Skip to main content

Beste kpn,

ik ben nu ongeveer een maand klant en kom er net achter dat je moet betalen, extra pakket, voor het opnemen van programma’s. Dat mogen jullie wel beter vermelden in jullie reclames. Als ik dat had geweten was ik nooit overgestapt. Ik kom bij ziggo vandaan en daar kon dat gewoon gratis. Daar kan je sowieso veel meer programma’s terug kijken. Hoelang is mijn opzegtermijn? Want wil graag zsm weer terug naar ziggo. 
Hoor het graag. 

Beste @Perry94 

Welke abonnement heb je bij KPN genomen? Als je bij jou abonnement 2 tv ontvangers hebt is het opnamepakket gratis, Heb je maar 1 tv ontvanger bij jou abonnement dan kost het opnamepakket € 5,- per maand. Dat is bij Ziggo net zo als je een tweede mediabox neemt dan moet je die ook betalen. Ik weet niet hoe dat bij hun werkt met het opnamepakket. Heb je een jaarcontract bij KPN dan kun je deze niet meer opzeggen, het kan wel maar dan moet je een afkoopsom betalen, omdat je een jaarcontract bent aangegaan. En je opzegtermijn is verlopen, op het moment dat je een contract aangaat, dan heb je 14 dagen bedenktijd. Na die 14 dagen gaat jou contract in.


Bij ziggo kan je standaard gewoon opnemen. Ik hoef ook geen tweede ontvanger want heb meer een tv. Blijf het raar vinden  dat je moet betalen om op te nemen. Mag wel beter vermeld worden als je een abonnement neemt bij kpn. Maar goed het is niet anders, zal het een jaar moeten uitzitten. 


Bij ziggo kan je standaard gewoon opnemen. Ik hoef ook geen tweede ontvanger want heb meer een tv. Blijf het raar vinden  dat je moet betalen om op te nemen. Mag wel beter vermeld worden als je een abonnement neemt bij kpn. Maar goed het is niet anders, zal het een jaar moeten uitzitten. 

Nou... bij het goedkoopste pakket niet.

https://www.ziggo.nl/alles-in-1#pakketten

Ik zie duidelijk een streep staan door Opnemen. 


@Nick83: Het zou best mogelijk kunnen zijn, dat @Perry94 een ouder abonnement bij Ziggo had, waarbij andere voorwaarden gelden.


Met een oud start abonnement kon het volgens mij wel, die stroom vretende Mediabox XL heeft een HDD in zijn buikje zitten waarmee je kon opnemen, bij de laatste abbo's is die uitgeschakeld en neem je op zoals het hier ook gaat, in de cloud en moet je bij Ziggo een duurder TV abbo nemen.


@Nick83: Het zou best mogelijk kunnen zijn, dat @Perry94 een ouder abonnement bij Ziggo had, waarbij andere voorwaarden gelden.

Dat kan die nu toch niet meer terug krijgen.


Nee, maar dat is de vraag van TS ook niet.


Hallo @Perry94 bij een vast contract ga je openbreken en moet je de niet-verstreken termijnen 1 één keer aftikken plus een boete die ongeveer 25 euro bedraagt.

Je kunt bij Ziggo van de overstapregeling gebruik maken, zij regelen dan de opzegging naar KPN toe. KPN ziet dan dat je een nog lopend vast contract hebt en krijgt dan een afrekening zoals ik eerder schreef binnen deze reactie.

Succes.

 


Hallo @Perry94 

Per 1 juli zullen de prijzen van KPN Internet abonnementen stijgen. Zie het volgende topic.

Daardoor zijn de betrokken abonnementen contractvrij en kunnen deze kosteloos worden opgezegd tot 30 juni. Neem contact op met KPN klantenservice via 0800-0402 (gratis) voor de mogelijkheden.


Hallo @RBxx , bij mijn weten krijgen klanten die korter dan 3 maanden klant zijn, dus nà 1 april 2022 in dit geval, geen verhoging, misschien wel qua lichaamstemperatuur als ze de nieuwe prijzen zien😏, maar niet qua abo-prijzen, of zie ik het verkeerd?

 


Nee @JanD , dat is alleen bij de inflatiecorrectie per 1 oktober voor de mobiele abonnementen.


Dat zou dan een mooie ontsnapping zijn voor @Perry94 als die ook een verhoging krijgt.

