Hoe kan ik mijn XS4All abonnement omzetten naar een KPN abonnement met gebruik van de huidige actie ?
Ik heb destijds bij XS4All een glasvezel abonnement afgesloten en dat is later omgezet naar KPN.
Maar de prijzen zijn niet aangepast en ik zie nu dat ik bij KPN voor hetzelfde abonnement de helft goedkoper kan zijn.
Ik zou dan gek zijn om daar geen gebruik van te willen maken. Maar ik kan het huidige abonnement niet omzetten omdat het al een KPN abonnement is.
Om nu eerst over te stappen naar een andere provider en dan weer terug naar KPN is ook weer belachelijk natuurlijk. Met de huidige technologie moet het toch mogelijk zijn om makkelijk dit aan te kunnen passen ?
Bladzijde 1 / 1
De helft lijkt me wat gortig. Je moet uitgaan van de standaard prijs.
Antwoord op je vraag: je kunt geen gebruik maken van het "nieuwe klanten lokkertje".
Wel van deze prijzen. En je gaat naar de nieuwe Tv+ ontvanger.
Lees ook dit topic door. Staat veel informatie over xs4all naar kpn abonnement.
Hallo Peter,
Dank je wel voor de informatie, ik ga me hier straks in verdiepen.
Maar het is zeker wel de helft. Ik betaal momenteel voor alleen internet via glasvezel 1Gb abonnement 71 euro per maand.
Als ik dan zie dat ik voor 35 euro per maand en na de actie 41 euro per maand kwijt ben voor 1Gb internet + tv ! Dan is dat helemaal niet gortig.
Als ik dan zie dat ik voor 35 euro per maand en na de actie 41 euro per maand kwijt ben voor 1Gb internet + tv ! Dan is dat helemaal niet gortig.
Die 35 euro is niet voor jou. Dat is alleen voor nieuwe klanten. Dat ben jij niet. En die 41 euro kan ook niet kloppen. 100 mbit kost zelfs nog meer. 1 gbit gaat je gewoon € 52,50 kosten.
Je moet ook je Fritzbox inleveren. Je krijgt een KPN Box. Of je moet € 7,50 extra betalen als je die Fritzbox wilt houden.
Heb je nu ook nog "gratis" Spotify ofzo? Sommige XS4ALL klanten hebben dat lees ik wel eens. Dat raak je kwijt.
Ah ja nu zie ik het ook, wat een misleiding is dit zeg !! Als ik de postcode check doe dan staat er dat 1Gb/s beschikbaar is (maar dat wist ik al) en dan staat er rechts : “Jouw keuze” Internet 35 euro.
Maar als je dat dan uitklapt blijkt het om een 100Mbit/s verbinding te gaan.
En je kan dat niet aanpassen. Wat slecht is dit zeg !
En als ik dan probeer op verlengaanbod te klikken, dan wordt ik uitgelogd.
Ik krijg nu toch wel mijn twijfels of ik nog wel KPN wil blijven. Wat een slechte zaak is dit en wat een oplichting allemaal.
Nou, oplichting is het niet. KPN is vrij duidelijk over de tarieven. Je moet alleen even aangeven dat je al klant bent. De staat van een aanmeldformulier zegt verder weinig over de kwaliteit van het bedrijf. Ik snap dat je wat teleurgesteld bent, maar je bent bij KPN ongeveer net zo duur uit als bij XS4All als je dezelfde abonnementen neemt. Op de Fritzbox krijg je overigens nog 3,50 korting het eerste jaar.
maar je bent bij KPN ongeveer net zo duur uit als bij XS4All als je dezelfde abonnementen neemt. Op de Fritzbox krijg je overigens nog 3,50 korting het eerste jaar.
Nou ik vind het verschil tussen 52,50 en 71 euro behoorlijk groot om te zeggen dat ze even duur zijn.
Maar ik heb al eens eerder geprobeerd bij kpn het abonnement om te zetten en dat was niet mogelijk.
Misschien dat ze het nu wel mogelijk hebben gemaakt, ik gaat eens kijken.
En die Fritzbox gebruik ik al een tijd niet meer, hiervoor heb ik pfsense in gebruik. Ik hoop dat dit wel blijft werken na een eventuele overstap.
Is die € 71 nu niet voor 1 Gb/s INCLUSIEF televisie???? En vaste telefoon? Of heb je alleen internet, dan kan die € 71,-- n.m.m. niet kloppen.
Bovenstaande heb je gekeken bij de aanbieding voor NIEUWE klanten. Dat ben jij dus niet.
-- als je nu naar een kpn abonnement gaat met dezelfde snelheid is dit het:
KPN 1 GB/s alleen internet (zonder televisiezenders) € 52,50 voor bestaande klanten. Wat je als KPN/XS4ALL dus bent.
TV zenders erbij + € 12,50 wordt dan dus € 65,-- . Dit is dan met een Experiabox. Fritzbox is + € 7,50.
Ook een vast telefoonnummer + € 2,--.
