewijs opsturen:

Ik ga emigreren. Wat moet ik doen?

Je verhuist naar het buitenland. Spannend! Je contract eindigt op de datum waarop je emigreert. We brengen geen kosten in rekening voor de rest van je contractperiode. De kosten van je abonnement worden terugbetaald.

Als je een toestelkrediet hebt, dan moet je dit eerst aflossen. Daarna zetten wij je mobiele abonnement stop.

We hebben het volgende nodig:

• Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland

• Je klantnummer

• Je contactgegevens

• Geef aan welk mobiele nummer je eventueel wilt behouden door je abonnement om te laten zetten naar prepaid. Vul het online formulier in en voeg deze gegevens toe.

Oké, bedankt voor dit heldere antwoord wat de medewerker van 0800 0402 niet wist.

En mijn opmerking over de korting van het contract wat daarna weer wordt afgepakt via een 3e tv ontvanger die ik al 20 jaar in bezit heb?

Die tv ontvanger kan nog geen 20 jaar in bezit zijn.

Sinds een maand of 2-3 brengt kpn ook voor (illegaal) gekochte ontvangers ook € 5 per maand. 

Kpn werkt sinds jaar en dag met verhuur. Dus elders gekocht, meestal Marktplaats, wordt ook automatisch huur nu. 

Het is geen illegaal aangekocht kastje, ik heb 3 kastjes van KPN ontvangen, ik heb er nooit voor betaald en ineens moet ik 5 euro extra gaan betalen voor kastje nr 3.

En op zich is dat niet erg, wat ik wel raar vind is dat ik 5 euro korting heb gekregen op mijn contract wat onderaan de streep wegvalt omdat ik ineens voor kastje nr 3 moet gaan betalen. Maar dus wel aan een contract vast zit van 2 jaar. Ik noem dat misleidend

Het is geen illegaal aangekocht kastje, ik heb 3 kastjes van KPN ontvangen, ik heb er nooit voor betaald en ineens moet ik 5 euro extra gaan betalen voor kastje nr 3.

En op zich is dat niet erg, wat ik wel raar vind is dat ik 5 euro korting heb gekregen op mijn contract wat onderaan de streep wegvalt omdat ik ineens voor kastje nr 3 moet gaan betalen. Maar dus wel aan een contract vast zit van 2 jaar. Ik noem dat misleidend

Je hebt blijkbaar ooit een abonnement genomen met 2 TV ontvangers en KPN heeft per ongeluk 1 TV ontvanger teveel verstuurd, die had je dus terug moeten sturen in plaats van hem te gebruiken.

Nu heb je jaren gratis kunnen kijken op die derde TV ontvanger terwijl je had moeten weten dat je daar geen recht op had, een beetje flauw om dan over misleiding te beginnen als het sinds kort wel in rekening wordt gebracht, wees blij dat ze niet met terugwerkende kracht de afgelopen jaren in rekening brengen.

Maar door de emigratie loopt het nu toch geen 2 jaar meer?

Dat het derde huur kastje niet in rekening is gebracht moet een fout zijn.

En zonder de korting zou je nu ook met 3 ontvangers 5 euro meer kwijt zijn lijkt mij.

Je hebt blijkbaar ooit een abonnement genomen met 2 TV ontvangers en KPN heeft per ongeluk 1 TV ontvanger teveel verstuurd, die had je dus terug moeten sturen in plaats van hem te gebruiken.

Nu heb je jaren gratis kunnen kijken op die derde TV ontvanger terwijl je had moeten weten dat je daar geen recht op had, een beetje flauw om dan over misleiding te beginnen als het sinds kort wel in rekening wordt gebracht, wees blij dat ze niet met terugwerkende kracht de afgelopen jaren in rekening brengen.

Ik heb nooit gevraagd om 3 tv kastjes, die heb ik van de kpn ontvangen, ik heb dus ook nooit kunnen weten dat ik daar geen recht op had.

Ik vind het niet flauw om over misleiding te beginnen, dat is een feit.

Het is wel heel "toevallig" dat Kpn er na 20 jaar achter kom dat ik 3 tv kastjes heb ipv schijnbaar 2 en nu ineens voor tv kastje nr 3 moet betalen.

Maar goed lang verhaal kort, ik ben blij dat ik straks van KPN af ben, te duur, slechte klantenservice met weinig kennis van zaken.

In het land waar ik naar toe verhuis betaal ik 15 euro (pmnd) voor internet en tv (2 kastjes) ipv 95 euro hier🙃 

Bedankt voor jullie antwoorden

Maar door de emigratie loopt het nu toch geen 2 jaar meer?

Dat het derde huur kastje niet in rekening is gebracht moet een fout zijn.

En zonder de korting zou je nu ook met 3 ontvangers 5 euro meer kwijt zijn lijkt mij.

Volgens de "deskundige" bij dat 0800 nr kan ik alleen mijn contract afkopen a 1800 euro.. 

En idd het zal een fout zijn geweest dat ik 3 tv kastjes toen heb ontvangen, maar dat is niet mijn probleem.

En dan vind ik het flauw om na al die tijd (20 jaar met af en toe een vervanging) voor kastje nr 3 te moeten gaan betalen. Daar hadden ze mij toen al op moeten attenderen.

Ik denk als ik dit ga aankaarten bij de geschillencommissie ik gelijk ga krijgen, is misschien ook nog een idee😉

Zonder de korting had ik nog meer moeten betalen idd, dus de zogenaamde blijven loont korting slaat in mijn geval nergens op

Maar KPN TV bestaat nog geen 20 jaar. Het is gestart eind 2010. Pas sinds 2014 zijn er op koper meer dan 2 kastjes mogelijk. 

Een zeer klein deel van de klanten had sinds 2012 al glasvezel. 

De kastjes uitgegeven tot 2014, Motorola, werken nu ook niet meer.

Op de factuur en in MijnKPN staat hoeveel ontvangers in je abonnement zitten. Dus ja, dat had je kunnen weten. 

Je bent niet de enige die niet het juiste aantal toegestuurd kreeg. Maar alleen met te weinig is men geneigd te klagen. 

En als je voor 2 wilt blijven betalen dan haal je er alsnog één uit je abonnement. Via de smart-tv app mag je 2 tv's zonder extra kosten gebruiken. De kastjes hebben voordelen dus die kosten wel maandelijks. 

Reageer