Let wel op, je kan geen gebruik maken van de overstap service in dat geval, gelukkig ga je dan terug naar Ziggo en zit dat elkaar niet in de weg.


Bij Ziggo moet je voor opnemen ook gewoon betalen al kan je het dáár niet extra afnemen. Maar Ziggo wil dat je een DÚÚRDER abonnement neemt. Van af TV Complete heb je er opnemen bij. En dus is het daar ook zeker niet gratis.

KPN is goedkoper inclusief opnemen. Enneh, bij kpn is opnemen echt helemaal gratis (itt Ziggo) als je 2 of meer decoders afneemt.

Je abonnement loopt nu langer dan 14 dagen. Opzeggen is geen optie, dus nog maar even bij het goedkopere kpn blijven dan maar.

Internet (300/30)+ tv met opnemen zonder vaste telefoon bij Ziggo; 68,50 per maand (Complete abo)
Internet (100/10) + tv met opnemen bij kpn = …. 62,49

KPN is euro's goedkoper inclusief opnemen!


@PeterG , Je kan ook internet start nemen, dan is de prijs ongeveer gelijk, is nu 75/10 en word 100/20 per 1 juli.


Let wel op, je kan geen gebruik maken van de overstap service in dat geval, gelukkig ga je dan terug naar Ziggo en zit dat elkaar niet in de weg.

De overstapservice kan wel, zoals moderator Marcia aangeeft in het centrale topic.

 


Bij Ziggo moet je voor opnemen ook gewoon betalen al kan je het dáár niet extra afnemen.

Bij Ziggo kan je gratis opnemen. Met een dvb-c ontvanger of sommge tv's is lokaal opnemen op een harde schijf mogelijk.


Mijn god,… Alsof de wereld afhangt van ‘opnemen’ wie doet dat nog tegenwoordig? 

En ja je kunt ‘gratis’ opnemen bij Ziggo, enkel en alleen via een DVB-C ontvanger, geval is, dat de meeste tv's 1 tuner hebben, en dat je dan alleen het programma kunt opnemen wat je op dat moment ook werkelijk kijkt. Wat is dan het nut van opnemen? Bij alle andere abonnementsvormen incluis een Mediabox Next zit het opnemen inderdaad inbegrepen, en kun je enorm veel opnemen terwijl je iets anders kijkt.

Neem dan bv Videoland Basis, kost €4,99 kun je van RTL alles terugkijken op 1 scherm (wel met reclames) maar je krijgt meer dan alleen het ‘opnemen’ Overige zenders bv terugkijken via Kijk, doe ik ook al kijken we hooguit 1 a 2 programma's via kijk en dan zijn die reclames helemaal niet zo erg. Dan heb je het meeste van het Lineaire deel wel te pakken. NPO kan zo'n beetje alles terug gekeken worden met de NPO Start app. 

Gebruik eens een andere denkwijze, opnemen is echt jaren 90, en vindt ik persoonlijk absoluut niet meer van deze tijd. 

 

Mocht anders Caiway een optie zijn, die is vindt ik toch wel vergelijkbaar met Ziggo qua zenderaanbod, al is het natuurlijk niet zo uitgebreid dan Ziggo, Enkel HD, geen 4k (maar dat hoeft ook niet voor regulier) Zij bieden standaard in elk pakket al opnemen aan, tot 75 uur en maximaal 1 jaar bewaard.


Nou @JeroenB22 Ik neem op de commerciële zenders de programma's altijd op. Dan kan ik de reclames lekker doorspoelen.


Ja en dan gaat je hele kijkervaring een andere beleving geven. Je bent continu in de weer met je afstandsbediening. Het hoeft hier zoals ik lees niet zozeer te gaan om het ‘doorspoelen’,… Neem er dan een Videoland/NPO app naast voor een paar euro, keuze uit wel/geen reclames pauzeren wanneer je wilt. En je behoudt een ‘interactieve’ kijkbeleving. Niet telkens moeten zoeken naar een opgenomen programma ergens in een rij opnames. Meedenken in de huidige tijd noemen ze dat.


Hoi @JeroenB22 en andere,

 Neem er dan een Videoland/NPO app naast voor een paar euro, keuze uit wel/geen reclames pauzeren wanneer je wilt. En je behoudt een ‘interactieve’ kijkbeleving. Niet telkens moeten zoeken naar een opgenomen programma ergens in een rij opnames. Meedenken in de huidige tijd noemen ze dat.