Ah ja nu zie ik het ook, wat een misleiding is dit zeg !! Als ik de postcode check doe dan staat er dat 1Gb/s beschikbaar is (maar dat wist ik al) en dan staat er rechts : “Jouw keuze” Internet 35 euro.
Maar als je dat dan uitklapt blijkt het om een 100Mbit/s verbinding te gaan.
En je kan dat niet aanpassen. Wat slecht is dit zeg !
Natuurlijk kun je dat aanpassen. Gewoon wat verder naar beneden scrollen. Daar is helemaal niets misleiding of slecht aan.
Er is een maximale snelheid van 1 Gb/s beschikbaar is ook niet hetzelfde als ‘u heeft 1 Gb/s gekozen'.
Is die € 71 nu niet voor 1 Gb/s INCLUSIEF televisie???? En vaste telefoon? Of heb je alleen internet, dan kan die € 71,-- n.m.m. niet kloppen.
Bovenstaande heb je gekeken bij de aanbieding voor NIEUWE klanten. Dat ben jij dus niet.
-- als je nu naar een kpn abonnement gaat met dezelfde snelheid is dit het:
KPN 1 GB/s alleen internet (zonder televisiezenders) € 52,50 voor bestaande klanten. Wat je als KPN/XS4ALL dus bent.
TV zenders erbij + € 12,50 wordt dan dus € 65,-- . Dit is dan met een Experiabox. Fritzbox is + € 7,50.
Ook een vast telefoonnummer + € 2,--.
Ik had inderdaad een compleet pakket bij XS4All, internet, tv en bellen. Alleen was dat bij een 500Mb abonnement. Deze heb ik aangepast naar alleen internet van 1Gb, ook in de hoop dat ik dan gebruik kon maken van de aanbieding, maar dat blijkt alleen voor nieuwe klanten te zijn. Bestaande klanten hebben pech en krijgen geen voordelen. Het enige wat je kan doen is eerst naar een andere provider en dan later weer terug.
Dus ja ik vind 71 euro ook veel en ik zoek dus een manier om die kosten naar beneden te brengen zonder daar moeilijk voor hoeven te doen.
Ik ben al aan het rondkijken naar andere aanbieders, maar daar lees ik ook niet veel goede berichten over soms. En in principe ben ik best tevreden met KPN het is alleen dat ik de kosten wat lager wil maar niet me snelheid.
Hallo @SvanHattum ,
Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) goedkoper maken dan je nu hebt door te verlengen via deze link:
Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen.
Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:
De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:
Als je nu € 71 betaalt voor internet + tv + vaste telefoon met 1 Gbps en bij kpn € 67 voor alleen 1 Gbps + tv + vaste telefoon zie ik probleem niet.
€ 4 minder per maand is op zich al een cadeautje.
Wil je het ook met de Fritzbox dan komt er nog 7,50 bij (daarom was xs4all ook altijd al duurder dan eigenaar kpn zelf).
Met zelf gekochte Fritzbox blijft het € 67 overigens.
@PeterG Ik betaal nu 71 euro voor alleen 1Gb internet.
Ik had een compleet abonnement van ongeveer hetzelfde bedrag van 500Gb maar heb toen de tv en telefoon opgezegd zodat ik het kon omzetten naar 1Gb want ik wilde meer snelheid.
Maar nu zie ik dat enkel 1Gb internet veel goedkoper is dan wat ik betaal.
@Noordzee als ik die verlenging doe betekent dat zeker dat ik geen gebruik meer kan maken van een eigen router ?
Ik gebruik pfsense als router en kan daar veel meer op doen qua beveiliging dan een router van een provider.
Dus ik zoek een goedkopere oplossing maar wel met behoud van de flexibiliteit die ik nu heb (gebruik van een eigen router)
Zeker @SvanHattum ,
Je kunt bij KPN gewoon gebruik maken van een eigen router.
Hallo @SvanHattum ,
Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) goedkoper maken dan je nu hebt door te verlengen via deze link:
Die pagina werkt dus niet bij mij. Als ik daarop klik dan krijg ik de pagina te zien dat ik ben uitgelogd.
Is die pagina niet alleen bestemd voor de “echte” KPN klanten ? Aangezien ik nog wordt gezien als een “XS4All” klant bij KPN wordt ik ook anders behandeld. Voelt wel een beetje aan als racisme (is als grapje bedoelt)
Die link werkt inderdaad als KPN klanten naar de nieuwe propositie willen.
Met een XS4ALL abonnement kan dat alleen door te bellen.
Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen) Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur Zon- en feestdagen gesloten. Of plan een terugbelverzoek.
Sinds de volledige inlijving van XS4ALL kun je echter geen gebruik maken van de aanbieding / cadeau voor nieuwe klanten.
@SvanHattum Die link werkt keurig, je moet wel ingelogd staan bij kpn.com (en niet alleen bij community.kpn.com), net even geprobeerd, met mijn XS4ALL abonnement krijg ik daar keurig de keuzes zoals door @Noordzee aangegeven .
@PeterG Gelieve geen verkeerde informatie te verstrekken.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.