Skip to main content

Mijn mobiele telefoon (niet van de KPN maar direct gekocht jaren geleden) is kapot. Het toestel wil niet eens meer opstarten. Ik heb geen verplichtingen meer aan de KPN contractueel en… ik ben in het buitenland zonder vaste woon- of verblijfplaats. 

 

Online opgezegd, per chat geprobeerd en een brief gestuurd en KPN schrijft nog steeds maandelijks af.

Mijn builtenlandse telefoonnummer wordt niet geaccepteerd door de KPN en er is geen mogelijkheid om via email contact op te nemen. 

 

Wat nu?

Hallo @Anja586 ,

Je kunt jouw abonnement opzeggen via de KPN klantenservice. Ze zijn vanuit het buitenland bereikbaar op +31 6 12001200. Doordeweeks tussen 8.00 en 18.00. Op zaterdag tot 17.00. (Nederlandse tijden)


Hallo Noordzee,

 

Is dit een gratis nummer? Dit klinkt misschien heel naar, maar ik ben het een beetje zat geld te betalen aan en/of voor KPN.  Bellen naar Nederland kost 2 US Dollar per minuut. Gelet op de klantvriendelijkheid en bereikbaarheid van een medewerker, ben ik bang dat dit een dure grap is. 

 

De KPN maakt het onmogelijk om bij verblijf in het buitenland je contract op te zeggen. Geen reactie op brief, geen reactie op chat, geen reactie op online opzeggen. En geen email contact en geen mogelijkheid om een alternatief (buitenlands nummer op te geven). 

 

Waarschijnlijk is dit de enige mogelijkheid en ik ben je zeer dankbaar voor je reactie, tijd en hulp. Maar ik ga eerst even advies inwinnen bij een advocaat. Een advocaat die wel email heeft (en Zoom, Discord etc, etc etc) en ga zeker een klacht indienen. Ik ben het zat. 

 

Dank je wel nogmaals voor je reactie. 


Graag gedaan @Anja586 ,

Je kunt niet via het forum een abonnement opzeggen. En bellen naar dat nummer +31 6 12001200 kost ongetwijfeld (veel) geld vanuit het buitenland. Daar kan KPN ook verder niets aan veranderen. 

Ik geef je nog twee andere contactmogelijkheden : Facebook en Twitter. Bij allebei kun je privé-berichten versturen aan de KPN Webcare.


Van uit het buitenland kan je niet gratis bellen. Geen enkele provider gaat dié kosten op zich nemen (afdracht aan buitenlandse provider via welke je verbonden bent).

Bij kpn kan je alleen telefonisch opzeggen. Kan écht niet anders. Dit in verband met verificaties.

Overigens zou de belkosten van uit USA 1 euro per minuut moeten zijn. (bron: kpn.com/buitenland) De dollar staat toch niet dusdanig dat dat 2 dollar is?

Het kwam in het verleden (te) vaak voor dat iemand via e-mail het abonnement van een ander opzegde. Bijvoorbeeld een gefrustreerde ex enzo.


Van uit het buitenland kan je niet gratis bellen. Geen enkele provider gaat dié kosten op zich nemen (afdracht aan buitenlandse provider via welke je verbonden bent).

Bij kpn kan je alleen telefonisch opzeggen. Kan écht niet anders. Dit in verband met verificaties.

Het kwam in het verleden (te) vaak voor dat iemand via e-mail het abonnement van een ander opzegde. Bijvoorbeeld een gefrustreerde ex enzo.

 

Snap ik. Maar met Zoom, Discord etc etc heb je voice en camera. En verificatie als ik een buitenlands nummer gebruik? Hoe gaat dit dan? Want alles bij KPN is gekoppeld aan je telefoonnummer begrijp ik. En dat nummer is in mijn geval gekoppeld aan een onbruikbare telefoon dus hoe gaat verficatie met een buitenlandse telefoon?

 

Dank je wel voor je tijd en reactie. Ik ben erg dankbaar voor de hulp.


 En dat nummer is in mijn geval gekoppeld aan een onbruikbare telefoon

En als je de kpn simkaart even in een werkende telefoon stopt?

Of heb je zo'n onhandige e-sim?


 

 

 En dat nummer is in mijn geval gekoppeld aan een onbruikbare telefoon dus hoe gaat verficatie met een buitenlandse telefoon?

 

Dank je wel voor je tijd en reactie. Ik ben erg dankbaar voor de hulp.

Je kunt altijd even jouw KPN-simkaart in een andere telefoon stoppen. En dan daarmee bellen. 


ik heb een galaxy S5. Geen idee of dat werkt?


ik heb een galaxy S5. Geen idee of dat werkt?

