Skip to main content

Ik heb een buitengewoon lomp opgestelde email ontvangen waar ik graag contact over wil hebben met de administratie. Ik heb afgelopen vrijdag hierover gebeld en zou teruggebeld worden. Het is nu dinsdag en ik heb nog steeds niks gehoord.

 

Even in het kort: er wordt mij verweten dat ik herhaaldelijk niet zou betalen maar er wordt in het geheel geen incasso gedaan (dwz ik zie geen aanleiding waarom daar een storno op zou volgen, tenzij gepoogd wordt een bedrag van zeker vijf cijfers af te schrijven) en ik heb dus echt totaal geen zin om iedere maand opnieuw een fout aan de zijde van KPN te moeten herstellen, laat staan nog vaker van dit soort onbehoorlijke emails te moeten ontvangen.

 

Ik begrijp ook niet waarom contact met KPN zo moeilijk moet zijn. Nou zit ik hier verdorie op een forum een klacht in te tikken omdat het call centrum het probleem te moeilijk vindt en niet tegen de manager durft te vertellen dat iemand die zichzelf daar te belangrijk voor vindt het moet overnemen.

Oh en waarom heb ik in vredesnaam drie klantnummers? Doet KPN dat nou expres om de kans op fouten te vergroten?


Het moderatieteam hier blijkt in ieder geval flink actief door dit te verplaatsen naar een ander forum. Ik lees hier dat ik voorafgaand aan het buitengewoon onbehoorlijke emailtje eigenlijk nog een bericht had moeten ontvangen dat de incasso was mislukt en dat er een tweede poging tot incasso zou worden ondernomen.

Meer bewijs dat KPN de door haarzelf opgedrongen contractuele bepalingen niet naleeft is amper nog nodig. Ik verwacht nu dan toch ook minimaal door Wilco Mol zelf gebeld te worden, want die afdeling van hem rammelt echt aan alle kanten.


Hi @gordonb3, jammer om te horen dat 't allemaal zo stroef en onduidelijk verloopt rondom je betaling en administratie. Het is een open deur, maar dat is niet de bedoeling.

Voor hulp bij facturen, betalingen en de administratie, kan je bellen met onze klantenservice op het gratis nummer 0800-0402. Via die weg verbinden onze collega's je door naar de facturatie afdeling. Daar kan de juiste verificatie gedaan worden, en onze collega's helpen je dan meteen verder. Via het forum kunnen we je helaas niet helpen met vragen over betalingen, omdat we niet de juiste verificatie kunnen doen. Dat zijn we verplicht te doen in verband met privacyregelgeving.

Ik hoop dat het via die weg snel opgehelderd en opgelost wordt.


Zoals in de opening gesteld: dat werkt dus niet. De call center medewerker komt er niet uit omdat er kennelijk geen protocol bestaat voor “KPN maakt een fout”. Er wordt vervolgens verteld dat het uitgezocht moet worden en dat ik teruggebeld ga worden hetgeen dus niet gebeurt omdat de oplossing bestaat uit iets dat de call center medewerker niet mag - de mensen die zichzelf te belangrijk vinden storen.

Maar goed. De boel staat op escalatie dus ik zie Wilco straks wel voor het hekje.


Even voor de duidelijkheid, ik ben dus niet op zoek naar hulp bij betalen maar wil van de schunnige opmerkingen en het ongepaste vingerwijzen af en dat is mij absoluut de gang naar de rechter waard als KPN die richting op wil gaan.

Oh en het kan dus wel hè?
 

 


Ik zie geen reactie meer, dus het lijkt erop dat @Alexandra gewoon op de afdeling zelf werkt en net als de rest geen zin heeft om een administratieve fout op te lossen met als achterliggende idee dat klanten mensen zijn die haar van haar echte werk afhouden. Want MIJN tijd kost natuurlijk helemaal niks hè? Ik heb al drie kwartier aan de telefoon gehangen, tien keer hetzelfde uitgelegd, nota bene nog betaald ook omdat KPN de door haarzelf verplicht gestelde contractuele bepaling zelf niet nakomt en dan wordt ik nog steeds met afsluiting bedreigd omdat het stuk ongeluk mijn betaling niet kan koppelen aan de juiste factuur. Nou, stik d’r maar in.