Skip to main content

In mijn mobiele factuur zit een bedrag van 9,50 voor jaarlijks 50 GB. Geen idee waarvoor dit is aangezien ik een onbeperkt mobiel abonnement heb. 

Is er ergens te achterhalen waar dit voor is en hoe ik dit kan annuleren? Ik heb nergens 50 GB voor nodig dus vind dit nogal vreemd. 

Goedemiddag @Sophie718, welkom op het KPN Forum en bedankt voor je vraag!
 

In mijn mobiele factuur zit een bedrag van 9,50 voor jaarlijks 50 GB. Geen idee waarvoor dit is aangezien ik een onbeperkt mobiel abonnement heb. 


Een bedrag voor jaarlijks 50GB… dat is geen dienst van KPN want wij bieden dit niet aan. Ik begrijp dat de kosten gefactureerd worden op jouw mobiele factuur. Staan deze kosten onder het kopje “Online aankopen”?
 

Is er ergens te achterhalen waar dit voor is en hoe ik dit kan annuleren?

Als het om online aankopen gaat, dan is dit zeker te achterhalen en op te zeggen. Dat kan als volgt:
 

Online aankoop beheren in Android:

Belangrijk: Als je de app verwijdert, wordt je abonnement niet opgezegd.

  1. Open de Google Play-app.
  2. Tik rechtsboven op het profielicoon.
  3. Tik op Betalingen en abonnementen en dan Abonnementen.
  4. Selecteer het abonnement dat je wilt opzeggen.
  5. Tik op Abonnement opzeggen.
  6. Volg de instructies.

Tip: Als je een abonnement hebt bij een app en de app uit Google Play wordt verwijderd, wordt je toekomstige abonnement opgezegd. Je krijgt geen terugbetaling voor eerdere abonnementen.

Bron: Google support


Online aankoop beheren in iOS (iPhone, iPad of iPod touch)

  1. Open de Instellingen-app.
  2. Tik op uw naam.
  3. Tik op 'Abonnementen'.
  4. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. Wordt het abonnement dat u zoekt niet weergegeven?
  5. Tik op 'Annuleer abonnement'.

Bron: Apple support

Gaat het niet om online aankopen gaat, dan verneem ik dat graag van jou.
Vul dan ook jouw volledige naam, klantnummer en 06 in, in jouw Forum profiel. Met deze gegevens kan ik met je meekijken op de factuur.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Goedemorgen Shyrin, 

 

Nee helaas niet. Op de factuur staat dat het bij BOKU gekocht is en daar word ik ook niet wijzer van. Bij playstore staan geen abonnementen of gedane aankopen. Bij de omschrijving staat "50 gb jaarlijks" en ik heb echt geen enkel idee waar dat voor zou moeten zijn.

 


@Sophie718 BOKU verzorgt betalingen vanuit apps.

Probeer dit eens (dit komt van de site van de ACM, www.consuwijzer.nl)

 

Hoe kan ik me afmelden voor een mobiele internetdienst of een sms-dienst?

Afmelden voor mobiele internetdiensten en sms-diensten doet u via de website van Payinfo. Uw afmelding gaat dan automatisch naar de aanbieder van de dienst.


Als je de aankoop niet terug kunt vinden in de Playstore, dan kan het ook om een online aankoop gaan, die buiten de Playstore om is gegaan of het is een in-app aankoop of abonnement.

Een in-app aankoop is een aankoop die je binnen een app doet. Bijvoorbeeld reclame verwijderen, een upgrade naar een pro editie van een app, munten voor een game etc. Wat je nu omschrijft, lijkt een aanschaf van een cloudopslag te zijn. Tip is om de cloudopslag apps op je mobiele apparaat eens te doorlopen en te controleren bij welke er een abonnement is afgesloten.

Als ik google op BOKU dan vind ik de volgende informatie:
Boku is een bedrijf voor het bewerken van mobiele betalingsdiensten voor online games en applicaties. Het maakt het eenvoudiger en veiliger om voor virtuele en digitale goederen te betalen met uw mobiele telefoon. Aankopen in uw favoriete games, entertainment en sociale webpagina's kunnen in rekening worden gebracht via uw mobiele telefoonrekening met behulp van Boku. Een creditcard of bankrekening zijn niet nodig.
Bron

Zij bieden ook een BOKU Klantenportaal aan, hiermee kun je de aankoopgeschiedenis via BOKU bekijken, abonnementen annuleren en je mobiele nummer blokkeren voor transacties via BOKU. Je kunt een gratis pincode opvragen om in te loggen.
Kom je er niet uit, neem dan contact op met de klantendienst van BOKU

Ik ben zelf niet bekend met BOKU of hun klantenportaal: als je nog een update hebt, lees ik het graag!