Gewoon proberen. 


Nee gaat niet lukken. Een paar gasten hier in het internet cafe gevraagd en ze begonnen hard te lachen toen ik de sim kaart liet zien. Museum stuk was de aardigste reactie lol


Welk formaat heeft die simkaart dan nog?

Standaard (1), mini (2) of micro (3) (die laatste zal dan wel niet).

Hopelijk ga je nog een geschikte telefoon vinden want het kpn nummer kan inderdaad alleen met een Nederlands nummer (andere NL provider kan ook) gebeld worden.

Kaartje niet kwijtraken.

En… als je schriftelijk wilt opzeggen dan ….. wordt je van uit kpn alsnog gebeld. En dat doen ze dan … euh, op je huidige kpn nummer. In verband met de verificatie.

Via de website opzeggen, maar dat is met terugbellen van uit kpn afdeling opzegging.

Het blijft dus een catch22 totdat je een telefoon tegenkomt waar de simkaart wel even in kan vrees ik.

 


Precies. Met andere woorden: KPN kan niet en wil niet klantvriendelijk zijn. We weten allemaal dat het de uitzondering zijn die de meeste problemen veroorzaken, da’s meestal het geval. In dit geval zit ik dus kniediep in de prut omdat de KPN geen enkele mogelijkheid biedt om verificatie mogelijk te maken via kanalen die, zeker sinds de Covid toestanden, overal zijn geaccepteerd. 

 

Maar nee, de KPN is nog steeds hetzelfde als de oude PTT die ooit aan de Beekstraat in Apeldoorn zat, waar je uren in de rij moest staan omdat je een adres wilde wijzigen. 

 

Iedereen heel erg bedankt. 

 

Oh en het is nummertje 2. 


Graag gedaan @Anja586 ,

Je kunt niet via het forum een abonnement opzeggen. En bellen naar dat nummer +31 6 12001200 kost ongetwijfeld (veel) geld vanuit het buitenland. Daar kan KPN ook verder niets aan veranderen. 

Ik geef je nog twee andere contactmogelijkheden : Facebook en Twitter. Bij allebei kun je privé-berichten versturen aan de KPN Webcare.

Duidelijk @Anja586 ,

Probeer het dan via Facebook of Twitter. 


en voor alle duidelijkheid;

 

Ik heb een brief gestuurd. Met een kopie van mijn paspoort, mijn rijbewijs, social media contact gegevens en alle gegevens die bij mijn abonnement horen. 

 

Reactie: geen. Geen brief, geen telefoontje, geen text, geen email etc etc. 

 

Dat mijn beste vrienden is gewoon boers. En wanneer alles is gezegd en gedaan, mijn bankrekening zal aan het einde van de maand niet meer bestaan dus KPN het beste ermee. 


Oh en het is nummertje 2.

Oh, dat wordt een beetje lastig. Dat is alleen de eerste en tweede generatie smartphones. Dus een oude “GSM” gaat dan ook niet lukken. Dat is maatje 1. Maar daar zijn dan wel weer simkaart-’adapters’ voor. (soort kaartje ook). Groter kan namelijk wel.

Hier een NL link naar zo'n adapter en uitleg.

Opzeggen kan niet via het forum (de kpn medewerkers hier), maar ik heb ze inmiddels wel om input gevraagd.

KPN is mijns inziens een zeer klantvriendelijke provider. Maar wel een Nederlandse. Jij zit in het buitenland. En je kan je simkaart met het nummer waarmee je zou kunnen bellen momenteel niet gebruiken. En je hebt niet opgezegd voordat je emigreerde. Dáár kan kpn natuurlijk niks aan doen. Heel vervelend, maar de situatie is op dit moment zo. 

Hopelijk krijgen '’we'’ het vlotgetrokken. Maar garantie daarop is niet te geven.

mijn bankrekening zal aan het einde van de maand niet meer bestaan dus KPN het beste ermee. 

Dan zal kpn het mogelijk eenzijdig opzeggen…..


 

☑️ Opzeggen kan niet via het forum (de kpn medewerkers hier), maar ik heb ze inmiddels wel om input gevraagd.

KPN is mijns inziens een zeer klantvriendelijke provider. Maar wel een Nederlandse. Jij zit in het buitenland. En je kan je simkaart met het nummer waarmee je zou kunnen bellen momenteel niet gebruiken. En je hebt niet opgezegd voordat je emigreerde. Dáár kan kpn natuurlijk niks aan doen. Heel vervelend, maar de situatie is op dit moment zo. 

