Skip to main content

Ik heb een internetabonnement en wil graag TV toevoegen. Ik heb MijnKPN tot in alle uithoeken doorzocht, maar kan dit nergens vinden. Ik kan alleen internetopties wijzigen. Zie ik iets over het hoofd?

Welk abonnement heeft u? Als u nog een ouder abonnement heeft kan het niet. U zult dan de servicedesk moeten bellen op 0800-0402. Uw abonnement word dan omgezet naar de nieuwe abonnementsvorm. Daar kunt u dan tv bij nemen. 


Als dat nog een TFT abonnement is dan kan het niet zonder overstappen naar het nieuwe abonnement met TV+.

Je kunt wel NLziet of Canaldigitaal nemen. Die gaan beiden met een app. Beschikbaar in smart-tv's vanaf bouwjaar 2019. Dat kan via je huidige internet abonnement.


Zijn er verschillende internetabonnementen dan? Ik heb gewoon het enige internetabonnement dat ik op de site kan vinden, het kost me € 49,22 per maand. Het Box 12 modem is het klaar voor, de nieuwe tv kan er zo op aangesloten worden.

Ik heb 0800-0402 wel eens geprobeerd te bellen, maar ik krijg alleen een automatische beantwoorder die me naar een FAQ verwijst.


Hoe heet je abonnement? Hussel? Anders? Genomen na 23 januari 2023?


Het is geen Hussel (immers alleen internet), ook geen TFT. Op de facturen is geen naam te vinden. Ik heb het al wel heel lang, zeker een jaar of 10.


Het is geen Hussel (immers alleen internet), ook geen TFT. Op de facturen is geen naam te vinden. Ik heb het al wel heel lang, zeker een jaar of 10.

Dan is het gewoon te oud.

Vroeger had KPN internet-only abonnementen ja. Daar kan geen tv aan toegevoegd worden. Er moet dan gewoon een nieuw abonnement afgesloten worden.

Zeg tegen de "automatische beantwoorder" dat u een medewerker wilt spreken.


Dan weet ik voorlopig genoeg. Eerst maar weer bedankt.


zeker jaar of 10

Toen was er nog geen i-tv. Tenminste niet als optie. Je kon een los internet abonnement nemen (of eentje met tv erbij). Wilde je ook tv bij alleen internet dan kan en kon je je abonnement alleen vernieuwen.

Tegenwoordig kun je met alleen internet ook NLziet € 8,95 (app only) of de CD-app ( € 14,95 inclusief 4 kanalen espn) erbij nemen. Als je je kpn abonnement niet wilt aanpassen naar de nieuwste vorm.

Zenders NLziet (basis- en extra pakket)

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-nlziet/

Vast zender pakket CD app only

https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-canal-digitaal-tv-app/

Internet in het nieuwe abonnement is wel wat goedkoper: € 42,50 ( 100 Mb/s). Komt dan extra nog de tv optie bij ( €12,50 ) maar in het vergelijk niet mee te rekenen natuurlijk. Omdat je nu alleen internet hebt. Enneh, 50 Mb/s voor die 49 euro nu?


Bij NLziet en CD mis ik de Duitse zenders, Arte, CNN en zo nog een paar. Nee, dan maar liever over naar de nieuwste vorm.

Op mijn adres is 90 Mb/s download en 23 Mb/s upload beschikbaar (glasvezel laat nog steeds op zich wachten) en deze snelheden heb ik dan ook. Volgens mij heet het ‘standaard KPN internet’. De prijs van € 49,22 geldt pas sinds vorige maand, daarvoor was het 46,26 en tot een jaar eerder 44,86.


Ja. Ieder jaar verhoging door inflatie. Je bent mogelijk begonnen rond de € 35,‐-

En aan dat oude abonnement is inderdaad geen tv toe te voegen. Maar je kunt naar het nieuwe. 

Dat kan overigens alleen telefonisch. 0800-0402 

 


Als u overstapt naar de nieuwe abonnementsvorm gaat u € 42,50 betalen voor 100 mbit. Daar komt dan € 12,50 bij voor 1 tv ontvanger. 


Op een Samsung televisie is een geheel gratis kanaal van CNN. En nog veel meer. Samsung biedt zo'n 50 gratis kanalen aan.


Ik heb de LG OLED55C35LA, bouwjaar 2023, dus erg nieuw. Vind de vormgeving van LG altijd wel fraai, mijn mobiel is ook een LG, en bij de Consumentenbond is hij bovendien één van de beste uit de test.

De overstap naar de nieuwe abonnementsvorm is gelukt, ik moet de tv-ontvanger nog binnen krijgen, maar – verrassing – ik kan alle zenders al zien op tv.kpn.com.


En ook via de KPN ITV app in de LG zelf?


Oei, ik heb de LG nog niet aan gehad, moet alles nog aansluiten en de handleiding doornemen. Maar ik hoop deze vraag te kunnen beantwoorden vóór 28 augustus, wanneer de tv-ontvanger binnenkomt.


En ook via de KPN ITV app in de LG zelf?

Jawel! Ik heb eerst nogal naar de KPN ITV app gezocht, maar in LG WebOS (dat is iets anders dan Android) heet die gewoon ‘KPN’. Hiermee kunnen alle zenders al getoond worden, en dat terwijl KPN het TV-signaal nog moet doorgeven, dat staat voor morgen gepland.

En er is nog een andere mogelijkheid. Met de browser van WebOS kan ik naar tv.kpn.com gaan en daar inloggen. Ook hiermee kunnen alle zenders al getoond worden.