Skip to main content

Mijn mobiele telefoon (niet van de KPN maar direct gekocht jaren geleden) is kapot. Het toestel wil niet eens meer opstarten. Ik heb geen verplichtingen meer aan de KPN contractueel en… ik ben in het buitenland zonder vaste woon- of verblijfplaats. 

 

Online opgezegd, per chat geprobeerd en een brief gestuurd en KPN schrijft nog steeds maandelijks af.

Mijn builtenlandse telefoonnummer wordt niet geaccepteerd door de KPN en er is geen mogelijkheid om via email contact op te nemen. 

 

Wat nu?

IBAN ingevuld in profiel 


Thanks @Anja586!

De opzegging wordt met de wettelijke opzegtermijn van 1 maand verwerkt nu, dat is niet iets waar ik wat aan kan doen. Je abonnement loopt dus door tot en met 12 maart, en daarna zal er nog een slotfactuur worden opgesteld die half april aan je uitbetaald zal worden. Duurt helaas dus nog 2 maanden voordat het helemaal rond is, maar daarna ben je er echt van af en kan je jouw IBAN ook stopzeten.

Ik wacht even af tot de opzegging helemaal verwerkt is, en zal dan vervolgens nog een vergoeding door gaan voeren voor deze laatste maand aan abonnementskosten (en even iets extra's, aangezien je hier al zo lang mee bezig bent!)

Zodra het helemaal rond is, kom ik weer bij je in de lucht om dit te bevestigen!

 


Je bent mijn held. Echt waar. 

 

Dank je wel voor alle moeite en je begrip. Ik laat de bankrekening doorlopen totdat dit is afgesloten. 

 

Nogmaals heel erg veel dank. 


Hoi @Maja_ . 

@Anja586 heeft je reactie geliked, dus neem ik aan dat de IBAN in het profiel staat….


Heel graag gedaan @Anja586!


Hoi @Maja_ . 

@Anja586 heeft je reactie geliked, dus neem ik aan dat de IBAN in het profiel staat….

Ja de IBAN staat in het profiel. lol Alles komt goed dankzij Maja en jouw hulp!! 

 

Ik ben jullie zo erg dankbaar!! Dank je wel!! 


Hi @Anja586,

Je opzegging is rond maar ik kom iets heel raars tegen: er staat een afkoopsom op je laatste factuur. Dat is vreemd, aangezien je contract al láng geleden afgelopen was. Ik ga die afkoopsom nu zsm weer naar je overmaken, dit zal ongeveer een week duren.

Excuus voor deze rare gang van zaken, laat je het weten als je het bedrag binnen hebt?


Ik ben je heel erg dankbaar voor alles wat je hebt gedaan en nog steeds doet. 

 

Tegelijjkertijd ben ik ook onzettend kwaad op de KPN machine. Deze laatste stunt, om mijn geld te stelen voor een zgn. afkoopsom met een contract dat zo oud is en geen enkele verplichting heeft is schandalig.  Het is diefstal. 

Jarenlang betaalde ik 56,93 euro voor mijn abonnement. In januari ineens 76, 93 EXTRA en in februari 90,81. Ik heb er genoeg van.  Volgens mijn calculatie is dat 107,81 euro gestolen van mijn rekening. 

 

Ik heb de 90,81 laten terugstorten. En sinds ik niet in staat ben om de zgn ‘rode kaart’ op te sturen om de machtiging in te trekken, zal ik voortaan elk bedrag dat de kpn van mijn rekening haalt terug laten storten. 

Ik ben het echt spuugzat. In oktober 2022 heb ik opgezegd en die opzegging ‘is een beetje kwijt’. De rest van het verhaal ken je, want dank zij jouw hulp is mijn contract nu eindelijk opgezegd. 

Ik heb veel geduld gehad maar dat is nu opperdeopop. Indien KPN meent dat ik nog iets moet betalen dan hoor ik dat graag per email. Of via dit forum. 

 

Neem dit alsjeblieft niet persoonlijk. Als een ex medewerker van een ander Nederlands giga bedrijf, weet ik als geen ander hoe automatisering en regeltjes werken. 

Ik ben je enorm dankbaar en als het mogelijk was zou ik je een grote bos bloemen sturen. Dank je wel voor alles dat je hebt gedaan voor mij. 

 

Anja. 

 


Mijn excuus dat je een poosje niets van me hebt gehoord @Anja586, ik heb geprobeerd om de situatie nog opgehelderd te krijgen bij een achterliggende afdeling, maar zonder duidelijk resultaat.

Daarom heb ik nu zelf de rest ook nog voor je vergoed, je gaat nu in totaal €110,- van ons terugkrijgen! Het laatste deel hiervan zal waarschijnlijk wel pas weer met een volgende factuur uit worden betaald 😬

Ik snap heel erg goed dat je absoluut niet meer te spreken bent over deze gang van zaken en ik ben het volledig met je eens dat we dit nogal verprutst hebben. Ben wel blij dat je mijn hulp waardeert, heel graag gedaan!


Hallo Maja,

 

Ik vind het echt super wat je voor mij (en iedereen die jij helpt) hebt gedaan. Ik kan niet anders als opnieuw mijn waardering uitspreken voor jouw persoonlijke inzet. 

 

Dank je wel!!! 


Nogmaals graag gedaan @Anja586, ik vind het supervervelend als klanten ergens tussen wal en schip belanden en zet dan graag mijn beste beentje voor om dat opgelost te krijgen 😊