We hebben KPN - HBO - Netflix - Prime - F1 tv - NPO start - +Pakket. - Discovery+ (lekker veel wielrennen zonder reclame) - Apple music
En op die manier lopen die paar euro's aardig in de richting van best wel wat.😂
Dus opnemen doorspoelen voor iets wat je ook nog even wil zien, strak plan.


Ja en dan gaat je hele kijkervaring een andere beleving geven. Je bent continu in de weer met je afstandsbediening. Het hoeft hier zoals ik lees niet zozeer te gaan om het ‘doorspoelen’,… Neem er dan een Videoland/NPO app naast voor een paar euro, keuze uit wel/geen reclames pauzeren wanneer je wilt. En je behoudt een ‘interactieve’ kijkbeleving. Niet telkens moeten zoeken naar een opgenomen programma ergens in een rij opnames. Meedenken in de huidige tijd noemen ze dat.

Jij hebt waarschijnlijk geld zat om al die diensten te sponsoren. Ik pak liever mijn afstandsbediening om de reclame door te spoelen. Ik heb niet ieder kwartier een plaspauze nodig. En dat wielrenner kijk ik via de satelliet. Ook zonder reclame.
 

Maar misschien is tv kijken zonder reclame we ouderwets.


 ‘opnemen’ wie doet dat nog tegenwoordig?

Nou nou, @JeroenB22 . Juist MET opnemen valt er überhaupt nog een 'beetje’ normaal tv te kijken. Zonder opnemen zou mijn tv plezier, met al die reclame tussendoor 0 zijn en zou ik waarschijnlijk ook heel weinig tv kijken.

Ik (en mijn moeder van 84 ook) neem alles op wat ik wil zien. Zeker bij de kanalen 4 t/m 10. Om vervolgens zonder de reclame te kunnen kijken. 

Die sla ik in de opnames gewoon over door tijdens het afspelen 800 in te typen en vervolgens op de doorspoelknop te drukken.

En ZOEKEN in opnames??? Alles staat op datum en anders zet je het even op alfabet. Zo gevonden.

N.B. Ik heb ook nog NLziet erbij genomen. In eerste instantie voor regionale zenders die hier in N-H niet te krijgen zijn. Maar tot mijn grote 'vreugde’ ontdekte in dat zij wél Terugkijken bij de VRT zenders aanbieden. En…. tada: reclamevrij terugkijken op de RTL en Talpa zender mét doorspoelmogelijkheid.

En dat voortdurend met de ab in de weer: dat is dus alleen als er een reclameblok start, hè. Dat is altijd beter dan ACHT minuten lang die reclame doorzitten. Bij een film kost je dat bijna een uur (!) extra tijd.

Van de Engelse en Duitse zenders móet je wel opnemen. Dan is terugkijken, ook via internet, geen optie. In Nederland.

Vroeger hadden we er, als gezin, 2 videorecorders bij. Tegenwoordig heb ik er wel 6 (ha ha 😉 ). Voor maar 4,99 per maand. 


Bij Ziggo moet je voor opnemen ook gewoon betalen al kan je het dáár niet extra afnemen.

Bij Ziggo kan je gratis opnemen. Met een dvb-c ontvanger of sommge tv's is lokaal opnemen op een harde schijf mogelijk.

@JanBar . Tja, dat is wel een antieke mogelijkheid. De STB met HDD is tegenwoordig bijna net zo ouderwets als een VCR. En je kunt vaak maar 1 programma tegelijkertijd opnemen.

En voordat je met 5,00 per maand de aanschaf van zo'n ding eruit hebt….

En in fUPC werkt het alleen met de FTC zenders. En nou net de zenders die wegens de reclame-onderbrekingen fijn zijn om op te nemen zijn dan alleen SD te krijgen.


@PeterG ik snap @JeroenB22 wel, ik heb dit ook. Ik gebruik het opnamepakket ook nauwelijks, gebruik ook veel meer Videoland voor de RTL programma's en NLZIET voor de NPO en de Talpa zenders. 😉


En vervolgens is het hele topic ontspoord en off-topic gegaan. Wat vroeg de TS ook al weer ?? 🤓