Hopelijk krijgen '’we'’ het vlotgetrokken. Maar garantie daarop is niet te geven.

 

Dat snap ik. En het plan was ook om naar Nederland terug te keren asap. Helaas zijn de omstandigheden anders op dit moment en zal het wat langer duren. Dit neemt niet weg dat KPN geen hulp heeft voor mensen die hun telefoon verliezen in het buitenland. 

Dat is een beetje kortzichtig in deze tijd. Maar ik begrijp de verificatie situatie. Wat ik niet begrijp is de starheid van KPN om de weigeren sociale media te gebruiken om dit op te lossen. Bijvoorbeeld door de sim kaart te laten zien op camera (of een foto) of.. de sim kaart terug te sturen. Er zijn talrijke mogelijkheden. 

 

Ik ben alleen heel erg boos dat zelfs mijn brief geen enkele reactie krijgt. 

 

In oktober heb ik via de site opgezegd. Ik quote: ‘… zelfs als we je niet kunnen bereiken zullen we je abonnement beindigen’.  En daarna de brief gestuurd. Dus ja, heb een beetje gehad. 

 

Nogmaals heel erg veel dank voor alle moeite. Ik heb alles opgeslagen en misschien kan ik een geek shop vinden die me kan helpen. Ondertussen is er een aangetekende brief onderweg, kijken of dat een reactie teweeg brengt. (geen dreigement, ik wil gewoon van mijn abonnement af voordat ik mijn bankrekening opzeg)

 


Ik quote: ‘… zelfs als we je niet kunnen bereiken zullen we je abonnement beindigen’.  En daarna de brief gestuurd. Dus ja, heb een beetje gehad. 

Dat is precies het bericht dat ik zojuist van het kpn forum team terugkreeg. Waarom dat niet gebeurd is, die afsluiting alsnog.

Hopelijk trekt de stopzetting van je IBAN het vlot. Als er niet meer afgeschreven kan worden…. 


Hopelijk trekt de stopzetting van je IBAN het vlot. Als er niet meer afgeschreven kan worden…. 

Nope. Ze zitten nu mijn ex achter de broek aan om maar even te betalen. 

Naar nu blijkt is mijn adreswijziging niet gedaan en dit heb ik gedaan voordat ik uit Nederland vertrok. 

 

Dus ja.. zwaar slecht. 

 

Nogmaals veel dank. Je hebt waarschijnlijk geen idee hoe goed het me doet al je hulp. Dank! 


Je kunt online opzeggen: https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen/opzegging-doorgeven.htm

KPN is dit wettelijk verplicht. mocht dat niet werken, dan zal je toch zeker een klacht kunnen indienen en je geld terugkrijgen.

 


Hi EAZ1964, 

dank voor reactie. Ingevuld (wederom). Ik wacht af. 

 

Dank je wel voor je tijd en moeite. 


Hi @Anja586, wat een frustrerende situatie zeg 🙁

Dat je opzegging niet verwerkt is nadat je het formulier hebt gebruikt én een brief hebt gestuurd, dat is natuurlijk heel erg kwalijk. Ik duik dan ook graag even de systemen in om te kijken wat daar mis is gegaan, en ook of het nu wél goed doorloopt nadat je het formulier in hebt gevuld een aantal dagen geleden. Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Het gaat daarbij dus om het mobiele nummer én het adres waar het nummer nu op geregistreerd zal staan. 


Hallo Maja

 

Dank je wel voor je reactie. Ik heb mijn profiel ingevuld. Het genoemde adres is het adres waar het contract op geregistreerd staat. Ik woon daar niet meer. 

 

Ik wacht je reactie af. Nogmaals veel dank voor je tijd en moeite! 


Bedankt @Anja586, ik zie dat er vanuit ons wel gebeld is, maar dat heeft uiteraard geen zin 😕

Ik zie nog steeds geen verwerkte opzegging terug, dus ik ga hier morgen, als alle afdelingen weer aanwezig zijn, even achteraan!


Dank je wel Maja Ik ben je heel erg dankbaar. Ik heb, als  dat helpt een screenshot van de laatste opzegging en de bevestigings email uiteraard. Als dat helpt. Of een kopie van de brief die heb gestuurd. 

 

Laat me aub weten als ik kan helpen. Nogmaals veel dank. 


Bedankt @Anja586, ik heb goed nieuws voor je: de opzegging is nu in gang gezet!

Zou je voor mij nog je volledige IBAN in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en het laten weten als je dat hebt gedaan?