Skip to main content

Mijn schoonvader van 92 jaar heeft geen e-mail, geen internet en geen mobiele telefoon.

Hij betaald alleen elke 2 maanden een bedrag voor zijn vaste telefoon.

Waarvoor hij betaald  weet hij niet, is er geen overzicht wat hij moet betalen en wat de tarieven zijn.

Hoe komen we hier achter?

Hallo @JamesBos , krijgt hij nog een rekening per post?

Anders de helpdesk bellen ( 0800-0402 ) en het daar voorleggen.

Dank je wel ga morgen gelijk bellen.

Dat staat natuurlijk wel op de factuur. 2de pagina. Dat moet wel...

Welk PSTN abonnement heeft hij? Belbasis of een van de Belvrij varianten. Laat het even weten dan geef ik de link naar de juiste tarieven.

Stuurt KPN nog wel facturen per post? 

Ja. Dat moet wel. Het kan niet zo zijn dat KPN geld van je rekening afschrijft en dat daar niets van is. Er moet een factuur zijn.

Hallo @JamesBos ,

Er zijn twee verschillende mogelijkheden:

BelBasis en BelBudget

Het prijsverschil is groot, dus waarschijnlijk kun je wel achterhalen wat hij heeft.

Bron:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/bellen-glasvezel

Liever alleen bellen?

KPN BelBasis

Abonnement

Alleen een vast telefoonnummer? Kies voor KPN BelBasis. Hiermee bel je zonder starttarief voor 0,08 /min naar vaste nummers en voor 0,19 /min naar mobiele nummers. Dit abonnement afsluiten? Dat kan door ons te bellen via 0800-0402.

Regelmatig bellen naar vaste en mobiele nummers

Vooral bellen in Nederland

33,50

/mnd

Prijs, € 33,50 per maand

Bel en bestel

KPN BelBudget

Abonnement

Af en toe bellen en alleen een vast telefoonnummer? Met KPN Belbudget bel je voordelig. Vaste nummers 0,13/min, mobiele nummers 0,26/min en internationaal 1,30/min. Starttarief is 0,06/gesprek. Dit abonnement afsluiten? Dat kan door ons te bellen via 0800-0402.

Af en toe bellen naar vaste en mobiele nummers

Vooral bellen in Nederland

13,50

/mnd

Een PSTN aansluiting kan ook nog een Belvrij variant zijn. Uitgegeven worden die inderdaad al een jaar of 2 niet meer.

Oude belvrij tarieven

https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/5vRgu6DjhMdKQB8Os5RzZa/414521e20d5fbac50d48c52d81fba4bf/KPN_V_BelVrij_v8.8.pdf

Ja. Dat moet wel. Het kan niet zo zijn dat KPN geld van je rekening afschrijft en dat daar niets van is. Er moet een factuur zijn.

Maar dan begrijp ik de vraag eigenlijk niet. @JamesBos kan dan toch op de factuur zien welk abonnement zijn schoonvadere precies heeft, welk tarief hij betaalt, hoeveel gesprekken er zijn gevoerd enz.?

Mijn schoonvader kreeg geen factuur, vanavond KPN aan de lijn gehad en ze vertelde dat hij maar een e-mail adres moest nemen. De brave man is 92, geen kans dus.

Heb mijn email adres maar opgegeven zodat we in ieder geval kunnen zien waar we voor betalen.

Het blijft raar maar gelukkig opgelost.

Mijn schoonvader kreeg geen factuur, vanavond KPN aan de lijn gehad en ze vertelde dat hij maar een e-mail adres moest nemen. De brave man is 92, geen kans dus.

Heb mijn email adres maar opgegeven zodat we in ieder geval kunnen zien waar we voor betalen.

Het blijft raar maar gelukkig opgelost.

Dus toch geen papieren factuur! Te gek voor woorden dat een klant niet eens de rekening krijgt voor het product dat hij afneemt. Ik vraag me af of dit volgens de geldende regelgeving wel mag. Toegegeven, er zijn niet veel mensen meer zonder internet of mailadres, maar ze zijn er nog wel.

Fijn in ieder geval dat het nu wel met jouw mailadres is opgelost.

Edit. Heb nog even verder gekeken en vraag me af of het antwoord van klantenservice wel klopt. Ik zie nl diverse tamelijk recente topics voorbij komen waarin mensen aangeven de papieren factuur stop te willen zetten. Als een papieren factuur niet bestond, hoef je het ook niet stop te zetten.

Toevallig heeft mijn moeder, 95 lentes jong, ook nog een klassiek abonnement, in de belvrij reeks. Krijgt gewoon een tweemaandelijks papierenfactuur in de bus. 

Reageer